1727 träffar

Återgå till avancerad sökning

Magen växte över en natt

Hej Jag är i vecka 18+5 och har inte märkt något på min mage. Jag har kännt att det gör ont ibland men inte sett någon mage ( är lite överviktig). Sen helt plötsligt i morse har jag en tydlig gravidmage. Inte bara längst ner utan som en riktig gravidmage. Byxor som jag för 7 dagar sedan kunde knäppa...
av helenaeg
18 feb 2010, 22:05

Kategori: Allmänna trådar om graviditet
Tråd: Magen växte över en natt
Svar: 3
Visningar: 967

Re: NÄR BÖRJAR MAGEN VÄXA?

Generellt brukar inte magen börja växa förrän i vecka 13. Det är i vecka 13 som livmodern växer ovanför bäckenbenet och då kan man känna livmodern allra längst ner i magen. Men om man frågar barnmorskan så säger de att en mage som syns tydligt innan vecka 12 oftast är att man är svullen och inte sjä...
av helenaeg
11 jan 2010, 20:25

Kategori: Kroppen & gravidkost
Tråd: NÄR BÖRJAR MAGEN VÄXA?
Svar: 23
Visningar: 12532

Re: Blödnign v.7 hjälp!

Jag började blöda i vecka 5. Jag blev livrädd och sökte hjälp direkt. De kunde inte se något då för det var för tidigt. Men en vecka senare kunde de se att allt såg helt normalt ut. Det är vanligt att man blöder i början av graviditeten och det handlar ofta om att men får ytliga blodkärl i alla slem...
av helenaeg
11 jan 2010, 20:17

Kategori: Kroppen & gravidkost
Tråd: Blödnign v.7 hjälp!
Svar: 4
Visningar: 982

Re: Vul i v.7 men inget hjärtslag ?

Hej. Jag gjorde första ultraljudet i vecka 5+4, då syntes ingenting över huvud taget. Vecka 6+4 syntes hinnsäcken men inget mer.. I vecka 7+5 gjorde vi ännu ett och då såg man hinnsäcken och när läkaren tryckte ganska hårt på magen kunde man tillslut se som ett litet litet pulserande men det var int...
av helenaeg
08 jan 2010, 20:53

Tråd: Vul i v.7 men inget hjärtslag ?
Svar: 9
Visningar: 17849

Re: Konstig värk i magen

Tack för era svar. Man blir lite lugnare när fler upplevt ungefär samma sak.. men det är svårt att veta vad som är normalt och inte när man itne varit där förut.. man önskar man hade ett facit ibland... Vi ska till MVC på onsdag så jag får fråga ut henne så mycket jag kan. Vet inte om de lyssnar på ...
av helenaeg
07 jan 2010, 21:43

Tråd: Konstig värk i magen
Svar: 7
Visningar: 25884

Re: Nån mer i v 10 i Sthlm?

Hej
Jag är mitt i vecka 12 och bor på Värmdö...
av helenaeg
07 jan 2010, 16:28

Tråd: Nån mer i v 10 i Sthlm?
Svar: 23
Visningar: 1290

Konstig värk i magen

Jag är mitt i vecka 12 och har hela tiden haft ont i magen från och till och jag känner igen den värken. Igår kväll fick jag som hugg på vänster sida i magen men när jag vilade blev det bättre.. känner sen lite från och till. Jag har också en svidande känsla i magen på både höger och vänster sida. Ä...
av helenaeg
07 jan 2010, 11:44

Tråd: Konstig värk i magen
Svar: 7
Visningar: 25884
Föregående

Återgå till avancerad sökning