136 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: vad heter era barn?

Vår älskade lillkille heter Sam Johan Didrik. Sam för att vi ville ha något som inte var alltför vanligt. Dessutom så var det det enda namnet som vi kunde komma överrens om... :lol: Johan efter sambons morfar som han tyckte så mycket om... Och Didrik eftersom det är det finaste namn jag vet! Men sam...
av Hellen
08 sep 2008, 10:38

Kategori: Barn 0-2 år
Tråd: vad heter era barn?
Svar: 60
Visningar: 8007

Så gick det till!

Ja, det var ju ett tag sedan min förlossning ägde rum. Men alla som blivit föräldrar vet ju vad det innebär med tid och så... Jag vaknade med ett ryck tidigt på morgonen (04.00) i tron att jag behövde gå på toaletten och bajsa. Men när jag satt där och det inte kom något och värken tilltog, så börja...
av Hellen
08 sep 2008, 10:26

Kategori: Min förlossning
Tråd: Så gick det till!
Svar: 8
Visningar: 1157

Re: Vår son är kommen!

Hallå tjejer! thepal: Nej, han kom 10 dagar efter BF... :? LillaMalin: Ja, han måste väl ändå vara den sista junibebisen!? :lol: Tack så hemskt mycket för alla gratulationer! Nu ska vi bara njuta och vila upp oss och försöka att visa upp honom för så många vi bara orkar! Man är ju stoltast i stan li...
av Hellen
16 jul 2008, 00:38

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: Vår son är kommen!
Svar: 18
Visningar: 997

Vår son är kommen!

Nu är han äntligen kommen, våran son. Men hujeda mig vad han drog ut på det. Men det gottgjorde han sedan med att komma ut som en raket!

2008-07-11 4010g 49cm

UNDERBART!

Återkommer med detaljer!

Kram från Hellen.
av Hellen
14 jul 2008, 22:47

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: Vår son är kommen!
Svar: 18
Visningar: 997

Re: Till oss som går på övertid...

YES!! Och idag är det förhoppningsvis min tur... Jag sitter här med värkar (fick nyss ställa mig upp för det är omöjligt att sitta med den smärtan...) som började runt 04.00 imorse. Men de är fortfarande oregelbundna... 10-15 minuter emellan. Så det dröjer ett tag innan vi åker in. Kanske i eftermid...
av Hellen
11 jul 2008, 11:28

Kategori: Förlossningen
Tråd: Till oss som går på övertid...
Svar: 48
Visningar: 4031

Re: Undrar om det är min dag idag??

YES!! Och idag är det förhoppningsvis min tur... Jag sitter här med värkar (fick nyss ställa mig upp för det är omöjligt att sitta med den smärtan...) som började runt 04.00 imorse.Men de är fortfarande oregelbundna... 10-15 minuter emellan. Så det dröjer ett tag innan vi åker in. Kanske i eftermidd...
av Hellen
11 jul 2008, 11:26

Kategori: På G till BB
Tråd: Undrar om det är min dag idag??
Svar: 38
Visningar: 3882

Re: Det gör ont!

Den smärtan är vanlig efter att de varit och rört runt lite... Är oxå vanligt med lite blödningar efteråt... Har själv haft samma smärta, om det nu är den som känns som mensvärk men strålar ner i ljumskarna...? Du har ont när du ska lyfta på benen, typ ta på byxor o liknande? De räknas som en slags ...
av Hellen
11 jul 2008, 11:19

Kategori: Julimammorna -08
Tråd: Det gör ont!
Svar: 6
Visningar: 1282

Re: Kräva igångsättning?

På fredag har jag 42 fulla veckor och ska in till förlossningen på bedömnning. Min fråga är då om man kan begära att få bli igångsatt? Är ju rätt less på att gå här o vanka. Vill ju se vem som är därinne. Åh, blomma27 , du måste verkligen skriva och berätta hur allt går och hur du blir bemött... Ja...
av Hellen
10 jul 2008, 20:35

Kategori: Gravid forum
Tråd: Kräva igångsättning?
Svar: 17
Visningar: 3606

Re: Kräva igångsättning?

I Helsingborg är det tydligen så att man får göra en överburenhetskontroll i v. 42+0. Därefter är det igångsättning i v. 42+4. För oss innebär det kontroll på måndag och igångsättning på fredag i nästa vecka... Åh, måtte de nu bara inte ha för mycket att göra så att vi får vänta ytterligare. Jag fix...
av Hellen
10 jul 2008, 20:33

Kategori: Gravid forum
Tråd: Kräva igångsättning?
Svar: 17
Visningar: 3606

Re: Junimammornas "Hur känns det idag då?"

Nä... alla junibebisar har inte kommit än... :cry:
av Hellen
10 jul 2008, 20:27

Kategori: Junimammor -08
Tråd: Junimammornas "Hur känns det idag då?"