98 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Ridning under graviditet

Jag kom igång med ridningen ca 10 veckor efter förlossningen. Jag blev klippt och tyvärr höll inte trådarna ihop som dom sydde med, så det tog tid att läka. Det bästa är att vänta till efterkontrollen. Man kan ju känna sig bra, men inte vara helt läkt inuti. Det är ju så himla individuellt. Vissa lä...
av Beccis73
15 nov 2013, 13:30

Kategori: Träning & hälsa under graviditeten
Tråd: Ridning under graviditet
Svar: 6
Visningar: 2426

Re: Ridning under graviditet

Hej! Grattis till graviditeten :) Jag red tills jag var i vecka 26, sen tyckte jag att magen var i vägen. Min häst är ganska trygg och lugn, men i slutet red jag bara i paddocken då han bli lite "överlycklig" när man rider ut i form av bocksprång. Jag tycker att det viktiga är att känna ef...
av Beccis73
12 nov 2013, 09:36

Kategori: Träning & hälsa under graviditeten
Tråd: Ridning under graviditet
Svar: 6
Visningar: 2426

Re: Gravid efter 2 års försök - spolningen kanske gjorde susen?

Grattis!

Vi försökte i 18 månader. Var sen på koll av äggstockarna, allt såg normalt ut. Då gjordes en spolning, jag blev gravid 2 veckor efter.

Nu är det snart dags för att börja försöka med nummer 2. 8)
av Beccis73
26 okt 2013, 11:18

Kategori: Svårt att bli med barn
Tråd: Gravid efter 2 års försök - spolningen kanske gjorde susen?
Svar: 2
Visningar: 2144

Re: Behöver bra idéer till ursäkter man kan ta till!

Grattis Mysmonstret! :)

Vet du vad det är för vin? Jag bytte ut rosevinet mot saft och lät sambon dricka upp mitt vin i smyg. 8)
av Beccis73
08 jul 2013, 21:34

Kategori: Allmänna trådar om graviditet
Tråd: Behöver bra idéer till ursäkter man kan ta till!
Svar: 8
Visningar: 2817

Re: Januarimammor 2013

Igår döpte vi vår son! Vi valde att göra det på familjegudstjänsten så kyrkan var helt full av folk :) Kyrkans förskola hade en massa sånger och en liten "pjäs" om vattnets betydelse. Otto var helt cool hela tiden, han grät inte ens när han fick vattnet på huvudet. Sen åkte hela tjocka slä...
av Beccis73
29 apr 2013, 09:14

Kategori: Januaribarn 2013
Tråd: Januarimammor 2013
Svar: 33
Visningar: 25759

Otto sover nästan hela nätterna nu, så skönt. Jag börjar bli människa igen :) Jag aktiverar honom genom prat, löjliga miner, sång där jag använder händerna (imse vimse spindel-typer av sånger). Vi har ett babygym som han leker med (slår på grejerna som hänger) jag tog bort lite hängande leksaker så ...
av Beccis73
19 apr 2013, 12:52

Re: Jätteont i brösten och han vägrar ta flaskan, hjälp!

Tack för alla svar! Jag har lärt mig att snabbt sätta in lillfingern i munnen på min son när han nyper till. Själva amningen har ju funkat hela tiden. Det har visat sig att den lilla älsklingen har fått små vassa tänder som skär in i bröstvårtorna :shock: Nappflaskan tar han nu också efter lite över...
av Beccis73
09 apr 2013, 16:09

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: Jätteont i brösten och han vägrar ta flaskan, hjälp!
Svar: 5
Visningar: 5945

Hej alla! Grattis i efterskott KattematteMia! :) Här är allt bra, Otto är för det mesta på strålande humör och "babblar" väldigt mycket. Han har även börjat prata med sig själv när han vaknar på morgonen, inget skrik alls utan ligger och jollrar tills jag tar upp honom. Så härligt! Han har...
av Beccis73
09 apr 2013, 08:07

Jätteont i brösten och han vägrar ta flaskan, hjälp!

Jag har en liten kille som är drygt två månader. Har klarat amningen utan problem men nu har han plötsligt börjat bita och dra i mina bröst. Detta har gjort att det gör enormt ont att amma honom. Han har tagit flaska när han var ca en månad så jag tänkte att det inte skulle vara några problem att pu...
av Beccis73
21 mar 2013, 09:15

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: Jätteont i brösten och han vägrar ta flaskan, hjälp!
Svar: 5
Visningar: 5945

Välkommen Sharand! I Göteborg har vi idag en kall men solig dag, underbart att solen börjar värma! :) Otto har varit ett riktigt charmtroll idag, vi hade sovmorgon med mys i sängen. Han jollrade och gurglade konstant medans jag åt frukost och helt plötsligt fick jag världens finaste leende! Åhhh, va...
av Beccis73
22 feb 2013, 13:25

Nästa

Återgå till avancerad sökning
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=all&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()