491 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Hur får ni bebistillvekningen spontan?

Jag skrev i en liknande tråd nyligen och hoppas kunna komma med lite input ur den manliga synvinkeln :) Som naelli säger så stämmer det faktiskt lite. Det kanske inte handlar helt om press utan mer om att "myset" blir en produktion och inte spontant, då försvinner lite av den naturliga dri...
av Ellas pappa
06 maj 2010, 20:30

Kategori: Bli gravid
Tråd: Hur får ni bebistillvekningen spontan?
Svar: 12
Visningar: 1470

Re: Prestations ångest.

Ångest/stress/press har ju ganska stor påverkan i denna process! Kan ni inte bara försöka släppa lite på "försöka" stressen! Var kärleksfulla mot varandra. Gör det mysigt i sovrummet! Ha sex ofta och passionerat! Det är minst lika viktigt som att försöka pricka in rätt dag! Dessutom minska...
av Ellas pappa
04 maj 2010, 09:36

Kategori: Vill bli med barn
Tråd: Prestations ångest.
Svar: 7
Visningar: 967

Re: Dop eller namngivningsfest?

Våra barn är döpta i kyrkan trots att Stina och jag inte är aktiva där eller besöker kyrkan mer än vid bröllop etc. För oss var det tradition i släkten och vi sa till prästen hur det var och att han inte behövde fokusera så mycket på "kristet prat" han var väldigt förstående och gjorde det...
av Ellas pappa
04 maj 2010, 09:21

Kategori: Junimammor 2010
Tråd: Dop eller namngivningsfest?
Svar: 51
Visningar: 7831

Re: vilket sjukhus?

Vi födde på BB-Stockholm båda gångerna. Mycket bra, man får ett eget rum och miljön känns väldigt avslappnad vilket vi båda uppskattade.
av Ellas pappa
04 maj 2010, 09:02

Kategori: Förlossningen
Tråd: vilket sjukhus?
Svar: 18
Visningar: 3359

Re: Cuplaton

Det verkar fungera för en del! Får man det receptfritt eller av läkare? Är det för barn framförallt?
av Ellas pappa
03 maj 2010, 18:15

Kategori: Barn 0-2 år
Tråd: Cuplaton
Svar: 3
Visningar: 2050

Re: Pappor 2010

Måste kännas superkul :) barnbarnen får en väldigt ung moster eller morbror :)
av Ellas pappa
28 apr 2010, 18:21

Kategori: Pappa forum
Tråd: Pappor 2010
Svar: 23
Visningar: 17803

Re: novemberpappor

Är redan novemberpappa fast 2005 :) Grattis va kul för er! Har en septembertjej också! Är det första för er?
av Ellas pappa
26 apr 2010, 23:49

Kategori: Pappa forum
Tråd: novemberpappor
Svar: 2
Visningar: 5492

Re: Avtänd?

Jag skulle nog kunna reagera som han tror jag! Men det beror ju lite på vad man vill! Vill man ha bra sex ska man nog undvika att prata om ägglossning men är fokus graviditet så spelar det ju ingen roll hur "kåta" man är. Men jag tror man kan få båda delarna även om man inte meddelar sin ä...
av Ellas pappa
24 apr 2010, 16:37

Tråd: Avtänd?
Visningar: 1492

Re: kan inte sluta röka!!

Hej Robin! Jag förstår hur du känner kring cigaretterna. Jag har själv slutat röka och det är jättetufft! Det är bara under ca två veckor som du känner en jobbig abstinens men det händer positiva saker också direkt. Du kommer märka att din ångest för att skada er bebis släpper! Du kommer sova bättre...
av Ellas pappa
24 apr 2010, 16:29

Kategori: Andra trimestern
Tråd: kan inte sluta röka!!
Svar: 29
Visningar: 22602

Re: Avtänd?

Hej! Det kan nog absolut påverka negativt att ha "kravet" på att ha sex när du har ägglossning för att du ska bli gravid! Vill ni båda ha barn så är det kanske bäst att ha sex som vanligt och inte fokusera så mycket på ägglossningen. Du vet ju när det är och då är det väl bara att vara lit...
av Ellas pappa
24 apr 2010, 16:05

Tråd: Avtänd?
Visningar: 1492
FöregåendeNästa

Återgå till avancerad sökning