40 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Snacktråd

Julklapp till bebben.. mm det har jag inte ens tänkt på. Bara glad att jag hann köpa alla andra julklappar hihi.. Nu är bebbens rum färdig iaf. Några småsaker såsom spjällskydd och skötbädd kvar men det är inge bråttom. Gick igenom alla nya bebiskläder igår, det blev en hel samling. Framförallt i st...
av MammaQ
20 dec 2014, 21:35

Kategori: Marsbarn 2015
Tråd: Snacktråd
Svar: 503
Visningar: 49769

Åh jag har också drabbats av halsbränna! Aldrig haft halsbränna innan så först undrade jag vad det var som kändes men nu vet jag. Köpte tabletter på apoteket och de hjälper faktiskt kanonbra. Sen börjar även min rygg ge upp. Har 65 km körning till jobbet enkelväg, i torsdags fick jag så ont i rygen ...
av MammaQ
14 dec 2014, 18:23

Undrar lite varför alla vill amma? Jag ammade inte sonen och vi har ingen sämre relation för det. Han är väldigt mammig (och pappig beroende på hans humör haha), han har otrolig bra hälsa, växer finemang, kort sagt: ingenting fel på honom :) När jag sa till bm på förlossningen att jag inte tänkte am...
av MammaQ
24 nov 2014, 15:44

Min första förlossning gick på 8 timmar, från första värken till att grabben kom så jag får inte klaga :) Men kul var det ju inte, det kan jag lova ;) Försök att inte oroa er för mycket, vi kommer klara det finfint tjejer! Dock kan det vara bra att sätta sig ner med maken/sambon/den som ska vara med...
av MammaQ
11 nov 2014, 20:51

Re: Nederländerna

Nöpp, precis tvärtom! Bor i Sverige men är från Holland! BF 12e mars 2015 :)
av MammaQ
05 nov 2014, 11:34

Kategori: Utlandsföräldrar
Tråd: Nederländerna
Svar: 1
Visningar: 4968

Vi har också börjat göra om gästrummet till barnrummet nu. Min man la i ett nytt golv och jag har både målat och tapetserat. Vi hade också svårt att hitta tapet som vi gillade, men till slut så hittade jag något på nätet som vi gillade, dock fanns butiken i Holland, men vi beställde därifrån ändå :)...
av MammaQ
05 nov 2014, 10:17

Snart är det dags att börja fundera på mammaledigheten. Hur tänker ni göra? Hur långt innan bf tänker ni gå på mammaledighet? När jag var gravid med sonen (föddes i september) tog jag först 3 veckors semester för det var ju ändå sommar, sen gick jag på mammaledighet. Har lite svårt att bestämma mig ...
av MammaQ
29 okt 2014, 19:53

Kul med en till som ska få en tjej! :) Var på mvc idag, för första gången sen inskrivningen. Har en supertrevlig barnmorska som tar sig tid att prata igenom allt, stor skillnad mot första graviditeten. Hon ville veta vart jag tänker föda så kunde hon 'förvarna' sjukhuset att jag planerar att föda dä...
av MammaQ
24 okt 2014, 19:11

Var på RUL igår och jag kan bara säga att vi har en väldigt lekfull bebis där inne. Herregud vad den sprattlade och höll på. Eller ska jag säga hon? Vi fick reda på att vi väntar en tjej, trots att hon först vägrade visa det först. Men som tur var så förstod barnmorskan hur mycket vi hade sett fram ...
av MammaQ
18 okt 2014, 11:20

Oj, nu har man varit borta ett tag. Min bärbara dator fick för sig att dö, bara sådär, men nu har jag äntligen pallat mig upp till makens (stationära) dator istället så nu kan jag hänga med i svängarna igen :) Skönt att allt såg bra ut Tovemaja! Kunde inte barnmorskan se könet eller ville ni inte ve...
av MammaQ
15 okt 2014, 13:38

Nästa

Återgå till avancerad sökning