194 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Problem att natta...

Hej, nu vet jag inte om du löst ditt nattningsproblem ännu, men ett tips kan ju vara att ställa splälsängen brevid eran egen säng, ge honom vällingen i spjälsängen och sen ligga bervid honom fast i eran säng (han i sin, du i eran). Vissa barn tycker om att få hålla i handen, kanske kan du i värsta f...
av Pollypop
03 mar 2011, 18:30

Kategori: Barns sömn & matvanor 0-2 år
Tråd: Problem att natta...
Svar: 2
Visningar: 940

Re: RÅD TACK!

Jag tycker absolut att du kan lämna din son med sin pappa! Pappor är ju lika kapabla att ta hand om sina barn som vi mammor är. Tycker det är lite fult och ganska löjligt att folk verkar tro att dom inte är det eller att folk är rädda för hur andra ska reagera över valet att lämna sitt barn hos papp...
av Pollypop
03 mar 2011, 16:24

Kategori: Barn 0-2 år
Tråd: RÅD TACK!
Svar: 5
Visningar: 1805

Re: Ensamstående gravid tjej söker vänner och gravida

Hej hej, jag är inte alls i samma sits som dig, dock i samma ålder. Och Bar ska vi inte ha samtidigt heller, men om du vill ha någon att prata med, ventilera dig och fråga om råd (är det här ditt första barn?) så är det bara att höra av sig!! Jag heter Saga aka Saz eller här på forumet Pollypop. Är ...
av Pollypop
03 mar 2011, 15:53

Kategori: Medlemsträffar
Tråd: Ensamstående gravid tjej söker vänner och gravida
Svar: 5
Visningar: 3791

Re: Som att utsttas för tortyr!

var till bm igag och fick "roliga" nyheter. från och med nu är det slut på allt vad städa, bära och dylikt är. Smärtstillande med morfin på kvällarna, möte med läkare för annat smärtstillande, sjukgymnast ska kontaktas, tens lånas hem och fortsätter det här blir det 99% sängliggande och ru...
av Pollypop
02 mar 2011, 20:48

Kategori: Allmänna trådar om graviditet
Tråd: Som att utsttas för tortyr!
Svar: 15
Visningar: 1616

Som att utsttas för tortyr!

Jag letade efter en tråd om foglossning och personer med extrema besvär av detta men hittade ingen så bestämde mig för att starta en egen, hoppas det går bra. Delvis startade jag den här tråden för att jag måste får ur mig det här/ berätta/klaga inför andra som kanske förstår hur jag känner mig. Del...
av Pollypop
01 mar 2011, 22:06

Tråd: Som att utsttas för tortyr!
Svar: 15
Visningar: 1616

Re: Igångsättning!

Åh tack för dom fina svaren =) blir glad när jag läserom alla det gått så strålande bra för!!
av Pollypop
01 mar 2011, 21:36

Kategori: Förlossningen
Tråd: Igångsättning!
Svar: 14
Visningar: 7120

Re: Vecka 16+6 å ingen mage? Orolig!

hej!

Oroa dig inte, jag hade inte någon riktig mage innan vecka 26-27... Den kommer det kan jag lova. Ibland tar det bara längre tid =)
av Pollypop
26 feb 2011, 22:05

Kategori: Kroppen & gravidkost
Tråd: Vecka 16+6 å ingen mage? Orolig!
Svar: 4
Visningar: 4888

Igångsättning!

Hej alla fina här inne på minbebis! Jag vill bara få skriva av mig lite, såhär efter att ha fått ett av de bästa samtalen på mycket länge! För inte mer än kanske 40 minuter sedan ringde dem från auroramottagningen i uppsala (där jag egentligen skulle ha haft tid imrgon) och talade om att dom var dub...
av Pollypop
24 feb 2011, 14:06

Tråd: Igångsättning!
Svar: 14
Visningar: 7120

Re: Att föda barn Förkyld eller sjuk??

hej. När jag födde våran äldsta tjej hade jag feber och en gruvlig jä*la hosta. Men om jag ska vara ärlig så kan jag inte ens komma ihåg det från förlossningen. Efteråt var det samma visa som innan jag åkte in.. men det enda jag kommer ihåg var att jag hostade lite då och då. (vilket naturligtvis gj...
av Pollypop
24 feb 2011, 10:25

Tråd: Att föda barn Förkyld eller sjuk??
Svar: 6
Visningar: 24317

Re: Föräldrapenning-andra barnet:Hur funkar dagis för första?

hej. Jag skulle prata med dagis om jag var du då dem har bäst koll på det där.

Mina barns dagis har olika regler beroende på om man är sjukskriven eller föräldraledig. Så får se hur det blir.

Men som sagt var. Prata med dagis om vad det är som gäller för just dom.

lyckatill kramar
av Pollypop
21 feb 2011, 15:54

Tråd: Föräldrapenning-andra barnet:Hur funkar dagis för första?
Svar: 6
Visningar: 4093
FöregåendeNästa

Återgå till avancerad sökning