3044 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Tråden för oss med snabba förlossningar!

Vet inte om jag skrivit här innan men skulle jag bli gravid igen så skulle jag nog få tälta utanför förlossningen sista tiden ;) Sambon skulle aldrig gå med på ett barn till efter andra förlossningen. Men kanske kan locka med en igångsättning som trygghet ;) Med dottern tog det 7 timmar från första ...
av stajners
19 nov 2012, 01:14

Kategori: Förlossningen
Tråd: Tråden för oss med snabba förlossningar!
Svar: 137
Visningar: 47191

Re: Hur säkert vet man könet?

Beror på hur pass bra de ser på UL. Med dottern fick vi reda med 99% säkerhet att det var en tjej och det var ju tack vare att hon låg så pass bra och att vi gjorde det i v 27 på könsUL. Hade redan från början en känsla av att det var en tjej så jag gissade rätt. Sen med lillebror frågade vi redan p...
av stajners
19 nov 2012, 00:05

Kategori: Bebisen i magen & ultraljud
Tråd: Hur säkert vet man könet?
Svar: 11
Visningar: 20790

Re: Ge aldrig upp!!

Ja, vi fick ganska precis samtidigt nån av gångerna, ev två gånger, men minns inte helt. Fick 3 totalt. Första fick jag ju livmoderinflamation av och var riktigt dålig och låg på sjukhus, sen ett efter i v 13 där fostret levde men min kropp ville bli av med det av nån anledning. Ovanligt båda två. S...
av stajners
18 nov 2012, 23:47

Kategori: Gravid forum
Tråd: Ge aldrig upp!!
Svar: 15
Visningar: 2805

Re: Vi som är gravida/har fått barn efter MA/MF!

Kan nästintill garantera dej vambi att så inte är fallet, men nu är inte jag nån expert för jag är varken läkare eller forskare men så pass vet jag efter flera kurser inom autismspektrumsstörningar. Det är lätt att leta anledningar till nåt man inte kan få självklara svar på. Har jobbat med personer...
av stajners
12 nov 2012, 22:16

Kategori: Missfall
Tråd: Vi som är gravida/har fått barn efter MA/MF!
Svar: 1035
Visningar: 50695

Har väldigt svårt att tro att det är pga att du är förlöst med sugklocka vambi, som du har autism. Det är något man (oftast) föds med och biologiskt. Oftast är det så att det är ärftliga faktorer som spelar in, att det är av genetiska orsaker. Men man tror också att det finns andra faktorer som kan ...
av stajners
10 nov 2012, 18:35

Här händer det verkligen grejer! :) Stort GRATTIS till er alla tre som äntligen fått era efterlängtade skatter!! Skönt att allt gått bra och att alla mår bra! Kan säga att snabba förlossningar inte är så kul heller. 65 min från vattenavgång och bara 40 min med värkar tills han var ute var liiite väl...
av stajners
09 nov 2012, 16:10

Re: Ge aldrig upp!!

Grattis Mullew!! Såå himla glad jag är för din skull!! Var ett tag sedan vi var i samma trådar så vet inte om du minns mej. Men så roligt att det går vägen nu efter allt :) Sitter här och ler, brukar tänka på dej då och då. Såg nu att jag hade ett mejl här från dej som jag inte sett. Var länge sedan...
av stajners
28 okt 2012, 22:29

Tråd: Ge aldrig upp!!
Svar: 15
Visningar: 2805

Re: Försäkring

Välj en som kostar, brukar inte vara så stor skillnad. Skulle det hända någt så får man ersättning för en hel del om man t ex behöver ligga inne länge. Det man ska tänka på sen, när barnet väl kommit, är att teckna barnförs så fort man kan. Man kan skicka in ansökan redan innan barnet fötts och seda...
av stajners
28 okt 2012, 22:23

Tråd: Försäkring
Svar: 8
Visningar: 2384

Re: missfall IGEN

Beklagar det som hänt! Tyvärr är det 3 missfall man ska få innan de gör en utredning och det är bara 10% som de hittar fel på. Är faktiskt inget ovanligt alls att få upprepade missfall och inget man kan förebygga. Äta folsyra och tänka på att inte stressa enligt min läkare. Går du privat kan de göra...
av stajners
28 okt 2012, 21:57

Tråd: missfall IGEN
Svar: 5
Visningar: 1696

Re: hjälp mig snälla !

Säger som de andra, räkna inte med det som var innan. Mina cykler har varit olika efter varje missfall och känningarna vid ÄL/mens kan med bli olika. Även längden på cykeln och mängden blödning och hur många dagar man blöder. Minns ej hur det blev för mej efter varje MF/MA men jag vet att det blev a...
av stajners
22 okt 2012, 21:23

Tråd: hjälp mig snälla !
Svar: 4
Visningar: 1556
Nästa

Återgå till avancerad sökning
Annons: