293 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: april bebisarnas namn!

Hannipaj................. Vide Agaton Rex FruFri..................... Emelie Anna Simone Alyzzia.................... Wilton Jan Malkolm m.hugo79................ Dexter Lennart Gordon (De två sistnämda efter släktingar). LindaN....................Astor Vincent Malle83...................Theo Christoph...
av Löt
25 maj 2009, 09:18

Kategori: Aprilmammor 2009
Tråd: april bebisarnas namn!
Svar: 32
Visningar: 4671

Re: Hur mycket hjälp får ni?

Hej Det viktigaste är nog att man pratar igenom det hur man vill ha det.... Nu när jag är hemma så sköter jag hela markservicen utom gräsklippning och tvätt av bilar (Bara hatar att tvätta bilen). Men det är den överenskommelse som vi har, när han sedan är hemma så är det han som tar hela den biten....
av Löt
18 maj 2009, 15:00

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: Hur mycket hjälp får ni?
Svar: 19
Visningar: 2463

Re: Hur mår ni aprilmammor??

Har full förståelse för gnället och lider med dig. Ska faktiskt själv gnälla lite nu. Har hitintills mått väldigt bra efter fl. Men nu på kvällen åt jag för första gången mer än en mjuk macka och jag mår så illa och det känns som om jag kommer att kräkas vilken sekund som helst. Hoppas att detta int...
av Löt
05 maj 2009, 23:33

Tråd: Hur mår ni aprilmammor??
Svar: 1301
Visningar: 64190

Men nu då !!!!!

Hej alla Aprilmammor.... Nu har väl de flesta av oss fått även om det är ett par av oss som fortfarande väntar på sina små som inte behagat komma än. Men nu vill jag veta hur ni tycker det är att vara förälder. Är det svårt, läskigt, underbart eller sprutar tårarna??? Är det som ni trodde eller ännu...
av Löt
05 maj 2009, 10:31

Tråd: Men nu då !!!!!
Svar: 6
Visningar: 1201

Re: Vilka är kvar?

Håll ut. Bebisarna kommer snart. Själv gick jag 12 dagar över tiden innan hon behagade dyka upp den 12:e april. Dem är inte roliga de dagar man går över, men desto ljuvare när hon/han verkligen dyker upp.
av Löt
04 maj 2009, 09:00

Tråd: Vilka är kvar?
Svar: 71
Visningar: 5313

Re: När nattar ni era små?

ju mer jag läser om BVC desto gladare blir jag för min BVC-sköterska. Jag har nämligen välsignats med en manlig BVC skötare. Det är helt underbart. Han har inga förutfattade meningar om hur amnins "ska" vara baserat enbart på sina egna upplevelser. Hans motton verkar vara att förändra inte...
av Löt
18 apr 2009, 20:52

Tråd: När nattar ni era små?
Svar: 15
Visningar: 3732

Re: Det här med amning, lägga ner?

Jag hade nog faktiskt också lagt ner. Men om du absolut vill fortsätta amma, kan du inte ge henne ersättning tills dess att pencillinkuren är över och enbart pumpa under den perioden isåfall. Se bara till att ha en bra pump då, absolut inte apotekets,
av Löt
18 apr 2009, 20:42

Tråd: Det här med amning, lägga ner?
Svar: 13
Visningar: 1785

Re: Jag vill bara gråta, det gör ooont!!

Hoppas att du fått din bebis nu ekologisk. Men är det så att man har vrkar väldigt länge utan att det riktigt kommer igång och man då inte sen kan sova kan man ta kontakt med fl om man inte kan få åka in och så att de kan ge e ngt så att man iallafall kan få sova. tror att det är morfin som de bruka...
av Löt
18 apr 2009, 20:38

Tråd: Jag vill bara gråta, det gör ooont!!
Svar: 4
Visningar: 510

Jag testade faktiskt amningsnappen och det var klart bättre. Nu har det börjat läka ihop med så att det inte gör lika ont. tur att det läker fort. Jag gjorde även som så att hon inte fick amma på det bröstet på ett dygn som gjorde mest ont (pumpade dock ur det) så att hon bara fick äta från det ena....
av Löt
18 apr 2009, 20:31

11van - Jag vet hur det är. Själv är jag kassör i vår förening och nu den 19:e har vi årsstämma. Frågor inför stämman ska in senast en vecka innan stämman... Tror du inte en av tanterna i huset har fyllt ett helt A4 med frågor som hon lagt i mitt brevinkast.... sammma dag som jag åkte in till fl. Vi...
av Löt
17 apr 2009, 12:56

Nästa

Återgå till avancerad sökning