1727 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Har bebisen tagit helg?!

Hej. det ´är säkert ´så men jag skulle ha ringt till sjukvårdsrådgivningén och frågat vad de säger. `De har barnmorskor där som man kan ´bli kopplad till.. då kan du få svar direkt och kan släppa det eller så rek de dig att åka in.
av helenaeg
20 mar 2010, 19:39

Kategori: Allmänna trådar om graviditet
Tråd: Har bebisen tagit helg?!
Svar: 5
Visningar: 462

Re: Barnvagn??

Hej Ida
tack för ditt svar.. jag gick in och sökte på de två barnvagnar du skriver om men de verkar bara vara sittvagnar eller är jag på fel sida och tittar`? Har sökt på både Phil & Teds och One Three Hill..
av helenaeg
20 mar 2010, 17:18

Tråd: Barnvagn??
Svar: 9
Visningar: 1357

Barnvagn??

Hej Jag måste be om lite råd från er som har barn sedan tidigare. Vi får vårt första i sommar jag känner mig helt rådvill kring vilken barnvagn man ska köpa. Jag får höra att Bugaboo är bra och att Emmaljunga City cross också ska vara bra men det finns ju en uppsjö med andra märken.. Så vad säger ni...
av helenaeg
19 mar 2010, 22:31

Tråd: Barnvagn??
Svar: 9
Visningar: 1357

Re: Svårt att bli gravid

glömde skriva att hör av dig igen om du vill veta mer.. har blivit lite av en expert på PCO och hur det känns att inte bli gravid ;)
av helenaeg
18 mar 2010, 23:03

Kategori: Svårt att bli med barn
Tråd: Svårt att bli gravid
Svar: 4
Visningar: 750

Re: Svårt att bli gravid

Hej trist att ni försökt och det inte fungerar och att ni fått missfall.. måste vara jobbigt. Det är inte så att PCO drabbar de som är överviktiga utan det är istället så att om man har PCO (polycystiska äggstockar) så är det så att man kan ha problem med bukfetma och man även ha mycket kroppslig hå...
av helenaeg
18 mar 2010, 23:02

Tråd: Svårt att bli gravid
Svar: 4
Visningar: 750

Förvärkar/sammandragningar?

Hej Jag är imorgon torsdag i vecka 23 och har läst på flera gravidsidor att man nu tydligt kan känna sammandragningar. Jag kan dock inte se nånstans hur de ska kännas men jag har idag haft väldigt ont i magen. Det känns som att det sitter i magmusklerna högst upp och sen även på sidorna och längst n...
av helenaeg
17 mar 2010, 23:15

Tråd: Förvärkar/sammandragningar?
Svar: 0
Visningar: 266

Re: Fattar inte, fast vet ändå

Vänta med att berätta till du gjort ultraljudet då tycker jag.. sen är ju tyvärr inte den mest kritiska perioden över förrän efter vecka 12 men det kommer gå fort dit.. Du kan ju alltid vänta tills vecka 12 att berätta.. TÄnk på att göra det som känns rätt för dig och försök att inte tänka så mycket...
av helenaeg
16 mar 2010, 22:49

Tråd: Fattar inte, fast vet ändå
Svar: 3
Visningar: 356

Re: Fattar inte, fast vet ändå

Hej. Jag kände likadant... Testet visade att jag var gravid men jag kände ingenting varken mentalt eller fysiskt.. Men när jag var 19 och var gravid (gjorde abort då) så var det ingen tvekan om att jag var gravid rent mentalt och fysikst. Då var jag överöst med symptom men inte denna gång.. Det kan ...
av helenaeg
16 mar 2010, 22:16

Tråd: Fattar inte, fast vet ändå
Svar: 3
Visningar: 356

Re: förvärkar eller bara "växtvärk"?

Jag håller med. Du borde ta det lugnt, du är långt gången och kroppen behöver ta det lungt. Jag vet att en vän till mig fått ont på liknande sätt du beskriver när hon var stressad under en period och jag tror att stressen påvkerar mycket negativt.. du måste försöka ta det lugnt och gå till barnmorsk...
av helenaeg
16 mar 2010, 21:22

Tråd: förvärkar eller bara "växtvärk"?
Svar: 2
Visningar: 877

Re: 20år och Diagnosen PCO

Hej Jag fick samma diagnos för drygt ett år sedan och tyckte att det var jättejobbigt. VI försökte själva i kanske 7 månader men jag fick ingen ägglossning men hade mens. Jag fick hjälp på Ultragyn på LÄkarhuset i Odenplan av Dr Gustav Giertz, han är suverän. Han satte in hormonbehandling på mig (ta...
av helenaeg
15 mar 2010, 19:32

Tråd: 20år och Diagnosen PCO
Svar: 34
Visningar: 4131
FöregåendeNästa

Återgå till avancerad sökning