232 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Lista över alla som ska börja/har börjat med utredning

Usch vad jobbigt Joo, jag förstår hur du känner dig... Sänder dig en massa styrkekramar!!! Det är inte lätt att veta vad man ska säga åt folk. Två av mina vänner vet (berättade ganska tidigt att vi försöker, vet inte om jag hade sagt något om jag vetat hur svårt det blir), och de har varsitt barn se...
av Kira_85
14 maj 2010, 22:33

Kategori: Svårt att bli med barn
Tråd: Lista över alla som ska börja/har börjat med utredning
Svar: 190
Visningar: 18369

Re: Vi som ska börja äta eller redan äter Pergotime.

cillalåda, jag vet inte riktigt om den var i eller på äggstocken, läkaren sade bara ungefär att oj, här ser det inte bra ut, du har en 33 mm cysta här så vi får avbryta behandlingen, tack o. hej. Sen märkte hon väl att jag såg lite orolig ut, för hon tillade att "det är inget farligt". Men...
av Kira_85
14 maj 2010, 22:22

Tråd: Vi som ska börja äta eller redan äter Pergotime.
Svar: 464
Visningar: 43345

Re: Andra som precis ska börja eller har börjat med pergotime?

Oj, här var ju plötsligt en massa folk :D Jag som redan gett upp och börjat skriva på tråden cillalåda tipsar om ovan... Men jag hänger gärna kvar här också, den andra tråden är så stor och svår att överblicka. För mig har det inte gått något vidare, blev ingen äggblåsa utan en cysta så nu väntar ja...
av Kira_85
14 maj 2010, 22:15

Tråd: Andra som precis ska börja eller har börjat med pergotime?
Svar: 16
Visningar: 2266

Re: Lista över alla som ska börja/har börjat med utredning

Välkomna alla nya! Lillbebbe: jag håller tummarna för dig!!! Hoppas verkligen du slipper den här tråden snart :D För mig går det inget vidare, påbörjade första pegokuren och gick på vul för att se om det mognat något ägg. Tyvärr var det en 3,3 cm cysta på äggstocken så det blir nog inget denna månad...
av Kira_85
10 maj 2010, 22:13

Tråd: Lista över alla som ska börja/har börjat med utredning
Svar: 190
Visningar: 18369

Tråkigt att ingen plussat. Det är så bedrövligt med alla minus man måste stå ut med :( Tack för era vänliga ord MalinM och Ella81. Nu väntar jag på om mensen behagar dyka upp så att jag kan börja på en ny kur pergo. Hoppas verkligen att cystan sjunker ihop av sig själv tills dess! Ha det bra allihop...
av Kira_85
10 maj 2010, 20:19

Jaha, det gick ju inte så bra på vul idag... Jag hade inget ägg, utan en 33 mm cysta på ena äggstocken så det bli inget denna månad :( Det är klart att jag är besviken, men också lite nöjd att jag fått rätt. Jag har hela tiden trott att jag inte har äl varje månad, men när jag har fått lämna blodpro...
av Kira_85
06 maj 2010, 17:33

Hej RJ86,

vart tar man sprutan? I vilken kroppsdel alltså.

Jag hoppas också att alla blir gravida snart!
av Kira_85
05 maj 2010, 23:14

Hejsan alla, imorgon ska jag på vul för att kolla hur det ser ut efter min första kur med pergo. Håll tummarna! Min sambo är på studieresa och kommer hem först på fredag vid 18-tiden, jag är lite orolig för det. Att inte äggen blir "övermogna"?? Är i dag 11 nu. Undrar också lite över den d...
av Kira_85
05 maj 2010, 21:04

Re: känns meningslöst

Hej, jag kan tyvärr inte svara på din fråga om blödningen. Men jag hoppas att du ska få hjälp att få ditt efterlängtade barn snart. Vad jobbigt att försöka i fyra år, vi har "bara" hållit på i ett år o. åtta månader och redan nu känns det hopplöst ibland. Skickar dig en massa styrkekramar!!
av Kira_85
30 apr 2010, 22:33

Kategori: Ofrivillig barnlöshet
Tråd: känns meningslöst
Svar: 2
Visningar: 4525

Re: Lurig fråga om mensen

Hej, jag frågade precis min fertilitetsläkare om detta eftersom jag skulle börja ta ägglossningsstimulerande medicin på dag fem. Jag hade haft en liten blödning på lördag morgon, och sedan satte det igång igen på söndag kväll. Då tyckte hon att söndag var dag ett. Men om du har kraftiga blödningar s...
av Kira_85
30 apr 2010, 12:08

Kategori: Vill bli med barn
Tråd: Lurig fråga om mensen
Svar: 4
Visningar: 519
FöregåendeNästa

Återgå till avancerad sökning