26 träffar

Återgå till avancerad sökning

Bota cancer i Hallands län!

Hejsan! Detta landade på min facebook häromdagen: Någon som vill sälja modersmjölk för 500 kr litern? I våras fick min far beskedet att han har prostatacancer. Det var väntat. Både min farfar och gammelfarfar hade det. Några månader senare fick han däremot även beskedet lungcancer. 25% nedsatt lungk...
av mammananna
22 jan 2013, 19:11

Kategori: Min bebis föräldragrupper
Tråd: Bota cancer i Hallands län!
Svar: 0
Visningar: 7922

Re: Tips på bloggar ?

Puffar för min blogg igen, nu när det är min BF-dag och allting. Kan nog bli rätt spännande läsning framöver eftersom bäbisen inte kikat fram ännu. ;)
av mammananna
27 dec 2012, 19:54

Kategori: Allmänna trådar om graviditet
Tråd: Tips på bloggar ?
Svar: 14
Visningar: 5326

Re: nyfunnen gravidmage under tröjan!

Grattis!! :D va roligt att det börjar bli "på riktigt" nu! Själv ligger jag vaken och har precis väntat in mitt beräknade förlossningsdatum, overkligt att 40 veckor redan har gått! Kram på dig! Kolla gärna in min blogg http://minbebis.com/blogg/therestofmylife" onclick="window.open(this.hr...
av mammananna
27 dec 2012, 02:44

Kategori: Nykomling
Tråd: nyfunnen gravidmage under tröjan!
Svar: 3
Visningar: 2085

Re: Nyplussad, vill behålla, men hur gåre med ekonomin?

Jaa det där med tryggheten är ju självklart viktigt, bra att han tänker på det! Visar ju ett sinne för ansvar. :)

Jag är fått 93, så är ett år yngre än dig, antar jag? :) Vi kan ju skriva på PM istället så kan folk fortsätta svara på dina frågor om ekonomi här på forumet. :) Kram!
av mammananna
27 dec 2012, 00:35

Tråd: Nyplussad, vill behålla, men hur gåre med ekonomin?
Svar: 12
Visningar: 4289

Jaa juste, det är det där med fast jobb ja... Men det kanske du kan få hjälp med genom en soc-handläggare? att liksom få hjälp att kolla arbetsförmedling och sådär. Sen har ni ju några månader på er att skaffa själva boendet, för att vara helt ärlig. På den tiden kan mycket hända. :) Dessutom kommer...
av mammananna
27 dec 2012, 00:09

Grattis till plusset! :) Allt måste gå att lösa om man vill och är beredd att offra lite lyx och annat för att behålla sitt barn... Är själv inte alls i samma situation, men blev nyfiken på vad det finns för hjälp ändå. Hittade lite olika forum och hemsidor som du borde läsa igenom (om du inte redan...
av mammananna
26 dec 2012, 23:43

Re: hur många dagar har du kvar?

Sitter med två dagar kvar till BF och planerar en vild tur till mellandagsrean samma dag, dvs inte imorgon utan dagen efter det. Tror jag kommer gå över tiden så kan ju lika gärna passa på att fynda och ha lite kul innan bäbisen kommer. ;) haha Ni som är nyfikna på hur det ska gå får gärna kolla min...
av mammananna
25 dec 2012, 22:59

Kategori: Gravid forum
Tråd: hur många dagar har du kvar?
Svar: 2601
Visningar: 191271

Re: jag plussade precis...

Blir så glad när jag läser att du är så lycklig, det bådar verkligen gott! :D mår du illa så rekommenderar jag vanliga åksjuketabletter "postafen", finns receptfria och är inte farliga för bäbisen. :) annars är det bra att försöka äta det du blir sugen på sådär i början, kan nämligen vara ...
av mammananna
21 dec 2012, 22:08

Tråd: jag plussade precis...
Svar: 7
Visningar: 3120

Nej men usch va tråkigt att han reagerar så! :( hoppas verkligen han skärper sig... På nåt sätt kan man ju tycka att "ger man sig in i leken så får man leken tåla". Har man sex så får man ju vara beredd på att det kan bli barn, inga preventivmedel är ju 100%. Härligt att du skiter i honom ...
av mammananna
20 dec 2012, 22:55

Grattis! :) Låter som om du ändå är glad över graviditeten, även om du är lite villrådig? Kom ihåg att alla känslor är tillåtna, först och främst! Annars bör du väl ringa och anmäla dig på den mödravårdscentral du vill gå på? Jag rekomenderar att ta den närmaste, detär ju ändå ganska ofta man ska di...
av mammananna
20 dec 2012, 19:22

Nästa

Återgå till avancerad sökning