75 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Namn till Maltes tvillingsyster??

Rut gillar jag. Eller Betty. Och Liv. Blev en pojke här så fick inte användning för mina favvonamn ;)
av tyskfroken
10 jan 2013, 22:04

Kategori: Dop & namngivning
Tråd: Namn till Maltes tvillingsyster??
Svar: 11
Visningar: 8449

Re: Våra augustibebisar

Hej och välkommen Ruthevelina! Är länge mellan varven jag är inne, men det är roligt att läsa om er och de små varje gång jag kikar in :) Einar sover också bäst i vagnen ute. Han är i princip omöjlig att lägga på dagarna och om jag inte vill gå ut får jag bära honom i bärselen till han somnar. Ofta ...
av tyskfroken
02 jan 2013, 23:14

Kategori: Augustibarn 2012
Tråd: Våra augustibebisar
Svar: 279
Visningar: 25068

Säger detsamma som du Saris88. Vart tog tiden vägen? Einar blev fyra månader idag. En stoooor grabb på 9kilo och 69cm. Vad roligt att börja med smakisar. Jag skulle vilja börja, men får inte för barnläkaren. Måste helamma minst en månad till då E visat sig vara extremt allergisk för en rad grejer. S...
av tyskfroken
12 dec 2012, 21:53

Oj, länge sen jag var inne och kikade. Man har ju så fullt upp hela dagarna ändå :) Einar är go och glad och växer så det knakar. Rullar runt både från rygg och mage och skrattar så det står härliga till. Mango, jag vill också sluta amma även om BVC och läkare tycker annat. Einar är komjölksproteina...
av tyskfroken
01 dec 2012, 23:15

Re: Juli Bebisar

Hej alla!

Ska inte ha barn i juli 2013, men var bara tvungen att gå in och kika eftersom jag var med i "juli 2012"-gruppen. Blir varm i hjärtat när jag läser i tråden och tänker tillbaka. Kotten var beräknad 24juli, men blev en augustibäbis (12/8) istället. Lycka till med allt :)
av tyskfroken
15 nov 2012, 14:15

Kategori: Julibarn 2013
Tråd: Juli Bebisar
Svar: 4447
Visningar: 292188

Tindris, jag har sedan Einar var kanske fem veckor uteslutit all mjölk ur min kost. Tänk på att även leverpastej och en del korv innehåller mjölk (något som jag inte riktigt koll på i början). Einar var också väldigt torr i huden, hade nässelutslag och ond mage. Sov dåligt och vred och vände på sig....
av tyskfroken
09 nov 2012, 22:51

Vet inte om det kan hjälpa er med sömnförslag då alla bäbisar är så olika, men jag har märkt att Einar gillar när dammsugaren är igång. Han brukar kunna gallskrika rejält om han inte får somna i min eller sambons famn, men ligger han i sängen eller vagnen och jag dammsuger så brukar han somna av sig...
av tyskfroken
23 okt 2012, 23:04

Re: Vilken vecka födde ni i?

första barnet; på bf (39+6)
andra barnet: 40+0
tredje barnet: 42+3 (blev igångsatt)
av tyskfroken
20 okt 2012, 08:00

Kategori: Förlossningen
Tråd: Vilken vecka födde ni i?
Svar: 102
Visningar: 142684

Einar är precis som Alicia. Sover mest på dagen (är vaken max 1-1,5h innan han somnar igen) och är vaken en lång stund på kvällen (allt mellan 2-4h). Han brukar sova ett långt pass på ca 3h på morgonen för att sedan sova max 1h under de övriga passen under dagen. Han somnar allt mellan 20.30-22.00 p...
av tyskfroken
15 okt 2012, 22:57

Jag har hormonspiral efter min döttrar föddes. Det var jag jättenöjd med och jag njöt av att inte ha någon mens alls. När jag tog ut den kom min mens tillbaka efter bara någon månad. Ska på efterkoll i slutet av oktober och funderar på spiral. Vet dock inte om det blir koppar- eller hormonspiral. Me...
av tyskfroken
15 okt 2012, 08:32

Nästa

Återgå till avancerad sökning
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=all&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()