491 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: gravidets ångest?

Jag tror att det är viktigt att du pratar med din partner om detta så att du kan få den hjälp du behöver för att börja må bra. Berätta precis hur du mår och vad du känner för typ av ångest eller obehag. Mycket är kopplat till att man ska vara så lycklig när man fått sin bebis men man känner ju inte ...
av Ellas pappa
01 jul 2010, 17:24

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: gravidets ångest?
Svar: 8
Visningar: 1270

Re: ökad sexlust under min graviditetet...

HAHA :) Smart...
Gotland skrev:Ha ha, visst är det kul med ombytta rolller?
Vi har samma problem här. Men jag säger bara till honom att passa på NU för i oktober blir det inget.... :lol: Det brukar funka.
av Ellas pappa
01 jul 2010, 17:07

Kategori: Relationen & samlivet
Tråd: ökad sexlust under min graviditetet...
Svar: 3
Visningar: 4643

Re: hur tätt emellan barnen?

Vi har 1 år och 10 månader mellan våra. Nu är tjejerna snart 3 och 5 och är väldigt bra kompisar.
av Ellas pappa
01 jul 2010, 17:06

Kategori: Min bebis föräldragrupper
Tråd: hur tätt emellan barnen?
Svar: 38
Visningar: 6659

Re: Bebis är här!!!

Stort grattis :) Fint namn...
av Ellas pappa
01 jul 2010, 16:59

Kategori: Julimammor 2010
Tråd: Bebis är här!!!
Svar: 29
Visningar: 3583

Re: Pappan avstå alkohol innan BF

Det låter väl vettigt, men under våra två förlossningar har vi fått rätt bra signaler på att det har varit på G något dygn innan och givetevis är och vill man ju vara redo för att kunna köra. Vi hade däremot inget sådant samtal innan eller förbud eller vad man ska kalla det för.
av Ellas pappa
01 jul 2010, 16:56

Kategori: Augustimammor 2010
Tråd: Pappan avstå alkohol innan BF
Svar: 15
Visningar: 2692

Re: En till ny här...

Välkommen hit :)
av Ellas pappa
24 maj 2010, 14:06

Kategori: Nykomling
Tråd: En till ny här...
Svar: 8
Visningar: 846

Re: Pappan klarar inte av mig??

Oj vilken tråkig sits! Det känns lite som om din kille står mellan två världar! En fot kvar i ungkarlslivet utan krav och annat än sig själv att tänka på, och en som tvingar honom in i vuxenlivet som symboliseras av ansvar mot andra än sig själv. Det framgår inte hur er relation ser ut sedan tidigar...
av Ellas pappa
20 maj 2010, 12:00

Kategori: Nykomling
Tråd: Pappan klarar inte av mig??
Svar: 11
Visningar: 1938

Re: blockerad blockerad blockerad, blockerad

Tack för anmälan av tråd! Ska försöka se till att dessa spamrobots blir spärrade för gott.
av Ellas pappa
17 maj 2010, 14:51

Kategori: Bli gravid
Tråd: blockerad blockerad blockerad, blockerad
Svar: 4
Visningar: 815

Re: Hur påverkar stress?

Korta perioder av stress kan öka prestationsförmågan men det är aldrig nyttigt i längden. Varken för dig eller bebisen. Du har fått lite signaler på att du är stressad genom att du redan känner av hjärtklappning som kan komma av en ökad frisättning av noradrenalin som kan påverka er båda. Jag tycker...
av Ellas pappa
08 maj 2010, 12:19

Kategori: Allmänna trådar om graviditet
Tråd: Hur påverkar stress?
Svar: 6
Visningar: 1183

Re: Min 4,5 månaders bebis går (med stöd)

Tuva började krypa/åla kring 4 månader vilket var tidigt och hon gick själv vid 10 månader. Det var något vi hade svårt att rå över :) och visst kan det vara lite jobbigt när dom är små med så mycket vilja men är man orolig för olyckor finns det ju mjuk hjälmar att köpa ifall man upplever att dom ra...
av Ellas pappa
08 maj 2010, 11:33

Kategori: Bebisens utveckling 0-12 mån
Tråd: Min 4,5 månaders bebis går (med stöd)
Svar: 5
Visningar: 11088
FöregåendeNästa

Återgå till avancerad sökning