1727 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Kan jag testa mig nu??

Du hade mest troligt ÄL för bara några dagar sen så jag tror inte att det är någon idé att testa då testet mäter graviditetshormonerna i din kropp och de har garanterat inte hunnit komma igång..
av helenaeg
09 okt 2010, 14:02

Kategori: Bli gravid
Tråd: Kan jag testa mig nu??
Svar: 5
Visningar: 805

Re: Mitt barn har Reflux

Pannepann: ja jag vet att vissa har det långt upp i åldrarna. Tove kräks inte såå mkt men hon sover superdåligt och har märkbart ont när hon äter.. Nexium har hon fått nu. Det ska blandas ut med vatten också ger vi med en lite spruta i munnen. INnan dess fick hon Omeprazol men det var tabletter som ...
av helenaeg
09 okt 2010, 13:51

Kategori: Allmänna trådar barn 0-2 år
Tråd: Mitt barn har Reflux
Svar: 26
Visningar: 27666

Re: Undervikt

De som tror att det ska hjälpa att äta mer pizza har ingen koll.. det är ju inte så enkelt varken när det gäller över eller undervikt.. hur som helst så tror jag att extrem undervikt kan påverka då hormonerna säkert kan påverkas. Äl kan ju vara påverkad även om du har mens. Jag har haft mens varje m...
av helenaeg
08 okt 2010, 23:39

Kategori: Vill bli med barn
Tråd: Undervikt
Svar: 4
Visningar: 1259

Re: Nidblödning.. När och hur?

Av vad jag hört är det kring en v efter äl men jag går nu på vad andra här skrivit, har inga fakta. Har du sökt info om det på nätet?
av helenaeg
08 okt 2010, 23:26

Kategori: Nykomling
Tråd: Nidblödning.. När och hur?
Svar: 3
Visningar: 2667

Re: Mitt barn har Reflux

Det växer bort men kan ta allt från några månader till flera år. Även om det vanligaste är att det blir bättre ganska tidigt så känns det just nu som att det aldrig kommer försvinna. Ska kolla med bvc om de vet vart man kan vända sig för att träffa andra i samma sits. Stroke på barn, det har jag ald...
av helenaeg
08 okt 2010, 23:19

Mitt barn har Reflux

För dryg en vecka sen fick vi äntligen en diagnos på lilla Tove, hon har reflux. Hon har under lång tid gnällt, gråtit, sovit dåligt och för 2 v sen började hon äta sämre efter att ha krånglat med amningen en tid. Vikten går inte upp som den ska och hon verkar inte komma till ro varken dag eller nat...
av helenaeg
08 okt 2010, 19:42

Re: Orolig

Har bara ett barn men jag tror att oron kan vara lika stark på andra barnet som första.. jag menar om det är ett efterlängtad bebis så är det ju ingen skillnad. Jag tror jag kommer vara orolig även med nr två iaf..
av helenaeg
06 okt 2010, 19:57

Kategori: Bebisen i magen & ultraljud
Tråd: Orolig
Svar: 5
Visningar: 945

Re: koka flaskor och nappar?

Jag försöker göra det varje dag men glömmer ibland. Det är tydligen till de blivit 4 månader man ska göra det för att de är så känsliga för bakterier då..
av helenaeg
06 okt 2010, 19:52

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: koka flaskor och nappar?
Svar: 8
Visningar: 2316

Re: Julimamma 2010 bebissnack

90-100 är ganska lite för en bebis i hans vikt och alder tror jag.. prova ge tills han själv säger stopp. De ska ju äta så mkt de vill. hoppas det går bra på bvc
av helenaeg
05 okt 2010, 19:58

Kategori: Julimammor 2010
Tråd: Julimamma 2010 bebissnack
Svar: 615
Visningar: 47072

Re: Alla 35+

Jag är 38 och födde min första lilla i juli. En dotter, Tove. Det finns ett antal här inne som är äldre men jag minns inte vad dom trådarna heter där de skriver... eller iaf skrev innan jag födde..
av helenaeg
04 okt 2010, 23:03

Kategori: 35+ mammorna
Tråd: Alla 35+
Svar: 423
Visningar: 29171
FöregåendeNästa

Återgå till avancerad sökning