198 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Ett år sen bebistillverkning och plussande ;)

Tiden går snabbt. Vår plutt blev till den 16 maj förra året (skulle ju egentligen bli februari-bebis), samma dag som jag slutade på mitt gamla jobb och dagen innan min och makens 5-års dag. :D
Plussade gjorde jag 3 juni, knappt en vecka innan jag började på mitt nuvarande jobb. :oops: :D
av DonnysMatte
27 apr 2009, 11:05

Kategori: Januarimammor 2009
Tråd: Ett år sen bebistillverkning och plussande ;)
Svar: 10
Visningar: 2601

Re: Fråga om leenden

När Max började le var han ganska svårflörtad, men nu har det verkligen lossnat och är lätt att få honom att le stort. Men det tog några veckor.
Ögonkontakt vägrar han ibland, tittar hellre på allt annat. Men det har jag också märkt blivit mycket bättre.
av DonnysMatte
24 apr 2009, 11:00

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: Fråga om leenden
Svar: 7
Visningar: 5352

Re: Hur ska man klä dom små i vår?

Max har oftast en fleecejacka och sina vanliga byxor och så en fleecefilt på sig i vagnen. Sen beroende på hur varmt det är har han kort- eller långärmad body. Och mössa så klart! Snart är det nog dags att byta till tunnare jacka (har han redan haft riktigt varma dagar) och tunnare filt.
av DonnysMatte
21 apr 2009, 11:25

Kategori: Marsmammor 2009
Tråd: Hur ska man klä dom små i vår?
Svar: 7
Visningar: 8209

Re: Använder ni salva till bebisen?

Max har ofta haft problem med röd rumpa, han har bajsat en hel del i sina dagar och då har vi använt bepanthen. Funkar bra och det röda försvinner fort. När det är varmt så använder jag potatismjöl för att undvika att det blir rött och irriterat, Max är ganska knubbig så han har en del veck som det ...
av DonnysMatte
18 apr 2009, 15:27

Tråd: Använder ni salva till bebisen?
Svar: 11
Visningar: 2243

Re: Hur mycket hjälp får ni?

En sak som en del pappor verkar glömma är att deras jobb tar slut när de går därifrån medans det är dygnet runt jobb att ta hand om en bebis! Och att man är två om ett barn!
Lycka till!
av DonnysMatte
08 apr 2009, 18:08

Tråd: Hur mycket hjälp får ni?
Svar: 19
Visningar: 3004

Re: Hur mycket hjälp får ni?

Klart man ska få avlastning! Jag har en bebis som velat äta ungefär varannan timme, helst vill vara på mamma hela dagarna och det blir tungt. Men på kvällarna får maken ta honom mellan amningarna för att jag ska få lite andrum, hinna duscha, gå iväg på massage och ibland sova nån timme för att orka ...
av DonnysMatte
08 apr 2009, 11:26

Tråd: Hur mycket hjälp får ni?
Visningar: 3004

Re: Är det farligt att ha för högt blodtryck

Tog inte din bm urinprov????? Det är ju i princip det första de gör när trycket går upp för att se om det kan vara havandeskapsförgiftning. Jag åkte på havandeskapsförgiftning två dagar innan planerad snitt, men då var mitt undertryck betydligt högre än ditt. 85 anses inte vara för högt av de flesta...
av DonnysMatte
08 apr 2009, 11:18

Kategori: Gravid forum
Tråd: Är det farligt att ha för högt blodtryck
Svar: 31
Visningar: 7051

Re: Lite övervikt och väntar första barnet

SofiaK; jo jag sa det när jag slutade att hellre dras jag med några extrakilon än röker. Och så blev det ju! :D madeleinenaaw; min bm hade också lite den inställningen att extrakilona jag hade, och har, berodde ju faktiskt på att jag lagt av med en dålig vana och inte helt oväntat gått upp lite. Och...
av DonnysMatte
06 apr 2009, 16:54

Kategori: Kroppen & gravidkost
Tråd: Lite övervikt och väntar första barnet
Visningar: 2345

Så lite så! :D Det är ju klart att idealet vore att man var "normalviktig" när man blir gravid för det är trots allt en påfrestning för kroppen, men så enkelt är det inte alla gånger. Jag bestämde mig tidigt i graviditeten att inte bry mig om hur mycket jag går upp eller ha ångest för det,...
av DonnysMatte
05 apr 2009, 18:04

Som det så ofta sägs i mellanmjölkens land; lagom är bäst! :D Måste erkänna att jag åt en hel del godsaker under graviditeten... :oops: Vissa saker måste man självklart undvika för bebisens säkerhet, men annars så gäller de mest att använda det sunda förnuftet och njuta! Det är härligt när gravidmag...
av DonnysMatte
05 apr 2009, 13:22

Nästa

Återgå till avancerad sökning