21 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Gravid?

Tredje dagen utan mens.. testade negativt igår.. tydligen var det första dagen det skulle kunna funka. En dag efter utebliven mens. När kan man vara helt säker på att hcg borde vara tillräckligt högt för att ge utslag?
av inlovewithlife
06 feb 2012, 10:08

Kategori: Vill bli med barn
Tråd: Gravid?
Svar: 13
Visningar: 2199

Ja, det är väl så. :) Ingen mens ännu och ingen mensvärk så jag får väl se :)
av inlovewithlife
04 feb 2012, 20:54

Jo, jag har tänkt det. Väntar väl ett par dagar men har känt mig så konstig.. så tänkte om ngn upplevt samma saker? :)
av inlovewithlife
03 feb 2012, 11:11

Gravid?

Hej! Jag har BIM imorgon och testade negativt igår. Men jag måste säga att jag undrar om det stämmer eller inte. Jag har varit yr och svimfärdig - vilket jag aldrig är annars. Har också varit illamående och haft en tryckande huvudvärk. Min mage har dessutom blivit "hård" och jag tror jag d...
av inlovewithlife
03 feb 2012, 09:00

Re: Bra mobil appar

En riktigt bra app är WomanLog. Den är gratis och då kan man planera ägglossning, se vilka dagar man är som mest fertil och lägga in anteckningar. Dessutom ser man när mensen förväntas komma. Det finns pro också, jag tror det kostade runt 17 kr. Utöver det vanliga kan du också lägga in fakta om midj...
av inlovewithlife
02 feb 2012, 11:25

Kategori: Ägglossning
Tråd: Bra mobil appar
Svar: 6
Visningar: 12338

Studielån och gravid

Hej! Har tänkt att plugga på universitet till hösten men det är en ganska lång utbildning. Jag undrar om någon vet om man får behålla studielånet under tiden man är gravid (och studerar) och även när barnet kommit i kombination med föräldrapenning? Tacksam för alla tips! :-)
av inlovewithlife
27 jan 2012, 10:34

Kategori: Ekonomi & Jobb
Tråd: Studielån och gravid
Svar: 1
Visningar: 4294

Re: Föräldrapenning

Jaså? Vad konstigt att det står så eftersom jag fick svar från försäkringskassan att det var under 6 månader man skulle ha jobbat för att få grunda sin föräldrapenning på det. Men nu när du säger det så verkar de ha svarat fel.. :o
av inlovewithlife
30 okt 2011, 19:38

Kategori: Bli gravid
Tråd: Föräldrapenning
Svar: 5
Visningar: 1225

Men tänka sig att de drar skatt på så lite pengar? Då blir det ju bara runt 3700 kr kvar! Det var ju lite sämre än vad man trodde.. Visst, vi klarar oss ändå men det hade ju varit bättre med 5400 kr/mån såklart. :)
av inlovewithlife
30 okt 2011, 14:43

Har fått veta att man måste ha arbetat i minst 6 månader för att få grunda föräldrapenningen på den lön man fått under arbetet. Så ifall det var någon mer som undrade så har ni fått svar nu. :)
av inlovewithlife
29 okt 2011, 10:11

Föräldrapenning

Hej! Jag har skrivit ett mail till försäkringskassan men tänkte att jag frågar här också... :D Jag har en fråga ang. föräldrapenningen. Jag studerar på gymnasienivå (samhällsvetenskapliga) - tar studenten i sommar och har haft ett sommarjobb (deltid) som servitris under 4 mån i somras. Jag undrar om...
av inlovewithlife
28 okt 2011, 09:41

FöregåendeNästa

Återgå till avancerad sökning