1078 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Natusan bedtime bath

det är väl kamomill i och det sägs hjälpa, men jag har bbara hört om kamomillte.. :) Så om man tror på sånt så kanske. :)
av Mush
31 jan 2008, 16:12

Kategori: Barn 0-2 år
Tråd: Natusan bedtime bath
Svar: 26
Visningar: 7276

Re: "Mama" "papa"

Men åååå vad han är fin!!! Herregud vad han är stor! Jättesöt gosse...:-) Jag vet inte vad han väger exakt, men det är +6kg i alla fall. Han vägde 5500g 3 januari då vi var där sist. Jag är dålig på att ha honom på mage, men det ska bli bättring på det nu. Han tyckte det var så kul idag...:-) Tack!...
av Mush
30 jan 2008, 16:29

Tråd: "Mama" "papa"
Svar: 16
Visningar: 1680

Med oss är det bara fint...jag begriper inte heller vart tiden tar vägen. Han är 2½ månad nu och det var ju igår vi låg på BB känns det som. Fast samtidigt känns det som vi alltid haft honom på ett sätt...vad fan gjorde man innan liksom...:-) Han blir stadigare i huvudet hela tiden och nu är det ju...
av Mush
30 jan 2008, 16:09

Albins första ord var "nan" - banan. Han stod och höll sig i vardagsrumsbordet och tittade längtansfullt på fruktskålen. Tog en stund innan poletten ramla ner och jag fatta vad han menade. Då var han knappt 10 månader. Gissa om han blev lycklig när han fick sin "nan" och det ble...
av Mush
30 jan 2008, 15:44

Svårt fall...:-) Jag skulle nog säga att hans första ord är det ord han medvetet använder för att förmedla sig. Hänger du med? Det brukar vara "Titta!" eller "Där! (däh)" Om man tex frågar "Var är lampan?" Ja exakt, så är det nog. :) Men ändå. :D Jag ska skriva ner dat...
av Mush
30 jan 2008, 15:42

Jo, det är ju det jag funderar på. Liksom när de inte härmar men hur som helst är det helt sjukt. Jag blir alldeles gråtfärdig och knäpp när han gör såna framsteg. Helt knäppt. Han som var min lilla spädis. Helt plötsligt började jag förstå att han börjar blir en riktig pojk nu. Jag har ju alltid se...
av Mush
30 jan 2008, 15:39

Re: vart startade det för er?

Jag var hemma, i lugn och ro. Först inne på toaletten och fick värsta magkänslan vilket resulterade i, ja ni vet vad. Sen kom den första smygande lilla värken hemma i soffan sen vaknade jag av den första riktiga värken i sängen. Skönt och lugnt. Perfekt. :)
av Mush
30 jan 2008, 15:35

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: vart startade det för er?
Svar: 22
Visningar: 1406

Jo han blir väl lika social som morsan sin. :) Men gud, jag blev helt chockad för jag tänkte att det inte alls var nära, att det skulle komma någonstans vid 10 månadersåldern om inte längre fram. :D Kul i alla fall. Men något första ord är det väl inte? Eller?
av Mush
30 jan 2008, 15:28

"Mama" "papa"

Grim har i någon vecka nu skrikit när han varit ledsen "mama" och så pratat så också men jag har inte tänkt på det elelr jo lite man vuill ju så gärna att det ska betyda något. Men nu vid matbordet så höll han på som vanligt med sitt mammande och så på något sätt kom det på tal så Johan sa...
av Mush
30 jan 2008, 15:20

Hej Mush! Kul att se dig! Och bilder på Grim har jag saknat, han är så himla söt! Här kommer några bilder på min lillkille (som blir 3 månader om en vecka!) Tack tack! Ååååååh han är supersöt, verkligen urgullig. Så fina stora ögon. Shit vad tiden går fort, kändes som att det var nyss han var nyklä...
av Mush
20 jan 2008, 14:22

Kategori: Allmänna trådar föräldrasnack
Tråd: Era små liv
Svar: 53
Visningar: 3500
FöregåendeNästa

Återgå till avancerad sökning