198 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Någon som blivit gravid trots kronisk prostatit hos mann

Hej! Min man har kronisk prostatit. Vi är oftivilligt barnlösa nu i två år pga manlig faktor. Enligt fertilitetsläkaren beror våra problem inte på prostatiten utan på annat trubbel. Enligt läkaren påverkar inte kronisk prostatit fertiliteten. Fruktansvärt att din man fått antibiotika i så många år. ...
av Istres
14 nov 2016, 22:46

Kategori: Bli gravid
Tråd: Någon som blivit gravid trots kronisk prostatit hos mannen?
Svar: 1
Visningar: 3199

Re: För alla som kämpar på antar jag

Bettan87. Hur har det gått? Har du testat igen? Du kan vara gravid, men du kan också ha haft ägglossning senare denna månad. Hoppas på det första.

kaca, usch vad brutalt med så många missfall! Har ni fått någon hjälp? Du kanske redan har skrivit om det tidigare.

Hur går det för er andra?
av Istres
19 okt 2016, 19:27

Kategori: Svårt att bli med barn
Tråd: För alla som kämpar på antar jag
Svar: 2767
Visningar: 189913

Re: För alla som kämpar på antar jag

Välkomna till denna sidan av forumet. Inte så mycket fart här. Hur mår ni? Hur går utredningarna?
av Istres
30 sep 2016, 17:43

Tråd: För alla som kämpar på antar jag
Svar: 2767
Visningar: 189913

Re: Alla som håller på med IVF

Del-Carmen. Vad härligt att du fått starta nu. Håller tummarna att du får ägg att plocka ut. Äntligen efter så lång väntan. Hur går det hitills med sprutora? Fialotta hur mår du? Hur går det? Här är det mens och besked att en vän är gravid. Hon har varit väldigt anti barn och jag har känt att hon ba...
av Istres
30 sep 2016, 03:30

Kategori: IVF forum
Tråd: Alla som håller på med IVF
Svar: 9166
Visningar: 763319

Re: Kan man vara gravid trots mens?

Antar att du har gjort ivf eftersom du skriver i ivf-fotumet. Har du gjort graviditettest på den dagen kliniken vill att du ska göra? Man ska testa trots blödning. Är testet negativt är du troligtvis inte gravid. Är det positivt är du gravid, man kan blöda lite av de läkemedel man får efter läkemede...
av Istres
30 sep 2016, 03:22

Tråd: Kan man vara gravid trots mens?
Svar: 1
Visningar: 2315

Del-Carmen. Har du fått börja med sprutorna? Hoppas så att du slipper vänta mer. Man får verkligen sitt tålamod prövat av detta. Din väntan verkar ha varit extra lång. Hur mår halsen? Hoppas du slapp bli sjuk. Fialotta, jag beklagar att det inte blev något denna gång. Vad sa läkaren? Vi har fått bek...
av Istres
02 sep 2016, 17:29

Re: Vi som försöker med barn nr 1 och är runt +-30

Cj2. Ja det är ju så att 80 procent blir gravida inom 1 år, 90 procent inom 2 år. Jag vet detta rent logiskt. Men känslomässigt har jag och maken redan gett upp. Tror inte det spelar någon roll hur många solskenshistorier jag/vi får höra (det är många vill jag lova). Känner bara att ju fler som till...
av Istres
26 aug 2016, 07:29

Kategori: Vill bli med barn
Tråd: Vi som försöker med barn nr 1 och är runt +-30
Svar: 307
Visningar: 60579

Som Fialotta81 skriver tror jag inte det är någon fara med sprutorna. Jag läste också den diskussionen (om vi menar samma sida:) ) men tror att man främst ska lita på den mottagning där man gör behandling. Är sprutan jättekänslig borde de ju vara mycket noggranna med att säga det. Del-Carmen hoppas ...
av Istres
24 aug 2016, 20:46

Tack Del-Carmen för att jag är välkommen till tråden redan nu. MissWe hur går det för dig? Jag tycker det är så bra att landstingen håller på att bestämma sig om de ska följa rekommendationen från skl eller inte. Är det så att något landsting väljer att inte följa rekommendationen så kan man alltid ...
av Istres
21 aug 2016, 17:00

Re: Vi vill ha en bebis

Hej igen! Det måste vara mycket tufft för din syster att gå igenom så många behandlingar och att inte lyckas med adoption. Så fruktansvärt jobbigt för henne och hennes partner. Nu kommer jag låta hård och jag kommer inte skriva i denna tråd igen. Du har försökt 1 gång och 1 gång är faktiskt ingentin...
av Istres
19 aug 2016, 19:07

Tråd: Vi vill ha en bebis
Svar: 8
Visningar: 3533
FöregåendeNästa

Återgå till avancerad sökning