1727 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Har troligtvis fått PCO. Vad innebär detta?

Hej igen. Jag vet inte om det finns tabletter för att få igång mensen men det gör det säkert. Ja Pergotime gör att man får ägglossning då det gör att äggblåsorna växer sig till ägg. Övervikt kan ju såklart vara anledningen till att du inte får mens men det beror ju på hur överviktig du är. Men att g...
av helenaeg
16 apr 2010, 19:12

Kategori: Svårt att bli med barn
Tråd: Har troligtvis fått PCO. Vad innebär detta?
Svar: 6
Visningar: 2869

Re: Ont och ledsen

ja.. tack, det hoppas jag också.. får se om de hittar något imorgon...
av helenaeg
15 apr 2010, 19:41

Kategori: Allmänna trådar om graviditet
Tråd: Ont och ledsen
Svar: 9
Visningar: 485

Re: Har troligtvis fått PCO. Vad innebär detta?

Jag har PCO.. det betyder på svenska polycystiska äggstockar och betyder att man bildar väldigt många äggblåsor varje månad. Äggblåsor bildar alla och sedan växer sig en stor och blir ett ägg.. Men när man har PCO så är det så många äggblåsor att ingen växer sig stor och man kan få problem med utebl...
av helenaeg
15 apr 2010, 19:38

Kategori: Svårt att bli med barn
Tråd: Har troligtvis fått PCO. Vad innebär detta?
Svar: 6
Visningar: 2869

efter Ultraljud, provtagningar och allt annat man kan tänka sig vet de fortafarande inte vad det är. Det är inte foglossning och bäbisen mår bra i alla fall. Imorgon ska jag tillbaka för fler prover och undersökningar.. Skönt i alla fall att de tar det på allvar och verkligen gör grundlig undersökni...
av helenaeg
15 apr 2010, 18:49

Ringde mvc nyss och blev hänvisad till förlossningen. De vill att jag kommer in nu på en gång och kollar... De frågade massor om blödningar, om vattnet har gått och om sammandragningar.. sammandragningar har jag men inte det andra.. men jag blir jätteorolig nu =(.. Jag hopaps att det inte är något f...
av helenaeg
15 apr 2010, 09:30

Ont och ledsen

Hej Är 26 fulla veckor gångna idag. jag skrev om detta för några dagar sedan men måste skriva igen. Jag fick i fredags jätteont i ena sidan på magen (ungefär där äggstockarna sitter) efter att jag rest mig från en stol. Sen hade jag svårt att gå hela kvällen och det värkte som bara dne längst hela s...
av helenaeg
14 apr 2010, 19:05

Re: 18 Missfall

ja mirakel sker men jag förstår inte hur man orkar med smällen varje gång...
av helenaeg
13 apr 2010, 16:29

Kategori: Missfall
Tråd: 18 Missfall
Svar: 3
Visningar: 2260

Re: Vilka symptom hade du INNAN du plussade?

Jag tror mig minnas att jag var trött och kände lite lite ömhet i brösten. Men alla tecken var difusa då..
av helenaeg
13 apr 2010, 16:27

Tråd: Vilka symptom hade du INNAN du plussade?
Svar: 28
Visningar: 62409

Re: v 33 Bara känt svaga sparkar hittills

Ring BM och berätta gärna hur det gått sen... Det är såå onödigt att gå runt och oroa sig i onödan när det finns hjälp att få. Så ring
av helenaeg
13 apr 2010, 16:22

Tråd: v 33 Bara känt svaga sparkar hittills
Svar: 13
Visningar: 6790

Re: v 33 Bara känt svaga sparkar hittills

Jag tror att det är väldigt individuellt hur mycket man känner. En del barn är lugna och en del livliga. Det beror också på hur moderkakan sitter. Om den sitter framtill som de ovan skriver så känner man generellt mindre. Det är för att bebisen måste sparka väldigt hårt för att det ska kännas genom ...
av helenaeg
12 apr 2010, 09:26

Tråd: v 33 Bara känt svaga sparkar hittills
Svar: 13
Visningar: 6790
FöregåendeNästa

Återgå till avancerad sökning