105 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Folsyra??

Jo det har jag med hört, att det minsar risker för ryggmärgsbråck... Men vad innebär det exakt? Har försökt luskat lite, men förstår inte riktigt vad det är... När man opererat det, lever barnet som ett vanligt barn då, eller får han/hon några men i livet?? Har som sagt inte helt knas på vad det är ...
av amorvincitomnia
21 mar 2009, 18:56

Kategori: Bli gravid
Tråd: Folsyra??
Svar: 10
Visningar: 1497

Re: Folsyra??

Det är ACO kvinna jag äter med... Men tycker det borde räcka med att börja när man är gravid, eller åtminstone när man ska börja försöka... Det är inte kul att vänta i tre månader innan man får börja försöka bli gravid... Jag måste iof vänta på besked från neurologen (ang. min epilepsimedicin) så ja...
av amorvincitomnia
21 mar 2009, 13:34

Folsyra??

Har hört att man ska äta folsyra tre månader innan man blir gravid.. Hur kommer sig det? Tar det så pass lång tid att bygga upp folsyra-lagret? Jag har nyss börjat med folsyra,men funderar på om jag valt rätt... På apoteket fanns en tablett som var ren folsyra, och så fanns en vitaminblandning med l...
av amorvincitomnia
21 mar 2009, 11:32

Re: Ni mellan 20 och 25 som är/vill bli gravida, se hit!

TheaPhea, va skönt och höra att det kanske kan lösa sig ändå då... Vad äter du för medicin? Jag äter endast en ep-medicin och det är ergenyl. Äter 100mg ggr 4 / dag, så det är en ganska liten dos... har inte haft anfall sen jag började med den för 8-9 år sedan... Började med folsyra häromdagen... me...
av amorvincitomnia
19 mar 2009, 15:57

Kategori: Ung och gravid
Tråd: Ni mellan 20 och 25 som är/vill bli gravida, se hit!
Svar: 381
Visningar: 25746

Re: Känns konstigt...

Klart du passar in!!
Här är alla välkomna.!
Själv är jag väldigt ny här. Vi har inte börjat försöka än, men det är på g här nu snart, när jag fått ordning på min medicinering..

Hur gamla är dina barn?
av amorvincitomnia
19 mar 2009, 15:30

Tråd: Känns konstigt...
Svar: 5
Visningar: 435

Jävla skitdag

Har varit i kontakt med min läkare nu... Man tror ju att de ska kunna någonting, men hon kunde inte säga mer än det ja redan visste: att min ergenylmedicin är farligt för fostret och att det är två till tre ggr större risk för missbildningar om man äter den under graviditet.... Hon skulle höra av si...
av amorvincitomnia
19 mar 2009, 11:27

Tråd: Jävla skitdag
Svar: 1
Visningar: 342

Har varit i kontakt med min läkare nu... Man tror ju att de ska kunna någonting, men hon kunde inte säga mer än det ja redan visste: att min ergenylmedicin är farligt för fostret och att det är två till tre ggr större risk för missbildningar om man äter den under graviditet.... Hon skulle höra av si...
av amorvincitomnia
19 mar 2009, 11:25

Ja,.. I min släkt är alla sena i o skaffa barn i min generation! Men jag har däremot många kompisar som har/ska få barn. En har precis fått sitt andra barn... Jag är helt hundra på att mina föräldrar kommer bli själaglada om de ska få bli mormor och morfar för första gången :) Men man oroar sig ju ä...
av amorvincitomnia
19 mar 2009, 10:23

Re: Unga som försöker...

Hopeful1, det kan säkert vara en nidblödning! Den kommer ju i precis rätt tid isåfall :P

Jag trodde jag hade en sen nidblödning, men har nu fått min mens några dagar efter... Men jag håller tummarna för dig !! :D
av amorvincitomnia
19 mar 2009, 10:15

Tråd: Unga som försöker...
Svar: 568
Visningar: 25494

Re: **BIM Mars**

Grattis!! Själv fick jag min mens inatt, vilket på ett sätt var skönt.. Då hinner jag kolla upp medicinen innan någon bäbis blir lidande... Har telefontid med min läkare idag..:) Hoppas på goda besked, och inga långa väntetider! Nu är jag så sugen på att börja försöka på riktigt!! Men frågan är om m...
av amorvincitomnia
19 mar 2009, 10:11

Tråd: **BIM Mars**
Svar: 603
Visningar: 36125
FöregåendeNästa

Återgå till avancerad sökning