232 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Vi som ska börja äta eller redan äter Pergotime.

Kul att ni uppskattade dikten :D Jag håller med om att det där med att man bara ska slappna av är allra värst! Som om det var så enkelt. Folk verkar inte förstå att barnlöshet oftast är ett MEDICINSKT problem, inte något som sitter mellan öronen. Ingen skulle ju drömma om att säga åt någon med cance...
av Kira_85
27 maj 2010, 21:31

Kategori: Svårt att bli med barn
Tråd: Vi som ska börja äta eller redan äter Pergotime.
Svar: 464
Visningar: 43371

Re: Lista över alla som ska börja/har börjat med utredning

Väntar på att få påbörja utredning: JessieH 15/5 (ska ringa och försöka få en tidigare tid) Svar på provtagningar: tt78: 27/5-blodprov ok. Väntar på svar ang spermieprov. soma: 30/6 kontraströntgen av äggledarna: tt78: September Stimuleringsprutor : Kira_85:efter ett misslyckat förök med pergotime ...
av Kira_85
27 maj 2010, 21:13

Tråd: Lista över alla som ska börja/har börjat med utredning
Svar: 190
Visningar: 18373

Tack för er förståelse, Pytte och RJ86. Det är skönt med folk som förstår hur det känns, man får ju dåligt samvete av att man är avundsjuk på andras graviditeter o bebisar. Det känns bara så himla orättvist ibland att "alla" andra lyckas. Jag håller med om att man blir tokig av alla råd. S...
av Kira_85
26 maj 2010, 21:42

Jag var på fertilitetsmottagningen igår, den förbannade cystan hade inte försvunnit helt och hållet så det blir ingen ny pergokur för mig denna månad :( och inte senare heller, för läkaren tyckte att jag borde byta medicin (till sprutor man sticker i magen) för en mer kontrollerad dos. Men det blir ...
av Kira_85
25 maj 2010, 19:45

ella81: jag har inte känt av cystan själv, man brukar tydligen inte göra det. jag fick mens idag, så jag ska på vul på måndag för att se att den är borta så att jag kan börja med en ny kur pergo.

Lycka till alla, hoppas ni får en trevlig helg!
av Kira_85
21 maj 2010, 22:34

Re: Andra som precis ska börja eller har börjat med pergotime?

Anka 78: min läkare sade att det inte spelar så stor roll vilken tid på dygnet man tar tabletterna, men att det är bra att försöka ta dem vid ungefär samma tidpunkt från dag till dag. Lycka till!
av Kira_85
21 maj 2010, 22:31

Tråd: Andra som precis ska börja eller har börjat med pergotime?
Svar: 16
Visningar: 2266

Grattis, grattis, grattis Lillbebbe!!! Du har kämpat så hårt. Hurra! Det finns hopp för oss. Åh, jag blir så himla glad! Lycka till med allting nu, hör av dig ibland. *grattiskram*
av Kira_85
21 maj 2010, 22:28

Hej Joo, jag håller tummarna för dig att du ska få mod att berätta för din vän! Tyvärr har jag nog inte själv heller totalkoll på vad cystan innebär, fick inte mycket information. Jag vet bara att det var en ofarlig variant men att det inte var någon idé att fortsätta med behandlingen denna cykel. N...
av Kira_85
15 maj 2010, 21:31

Re: Förslag på flicknamn med betydelser?

Svårt när man inte alls vet vilka namn du gillar men jag försöker: Amanda, Amandine - betyder älskad/älskvärd Bella, Belle - vacker Eva, Liv, Zoe - alla tre betyder liv Hanna, Hannah - nåd Sofia, Sonja - vishet Teodora, Dorotea - gåva från Gud Amira, Sara - prinsessa :) Hoppas du gillade något! :) K...
av Kira_85
14 maj 2010, 23:06

Kategori: Barnets namn
Tråd: Förslag på flicknamn med betydelser?
Svar: 3
Visningar: 1628

Re: Om man är under 18?

Hej, fem månader är nog inte särskilt länge. Ca 80% blir gravida inom 12 månader, och därför brukar man få hjälp först om man försökt minst ett år. Om man är över 35 eller har ngn sjukdom som kan påverka fertiliteten (t.ex. endometrios) så kan man få hjälp tidigare. Så ni får fortsätta ett tag till ...
av Kira_85
14 maj 2010, 22:52

Tråd: Om man är under 18?
Svar: 8
Visningar: 815
FöregåendeNästa

Återgå till avancerad sökning