494 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: När kan barn sitta upp utan stöd

Tror också absolut på det med en leksak de kan vara sysselsatta med. Vi sätter vår son i amningskudden så han har stöd bakåt och i sidorna om det behövs och jag tycker han blir bättre och bättre på att sitta själv. Skulle dock inte våga låta honom sitta utan att vara precis bredvid för ibland trilla...
av Annika80
16 dec 2009, 14:27

Kategori: Bebisens utveckling 0-12 mån
Tråd: När kan barn sitta upp utan stöd
Svar: 9
Visningar: 26933

Tänder

Min son har varit rosig på kinderna sedan igår. Det är en liten tand på gång. Syns litegrann och är väldigt vasst. Kan det vara därför han är rosig? de kan väl få lite förhöjd temperatur när tanden börjar växa?

tacksam för svar
av Annika80
16 dec 2009, 14:24

Tråd: Tänder
Svar: 4
Visningar: 4525

Inte så intresserad av mat

Hej! Jag började med smakportioner när Alexander var 4månader och sedan vid 5månader så har jag gett honom lite burkmat + gröt och sedan ammat. Han har ätit bra ibland men ofast vill han inte ha det utan skriker efter bröstet. Jag vill försöka komma ifrån amningen efter maten och bara ge vatten för ...
av Annika80
11 dec 2009, 23:32

Kategori: Barns sömn & matvanor 0-2 år
Tråd: Inte så intresserad av mat
Svar: 1
Visningar: 860

Boken somna utan gråt

Vi har en son på snart 5 månader. Sömnen är vårt största bekymmer. Han sover endast korta stunder på dagarna ca 30 minuter och när han somnar gör han det antingen genom amning eller när jag går runt och bär på honom. På kvällen sover han likadant och vi får inte honom att sova för natten förrän vi s...
av Annika80
01 nov 2009, 21:34

Tråd: Boken somna utan gråt
Svar: 11
Visningar: 23428

Vår 4 månaders son somnar oftast vid 22-tiden

Någon som har nåt tips på hur man får en bebis att somna tidigare på kvällen. Igår somnade han 22.30 efter mycket om och men när vi släckt och lagt honom mellan oss i sängen. Han sover alltid annars i sin spjälsäng men där kunde han inte komma till ro igår. Ibland sover han en timme på kvällen och ä...
av Annika80
11 okt 2009, 10:33

Tråd: Vår 4 månaders son somnar oftast vid 22-tiden
Visningar: 1846

Måste första tanden komma i mitten därnere?

Tycker jag känner något hårt i munnen på Alexander men längre in på tandraden. Är det möjligt? min sambos farmor säger att det är omöjligt att första tanden kommer på nåt annat ställe än på nedre framtänderna? nån som vet?
av Annika80
08 okt 2009, 09:55

Tråd: Måste första tanden komma i mitten därnere?
Visningar: 853

Re: Bebisars sömn

Jag brukar också amma tills min son somnar. Ska försöka komma ifrån det nu snart eftersom jag bara tänkt ge flaska med ersättning på kvällen. Det är antingen amma till sömns eller att gå runt och bära honom och det tar ju MYCKET längre tid. Kan handla om timmar och brukar sluta med att det gått så l...
av Annika80
05 okt 2009, 20:20

Tråd: Bebisars sömn
Svar: 3
Visningar: 1288

Re: Hur börja med gröt?

Hur mycket är en smakportion?
av Annika80
05 okt 2009, 14:24

Tråd: Hur börja med gröt?
Svar: 11
Visningar: 10455

Trappa ner med amningen vid 4 månader

Lite råd och tips från er som slutat amma önskas. Vi har tänkt såhär, vi ger honom 100ml + bröstet på lunchen samt 100ml + bröst på kvällen så hans mage vänjer sig någon vecka. Därefter bara ge ersättning på kvällen och efter några dagar bara ersättning på lunchen. Han verkar sova bättre och hålla s...
av Annika80
05 okt 2009, 14:19

Tråd: Trappa ner med amningen vid 4 månader
Visningar: 1751

Re: Amma innan sängdags?

Jag ammar innan han somnar för att han ska sova längre. Även om jag ammat för 1 1/2 timme sedan ger jag honom igen för att han ska vara riktigt mätt.
Vi brukar ge ersättning också sista målet.
av Annika80
01 okt 2009, 13:57

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: Amma innan sängdags?
Svar: 6
Visningar: 2014
Nästa

Återgå till avancerad sökning