8 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Vad heter ditt barn?

Vår lilla flicka fick heta Scarlett Jessica Nicole, med tilltalsnamnet Scarlett. Det var min far som kom med den idén att hon skulle kunna heta Scarlett. Inspirationen är från filmen Borta med vinden och även att den finns en skådespelerska som heter Scarlett, dessutom är namnet väldigt ovanligt i S...
av flingan32
05 apr 2013, 09:44

Kategori: Dop & namngivning
Tråd: Vad heter ditt barn?
Svar: 5
Visningar: 3246

Re: Lista era tecken på förlossning!

Fick värkar 1 och en halv vecka innan BF. Var beräknad den 14de mars och fick värkar på morgonen den 2ra mars första gången och sen dagen efter men det avtog på dagarna. Men vi ringde rätt ofta till förlossningen för att få tips på hur vi ska göra. Efter tre vändor till förlossningen så bad jag om e...
av flingan32
05 apr 2013, 09:40

Kategori: Förlossningen
Tråd: Lista era tecken på förlossning!
Svar: 14
Visningar: 112803

Mars 2013

Vi fick barn, en liten flicka den 13de Mars, är det någon mer norr om stockholm som har fått barn i Mars?
Vi bor i Bålsta.
Hör av Er!
av flingan32
05 apr 2013, 09:27

Kategori: Föräldrar 2013
Tråd: Mars 2013
Svar: 1
Visningar: 2217

Re: Graviditetslängd - När födde du?

Vår lilla flicka föddes 39+6, två timmar innan BF. Hade dock en latensfas som började redan 1 och en halv vecka innan. Började med värkar och slemproppen. Vattnet gick först 15 min innan själva födelsen.
av flingan32
05 apr 2013, 09:24

Tråd: Graviditetslängd - När födde du?
Svar: 5
Visningar: 6167

Re: Ammar jätteofta!

Min 4 veckor gamla son har den senaste veckan velat ligga vid bröstet non stop så fort det blivit kväll. Jag har mycket mjölk och han går upp i vikt väldigt bra (500g/vecka) men ändå verkar det ju som att han är hungrig? Han kan ligga och snutta med 20 min mellanrum på kvällarna och runt 45 min åt ...
av flingan32
05 apr 2013, 09:19

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: Ammar jätteofta!
Svar: 12
Visningar: 13917

Re: Förlossnings rädsla.

Hej! jag är i v: 24 nu och har alltid varit ganska rädd när jag tänker på förlossningen- och nu blir det bara värre & värre ju längre fram jag kommer. Har Ni några förlossnings råd/tips- eller själva haft en bra upplevelse som ni kan dela med er av till mig?! :) Hej Mikaela! Jag har själv varit...
av flingan32
05 apr 2013, 08:59

Tråd: Förlossnings rädsla.
Svar: 7
Visningar: 5323

Re: smärtlindring eller ej?

Vi körde med värmekudde, varmt bad, och jag fick en s k sovdos för att försöka att lugna värkarna, då jag inte var öppen tillräckligt för att få lustgas än. Men trots sovdosen så fortsatte värkarna som tilltog mot kvällen (vi blev inskrivna vid halv sex på morgonen) på eftermiddagen tilltog värkarna...
av flingan32
05 apr 2013, 08:52

Tråd: smärtlindring eller ej?
Svar: 29
Visningar: 17675

Ny mamma från Bålsta

En nybliven mamma, nedkomst var den 13de mars. Vi fick en liten flicka, skulle vilja gärna komma i kontakt med andra mammor som är lediga på dagarna i Bålsta området. Är 32 år, bor med min man och två hundar och lika många katter. Gillar att träna på SATS här i Bålsta, är en riktig "träningsnar...
av flingan32
05 apr 2013, 08:44

Kategori: Nykomling
Tråd: Ny mamma från Bålsta
Svar: 1
Visningar: 1131

Återgå till avancerad sökning