19 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Matvägran, snälla hjälp!!!!

Glömde lite information.
Hon har gått ner lite mer än 1 kg under tiden hon var sjuk.
Nu väger hon ca 11 kg.
Vi fick också ge henne dricka med tvång och likadant med mat (råd av läkare) vilket jag inte tycker är så bra. Undrar om det kan ha förstört hennes matlust.
av Mimi87
29 apr 2014, 11:36

Kategori: Allmänna trådar barn 0-2 år
Tråd: Matvägran, snälla hjälp!!!!
Svar: 1
Visningar: 2824

Matvägran, snälla hjälp!!!!

Jag har en dotter på snart 2 år. Hon är en pigg och glad tjej. För en vecka sedan blev hon väldigt sjuk. Något slags virus. Hon fick ont i halsen och hade hög feber. Varken drack eller åt något. Nu har hon blivit bättre. Hon hostar ännu, men matlusten har inte kommit tillbaka alls. Jag har provat me...
av Mimi87
29 apr 2014, 11:30

Tråd: Matvägran, snälla hjälp!!!!
Visningar: 2824

Re: vällingfråga:)

Ja alltså hennes mage verkae klara av det. Hon bajsar en gång om dagen och verkar inte ha ont i magen. Äe orolig att hon inte får i sig tillräckligt med näring om hon skulle äta de sorter för yngre bebisar. Men nu när jag läst era inlägg så verkar det som om kag inte ska oroa mig för det heller. Tac...
av Mimi87
16 okt 2013, 09:26

Tråd: vällingfråga:)
Svar: 4
Visningar: 3395

Re: vällingfråga:)

Ja alltså hennes mage verkae klara av det. Hon bajsar en gång om dagen och verkar inte ha ont i magen. Äe orolig att hon inte får i sig tillräckligt med näring om hon skulle äta de sorter för yngre bebisar. Men nu när jag läst era inlägg så verkar det som om kag inte ska oroa mig för det heller. Tac...
av Mimi87
16 okt 2013, 09:25

vällingfråga:)

Hej!
Min dotter äter idag välling av märket nestle.hon vill bara ha den smaksatta vällingen. Hdottern är ett år och det finns ingen nestlevälling som är smaksatt för den åldern.så nu ger vi den från 15månader som är smaksatt. Tror mi det är ok?
Vi har provat sempervälling men hon vägrar.
av Mimi87
14 okt 2013, 19:18

Re: Babysemp 1 vs. Babysemp 1 extra? Vad är skillnaden??

Skillnaden mellan den vanliga babysemp 1 och babysemp extra är att extra innehåller fler kalorier och håller barnet mätt längre. Bifidus är bra för barn som har svårt att bajsa.
Man kan blanda dessa!
av Mimi87
28 feb 2013, 00:45

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: Babysemp 1 vs. Babysemp 1 extra? Vad är skillnaden??
Visningar: 4366

Fundering kring babysemp 2

Hej gott folk! Har lite frågor angående byte från Babysemp 1 till babysemp 2 Min dotter har precis fyllt 6 månader och vad jag förstår skall man då byta till babysemp 2. Jag undrar om mitt barn kan tillexempel få alla måltider under en dag bytta mot babysemp 2?.. Jag menar.. hon har ju fått babysemp...
av Mimi87
23 feb 2013, 15:33

Kategori: Barns sömn & matvanor 0-2 år
Tråd: Fundering kring babysemp 2
Visningar: 4428

Re: Lite frågor om ersättning, hoppas ni kan hjälpa mig.

Jo jag kör lemolac för att hon blir så hård i magen av den vanliga Babysemp. Bifidus kör jag ibland då hon inte riktigt kan bajsa normalt av Lemolac heller:S. Babysemp extra har jag till natten så hon får sova längre och känna sig mätt längre. Jag har letat efter hipp för att testa den,men hittar de...
av Mimi87
08 okt 2012, 22:28

Tråd: Lite frågor om ersättning, hoppas ni kan hjälpa mig.
Visningar: 4149

Lite frågor om ersättning, hoppas ni kan hjälpa mig.

Hej Min dotter som är 6 veckor för idag Babysemp 1 Lemolac, och Babysemp 1 Bifidus. Bifidusen får hon 1-2 ggr om dagen. Jag har även Babysemp 1 Extra på nätterna som håller henne mätt lite längre stunder. Nu är frågan den. Kan jag alltså blanda dem sådär? Inte tillsammans, utan att jag gör en flaska...
av Mimi87
08 okt 2012, 21:40

Tråd: Lite frågor om ersättning, hoppas ni kan hjälpa mig.
Visningar: 4149

Re: Blandning av ersättning, hjälp!

sant:) det är inte något problem för henne att bajsa när hon får bifidus ersättning.men vet inte om man får blanda den med lemolac. dt undrar jag
av Mimi87
01 okt 2012, 20:33

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: Blandning av ersättning, hjälp!
Svar: 3
Visningar: 4744
Nästa

Återgå till avancerad sökning
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=all&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()