198 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Försökt i snart ett år

Mawie, välkommen hit! Det är alltid trevligt när man har fler att tala med. Men så tråkigt att så många har problem. Är man över 35 år ska man inte vänta ett år. Då kan man göra utredning redan efter 6 månader. Närmar man sig 40 år ska man inte vänta utan snabbt kontakta gyn. Det är det jag hört iaf...
av Istres
18 apr 2017, 21:25

Kategori: Svårt att bli med barn
Tråd: Försökt i snart ett år
Svar: 9
Visningar: 3541

Jag passade på att fråga en barnmorska lite om utredning samt att jag var orolig att inte kunna få barn när vi försökt kanske 8 månader. Jag gjorde det i samband med cellprovtagning. Barnmorskan var ju stencool så klart och sa att vi inte alls försökt länge (vilket ju stämde) och att snart kommer gå...
av Istres
18 apr 2017, 16:34

Du är i alla fall välkommen hit! Det är så tufft att inte kunna få barn. Väntan känns orimligt lång. Jag förstår precis hur jobbigt det är att längta och vänta och aldrig veta om man någonsin kommer bli föräldrar. Men på något konstigt sätt klarar man det. Har ni bestämt när ni ska ringa och höra di...
av Istres
18 apr 2017, 07:19

Hej! Det är tyvärr inte så många som skriver i detta forum längre. Jag har inte riktigt samma erfarenhet som dig. Jag och min man har försökt 2.5 år och påbörjat IVF1. Det är första barnet vi kämpar med. I vissa landsting vet jag att de vill att man försöker ett är från missfall. Alltså försöker man...
av Istres
16 apr 2017, 11:13

Re: IVF 2017

Lycka till på UL idag! Låter ju väldigt positivt att du verkar svara bra på sprutorna hitills. Fick du behålla samma dos? Jag kände inte speciellt mycket till det var dags för äggplock. Det är en väldigt okontrollerbar situation. Jag vill ha kontroll över allt och tycker det är jobbigt att inte kunn...
av Istres
16 apr 2017, 10:49

Kategori: IVF forum
Tråd: IVF 2017
Svar: 33
Visningar: 10365

Äntligen äggplock snart! Hur känner du dig? Har du gjort något ul nyligen? Verkar du svara bra på sprutorna? Jag håller mina tummar att det böir många bra ägg. Då kommer vi ha i sättning ungefär samtidigt. :) Det är väldigt frustrerande när man inte får tag på dem. Speciellt när de inte har någon in...
av Istres
15 apr 2017, 11:08

Re: Lista - All vi som håller på med IVF

Väcker liv i denna tråd! Så härligt att så många lyckats tillslut. Spraystart: Sprutstart: Tablettstart vid FET: VUL: ÄP: ET/FET: Istres 31 år, IVF1 FET1, 21 april 2017 Ruvare och TD: Gravida: Mikos 30 år: 1:a ivf. Bf 13 jan -11 (förmodligen tidigare pga. tvillingar) Solen73, 37 år, 1a IVF, 1a barne...
av Istres
14 apr 2017, 11:23

Tråd: Lista - All vi som håller på med IVF
Svar: 26
Visningar: 8693

Jag har nu fått omslag på LH-testet. Teststrecket var säkert dubbelt så starkt som kontollstrecket. Men nu verkar de ha påskstängt så får inte tag på dem om det blir insättning nästa vecka. Borde bli antingen på torsdagen eller fredagen eftersom att vi har blastocyster som är 5 och 6 dagar.
av Istres
14 apr 2017, 10:23

Re: IVF FET 27/3

Då fortsätter jag hålla mina tummar att du är gravid. :) Jag väntar på att sätta in en fryst blastocyst. Tar ägglossningstest nu. Det är min första IVF. Hur många insättningar har du gjort? När har du fått blödning då? När jag gjorde stimulering kom min blödning 10 dagar efter äggplock. Det blev tot...
av Istres
10 apr 2017, 18:47

Tråd: IVF FET 27/3
Svar: 7
Visningar: 5207

Re: IVF FET 27/3

Det är min första IVF så jag är inte speciellt erfaren. Det jag har förstått av andra är att man borde plussa på testdagen om man ät gravid. Vad sa kliniken när du ringde? Har du slutat med Lutinus? Jag fortsätter hålla mina tummar.
av Istres
10 apr 2017, 08:28

Tråd: IVF FET 27/3
Svar: 7
Visningar: 5207
FöregåendeNästa

Återgå till avancerad sökning