478 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: bvc vägrar mig oxytocin

Skit snack. Jag ringde till min BVC, håller på exakt som du, då jag nu har dåligt med mjölk. Och då sa jag att jag hade hört talas om syntocinon spray. Hon skrev ut det direkt! Absolut, det kan du verkligen prova, för det är ju ingenting som är farligt! Asså jag är så trött på vårdfolk! Hade det sjä...
av sofia88
24 mar 2013, 06:31

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: bvc vägrar mig oxytocin
Svar: 16
Visningar: 11716

Fått tillbaka mensen, 9 veckor efter fl! Hjälp!!!!

Hej Jo nu är det såhär att min son föddes då för ca 9 veckor sen, han har aldrig velat ta bröstet! Så jag har nu pumpat ut mjölk alla dessa veckor. Nu är det så att mensen kom tillbaka här i veckan. Förut så har jag kunnat pumpa var 3-4e timme, men nu finns det ingenting. Så det blir längre mellan p...
av sofia88
24 mar 2013, 06:24

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: Fått tillbaka mensen, 9 veckor efter fl! Hjälp!!!!
Svar: 2
Visningar: 3785

Re: Hur lång tid tog det för er att bli gravida?

Vi slutade med skydd oktober -10 och blev gravida på första försöket i november, men det slutade i missfall i januari-11. Sen tog det ett tag och det gick mig på nerverna och även min sambos. Vi ville verkligen ha barn. Sen blev vi gravida i november-11 och slutade också i missfall i december-januar...
av sofia88
16 okt 2012, 15:28

Kategori: Allmänna trådar om graviditet
Tråd: Hur lång tid tog det för er att bli gravida?
Svar: 68
Visningar: 33878

Re: Hur gammal var du när du plussade? Planerat?

Jag var 22 år och min sambo 24 år när vi plussade. Nu väntar vi vågat första i mitten på januari :) super mysigt!
Sm vi längtat
av sofia88
16 okt 2012, 15:18

Tråd: Hur gammal var du när du plussade? Planerat?
Svar: 37
Visningar: 5924

Ont vid sex!!! Är jag själv om det eller???!!

Hej hej mina kära vänner! Frågan lyder som ovan! Jag som aldrig haft problem med sex nu när jag väntar barn, är i vecka 26+4 och det har i stort sett varit såhär enda sen vi fick det efterlängtade plusset :) !!!! Men Känner mig som en torrboll :( Hur mycket olja eller glid vi använder, det känns som...
av sofia88
15 okt 2012, 22:24

Tråd: Ont vid sex!!! Är jag själv om det eller???!!
Svar: 3
Visningar: 2703

Re: Vagntips!

Hej, Vi sitter också och funderar, eller vi har bestämt oss för en emmaljunga citycross, ligg- och sittdel. Jag har kört vagnen förut och är supernöjd. Men nu är det bara problem med vilken färg vi skall välja. Vi lär ju tänka smart eftersom vi kommer spara den till kommande syskon någon dag. Det är...
av sofia88
11 sep 2012, 20:41

Kategori: Januaribarn 2013
Tråd: Vagntips!
Svar: 5
Visningar: 4957

Re: Vi som ska ha barn i januari 2013

Hej. vi var på RUL imorse, allt såg fin fint ut! inga avvikelser :) jag var så spänd för att något skulle visa sig vara fel. Så efter ultraljudet så började jag gråta, mitt när vi satt och fikade. Båda glädje tårar och att spänningen försvann :/ Min sambo ville veta va det var för kön, men egentlige...
av sofia88
16 aug 2012, 16:52

Tråd: Vi som ska ha barn i januari 2013
Svar: 703
Visningar: 74641

Re: Vi som ska ha barn i januari 2013

Hej Va roligt att vi är några ungefär lika :) Jag är 16+4 :) snart 1,5 vecka till rul den 16/8 :D :D :D Lääääääängtar Började känna friskförklaring typ 15 +4 :) och har känt av några "knuffar" uppåt naveln. Låg på soffan den 1/8 och då kände jag verkligen att det var något som rörde runt s...
av sofia88
04 aug 2012, 23:24

Tråd: Vi som ska ha barn i januari 2013
Svar: 703
Visningar: 74641

Re: När och hur berättar ni??

Hej Vi berättade i vecka 12 för mormor/morfar och farmor/farfar. Emblem jätte glada, jag vaaaaar sååååå nervös, men de gick bra. Jag och mamma började grina och skratta :) För min svägerska blev det redan 3 dagar efter plusset, hon frågade mig när vi var och handlade. Hon hade sina aningar sa hon. M...
av sofia88
01 aug 2012, 23:47

Tråd: När och hur berättar ni??
Svar: 24
Visningar: 12233

Re: Bikarbonatstestet, flicka vs pojke!

Häftigt, jag måste testa någon dag. Men hur vet man att just att det pyser att det är en pojke? Bara för att man sett det på rul då lr?

Ja jag måste testa iaf.
av sofia88
01 aug 2012, 23:40

Tråd: Bikarbonatstestet, flicka vs pojke!
Svar: 18
Visningar: 16251
FöregåendeNästa

Återgå till avancerad sökning