1727 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Hur går man vidare?

Tack tack..
Ja byt så du får någon personlig kontakt.. det är viktigt när det gäller sånt här. Vart bor du nånstans?
av helenaeg
02 apr 2010, 18:44

Kategori: Svårt att bli med barn
Tråd: Hur går man vidare?
Svar: 4
Visningar: 605

Re: Hur går man vidare?

Hej Förstår att det är jobbigt. Jag och min pojkvän försökte i ett år efter att jag fått ett utomkvedshavande skap okt 2008. Jag har PCO och fick inte ägglossning som jag skulle. Pergotime hjälpte när jag fick det men jag hann ta reda på fakta om vad som händer om det inte hade hjälpt. Som jag först...
av helenaeg
02 apr 2010, 17:15

Kategori: Svårt att bli med barn
Tråd: Hur går man vidare?
Svar: 4
Visningar: 605

Re: Två styck positiva grav-test men osäker ändå

Stort grattis...
av helenaeg
01 apr 2010, 20:33

Kategori: Allmänna trådar om graviditet
Tråd: Två styck positiva grav-test men osäker ändå
Svar: 22
Visningar: 6342

Re: Två styck positiva grav-test men osäker ändå

Jag tror inte heller att testet kan visa fel pga medicin då gravtest mäter andra ämnen i urinen. Ring direkt och kolla imorgon på modravard de vet. Man kan ju bli skengravid för att man vill så gärna men då är det ju så att kroppen börjar producera en massa graviditetshormon som om man var gravid. M...
av helenaeg
31 mar 2010, 20:52

Tråd: Två styck positiva grav-test men osäker ändå
Svar: 22
Visningar: 6342

Re: Som träningsvärk hela höger sida?

ja det är normalt.. jag har ringt många gånger till BM och frågat och det är inget farligt.. Det som hugger är nog ligamenten har jag förstått för jag har också så.. när jag nyser, hostar eller reser mig snabbt så hugger det.. Så jag tror inte att det är något att oroa sig för alls (vilket jag sluta...
av helenaeg
31 mar 2010, 08:20

Tråd: Som träningsvärk hela höger sida?
Svar: 7
Visningar: 3861

Re: hugger i sidan av ryggen

låter som du fått ryggproblem och det är säkrt pga graviditeten i alla fall för även om det inte syns så händer det ju saker inne i dig. Ting BM imrogon och se till att få komma till nån naprapat/sjukgymnast eller liknande..

Lycka till
av helenaeg
28 mar 2010, 15:27

Tråd: hugger i sidan av ryggen
Svar: 13
Visningar: 6195

Re: Hur lång tid tog det?

Första gången gick snabbt. Då slutade jag med p-piller i början på aug och blev gravid i slutet på september men det var tyvärr ett utomkvedshavandeskap som jag fick avsluta :( . Efter det försökte vi från jan (då min mens kom tillbaka) och blev inte gravida förrän i slutet på okt och då fick jag ho...
av helenaeg
28 mar 2010, 15:18

Tråd: Hur lång tid tog det?
Svar: 12
Visningar: 852

Re: hugger i sidan av ryggen

svårt att säga vad det är... Det kan ju vara foglossning men det brukar göra ont något längre ner men det kan ju också vara muskler i ryggen som tagit stryk. Jag vet inte om du är stor eller inte har någon mage men om du har mage så blir det ju en påfrestning för ryggen. Man kan ju få alla möjliga r...
av helenaeg
28 mar 2010, 15:14

Tråd: hugger i sidan av ryggen
Svar: 13
Visningar: 6195

ja som sagt, jag har i perioder haft som träningsvärk i nästan hela magen. Det har också känt som att musklerna är för korta. Men det är säkerligen växtvärk.. magmusklerna ska ju tänjas ut till max så att säga =) Det går nog snart över men kommer kanske tillbaka igen när magen växer mer igen.. Lycka...
av helenaeg
28 mar 2010, 12:35

Ja som sagt alla upplever olika typer av smärta så ring sjukvardsupplysningen så slipper du undra. Det kan vara helt normalt och ofarligt vill jag bara säga. Tänk så mycket som ska anpassa sig och få plats. Men kolla upp. Lycka till.
av helenaeg
27 mar 2010, 18:55

FöregåendeNästa

Återgå till avancerad sökning