105 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: YES!!!...eller??

Okej.. men det kan vara bra och veta.. Jag pluggar ju, så jag kommer nog kunna ta det ganska lugnt sen när det blir dags... Men kanske ska planera in att man ev. får gå hem lite tidigare ifall det behövs. Åt inte du ergenyl? Läkarn sa åt mig idag att det inte var ett alternativ att vara kvar på erge...
av amorvincitomnia
17 apr 2009, 11:45

Kategori: Bli gravid
Tråd: YES!!!...eller??
Svar: 11
Visningar: 1361

Re: YES!!!...eller??

varför måste du ha läkarintyg på det?? Du menar till förlossningen eller? Fick veta idag att 1/3 av alla som har epilepsi blir under graviditeten sämre, 1/3 känner ingen skillnad och 1/3 blir bättre... Hur har du? Jag är rädd att även om jag är anfallsfri nu, att jag kan få anfall när jag väl blir g...
av amorvincitomnia
17 apr 2009, 11:30

YES!!!...eller??

Idag hade jag äntligen fått tid till neurologmottagningen för rådgivning.. Jag äter ergenyl för behandling av epilepsi. Epilepsimediciner kan ha ökad risk för missbildningar hos fostret under en graviditet. Därför ville jag kolla upp innan vi blev gravida, vilket känns JÄTTEGÖTT! Fick först av allt ...
av amorvincitomnia
17 apr 2009, 11:11

Re: Goda råd är dyra!!

Det låter ju positivt om det inte är dyrare... Räknar iof hellre med att det blir dyrare och sen får pengar över,.. men jag ska alltid vara värst och tro att det kostar massa turen i månaden... Men man får ju barnbidrag med ja, och det tänkte jag inte heller på! Hur mkt är det när man bara har ett b...
av amorvincitomnia
14 apr 2009, 18:41

Tråd: Goda råd är dyra!!
Svar: 12
Visningar: 1106

Re: Goda råd är dyra!!

Tack så mkt för svar :) Det jag tycker är läskigast är hur man vet att man är redo helt säkert... Jag och min sambo har haft långa diskussioner om vad som kommer förändras, men vi känner bara att allt är roligt. Men man vet ju aldrig hur det blir sen... Det känns som ett så stort beslut att det inte...
av amorvincitomnia
14 apr 2009, 16:33

Re: Trött på alla expertutlåtanden..

Förstår dig!! Jag och min sambo har inte börjat försöka än, men ska snart göra det, och jag tänker nog inte ens säga till folk runt omkring mig att vi försöker just för att man är så rädd för att jag kommer bli extra stressad av att alla frågar och påpekar ditt och datt.... Och kommer nog inte berät...
av amorvincitomnia
13 apr 2009, 19:20

Tråd: Trött på alla expertutlåtanden..
Svar: 2
Visningar: 459

Re: Theo

Grattis!! vad otroligt söt han är!
av amorvincitomnia
13 apr 2009, 19:07

Kategori: Aprilmammor 2009
Tråd: Theo
Svar: 22
Visningar: 1265

Goda råd är dyra!!

Jag och min sambo går i planera-barn-tankar... Jag älskar barn och har längtat ända sen jag var liten... Min sambo är väldigt sugen också... Jag är 22 och min sambo 25, har varit tillsammans i tre år och bott ihop i två år drygt.. Min sambo har fast anställning sen fem år tillbaka, och jag pluggar. ...
av amorvincitomnia
13 apr 2009, 18:28

Re: När min flicka MELINA kom till världen

Grattis!!! Vilken underbart söt flicka ni fick!! Skönt att allt gick bra:)
av amorvincitomnia
08 apr 2009, 20:12

Kategori: Min förlossning
Tråd: När min flicka MELINA kom till världen
Svar: 39
Visningar: 4654

Re: Frustrerad, men det går frammåt!

Vad skönt att du fick en tid!! Känns ju alltid mkt bättre än att bara prata genom telefon med! Min epilepsi har stabiliserat sig så pass bra att jag bara behöver gå var tredje år på grund av eeg-undersökning för att få ha kvar körkortet... Därför var det ett tag sedan jag var där, och sist hade jag ...
av amorvincitomnia
03 apr 2009, 15:56

Tråd: Frustrerad, men det går frammåt!
Svar: 8
Visningar: 561
FöregåendeNästa

Återgå till avancerad sökning