Ägglossningstest mys efter positivt streck????

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Ägglossningstest mys efter positivt streck????

Inläggav lamour_81 » 19 feb 2008, 22:13

Hej Jag o mannen har testat ägglossningstest flera månader.
Det fungerar men nu sitter jag o undrar. Mitt teststreck är start ca 2 dagar. har man då ägglossningen dagarna efter. Det är ju då man ska mysa som mest o inte när det visar positivt på stickan....

Blir lite förundrad....Vi myser ju på som mest när det visar positivt....Ni med erfarenhet som blivit gravida genom att använda hur gjorde ni????
Tacksam för svar
Bild
lamour_81
Alltid online

Re: Ägglossningstest mys efter positivt streck????

Inläggav Maria76 » 19 feb 2008, 22:27

Jag har läst att själva ägglossningen sker efter 24 timmar men innan 36-48 timmar efter att man kan tyda den första stegringen på ÄL-stickan. Men om man t ex testar varje kväll, och det inte var någon stegring kvällen innan, kan det ju vara så att själva stegringen egentligen startade på efterföljande morgon, alltså när man på kvällen ser stegringen på stickan kanske det i själva verket redan varit en LH-stegring under t ex 12 timmar, alltså kan ÄL ske redan om 12 timmar från stegringen på stickan.
Hmm, hänger ni med i resonemanget?!
Jag tror att det är bra att mysa på så fort man ser stegring på stickan och sen även de två efterföljande dagarna.

Hoppas att du snart får ditt efterlängtade pluss!! Ser förresten att vi ska testa samma dag, hihi, hoppas!!!
Bild
Användarvisningsbild
Maria76
Alltid online

Inläggav LindaN » 19 feb 2008, 23:13

Hej! När jag plussade så började jag att testa på ca dag 10 efter första mensdag vi började även då ha sex :oops: nästan varje dag fram tills teststrecket var som starkast samt ett par dagar efteråt , för att vara på den säkra sidan å det fungerade ju men slutade tyvärr i missfall för oss i v14. Jag önskar dig lycka till i verkstaden , själv hoppas jag att tiden går fort så vi får sätta igång igen med ny bebisverkstad :oops:

Kram Linda
Bild

Bild

MF 9 feb-08, v14.
MF 11/5-08, v5?
Användarvisningsbild
LindaN
Stammis

Inläggav Annica77 » 25 feb 2008, 05:08

Det blev inget i vår bebisvärksta denna gång! Ugnen var inte på lag pga svår flunsa och gubben var för slut och trött för att äns årka knåda degen :oops: som skulle inne i ugnen pga 39 graders feber. Så i min ugn gäser ingen kakka denna gång tyvärr! :lol: Vilket jag är ganska less över! Förbaskade flunsa... :(
Användarvisningsbild
Annica77
Alltid online

Inläggav LadyDelish » 02 mar 2008, 01:59

äl testet visar att de e på gång.. så när du har poss på testet så ska man mysa... för om de skulle visa att du har äl så känns de ju som försent.. man ska ju mysa PÅ äl eller innan.. vad ja föståt iaf
LadyDelish
Stammis

Inläggav anettejohansson » 02 mar 2008, 07:12

Jo de stämmer en kompis har försökt bli gravid i två år men inte lyckats o nu har dom börjat en utredning o deras läkare menar att när ÄL stickorna visar att de är dags så är de egentligen försent eftersom man ska mysa innan. Så såna stickor va inget han rekomenderar...
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online

Inläggav elenaggg1671 » 24 jul 2020, 19:15

Ägglossningstest - topeuro-shop.com Dottern min använt detta och det funkade bra.
elenaggg1671
Nykomling

Återgå till Bli gravid