Älskar han mig inte längre?

Hur får man samlivet att fungera med barn? Diskutera!

Älskar han mig inte längre?

Inläggav Niominame » 17 nov 2010, 10:23

Hej.
När jag och min pojkvän träffades så visste vi båda att vi var rätt för varandra och att vi ville satsa på detta förhållande fullt ut. Han är romantisk och omtänksam på alla sätt och vis.

Jag har svårt att lita på killar eftersom att jag så många gånger har blivit bedragen på olika sätt, men denna gång kunde jag slappna av på ett annat vis.
Tyvärr har min oro skinit igenom många gånger, min rädsla för att förlora honom har påvisats på många sätt.
Men det finns stunder då han också uttryckt sin rädsla för att förlora mig.

Härromdan berättade han att han skulle uppskatta om jag slutade misstro honom och att jag skulle börja inse att han gör allt för att visa att han älskar mig och om jag skulle fortsätta och misstro han fruktade han att han skulle bli knäckt och inte orka mer.

Nu till problemet: Efter att han sa detta till mig, så känns det som att en "varnings klocka" ringde för mig (att jag har tagit honom förgivet) och nu reagerar jag på minsta lilla sak som han gör/inte gör som får mig att tro att han inte älskar mig (som t.ex. att han inte skriver hjärtan i varje sms som han brukar göra, att han inte säger "jag älskar dig" lika ofta som han brukar... etc.)

Kan det inte vara så att jag är extra känslig och tar extra hårt på saker?
Är det inte vanligt att man kan vara så rädd att förlora någon så man föreställer sig hur saker är utan att det faktiskt är sanningen, att man liksom intalar sig själv massa falska saker?

Igår och idag har jag mått så dåligt när han har varit på jobbet, gråtit av rädsla - för jag älskar honom verkligen.
Niominame
Nykomling

BF: 070711
Bor: Karlstad

Re: Älskar han mig inte längre?

Inläggav erikha » 17 nov 2010, 10:27

Jag kan inte säga vad du ska och inte ska göra.
Men det låter som han älskar dig. Och säger han det så gör han det.
Man behöver inte skicka hjärtan jämnt och säga jag älskar dig, kärleken är där ändå! :D
Du måste tänka på att det är väldigt frustrerande när ens partner hela tiden måste ha bekräftelse. Lita på honom så länge han visar motsatsen.
Bild
BildMake a pregnancy ticker

Liam min underbara son föddes 24/1 på min namnsdag!
MF- 100315 V 7+3
Användarvisningsbild
erikha
Alltid online

BF: 120403
Status: håll dig kvar nu!!

Inläggav Niominame » 17 nov 2010, 10:41

Tack för snabbt svar.
Jag vet att allt det du säger stämmer till punkt och prick,
och jag önskar att jag kunde se det vid alla tillfällen.
Men när oron tar över så känns det som att mitt medvetande får stå bredvid och titta på.

Det känns som att allt har gått från jätte-bra till jätte-dåligt och jag vet inte ens ifall det är sanningen eller inte, det är bara vad jag intalar mig själv då och då under dagarna.
Niominame
Nykomling

Inläggav spader10 » 17 nov 2010, 10:47

Jag skulle bli galen om min man hela tiden skulle kräva bekräftelse på att han är älskad.

Jag vet att jag är älskad……inte genom att han hela tiden gör en massa romantiska saker, köper presenter eller skriver små kärleksbrev.

Jag vet att jag är älskad genom att han
Äntligen sätter upp den där lampan som jag så gärna vill ha upp.
Sätter på vinterdäcken på min bil utan att jag behöver be om det.
Att han när han går förbi kanske stryker mig lite på armen eller ger mig en kram.
Att han är omtänksam och vill mig gott.
Att han alltid tar hänsyn till mina önskemål och väger in mina åsikter i beslut som ska fattas.
Att han alltid behandlar mig respektfullt.

Den dagen han börjar tillfredställa sig själv i vad det än må vara på min bekostnad eller utan att ta hänsyn till mina önskemål fattar övergripande beslut …..Då skulle jag börja fundera …men inte förr.

Det är nog ganska så farligt för förhållandet att tvinga ur sin partner kärleksbevis.

Vad gör din man som får dig att tvivla på hans kärlek?
Bild

Bild
Användarvisningsbild
spader10
Alltid online

BF: 121223
Bor: Mellansverige
Status: sambo, två barn

Inläggav erikha » 17 nov 2010, 10:58

Du kanske lider av svartsjuka.
Gå till en psykolog för om du fortsätter pressa din man tror jag tyvärr att han inte kommer orka mer. jag hade inte orkat.
Bild

MF- 100315 V 7+3
Användarvisningsbild
erikha
Alltid online

Inläggav Niominame » 17 nov 2010, 11:00

Ja, jag förstår verkligen att jag har varit jobbig med bekräftelse-delen.
Det är något jag tänker ändra mig på, har jag bestämt mig så går det.

Saken är den att han inte gör något speciellt som får mig att tvivla,
det är snarare "förändringen" som får mig att tvivla..
Att jag liksom tycker att det känns som att han vara mer intim för ett tag sen, jämfört med nu. Att han sa att han älskade mig, oftare än nu.
Och sånna saker skrämmer mig, men jag är redo att göra vad som helst för att han ska må så bra som möjligt med mig.
Niominame
Nykomling

Inläggav spader10 » 17 nov 2010, 11:18

Den där första himlastormande förälskelsen då allt är så ”tuttenuttligt” och man kallar varandra gulliga saker, skriver kärleksbrev mm. går oftast över och vill man då gå vidare i förhållandet övergår förälskelsen i en djupare, större kärlek.

Det är då det börjar bli ”värt” något. Man har då förhoppningsvis en partner som man kan lita på i vått och torrt, en som vill en väl och som vill bilda familj. Att hålla på som i början av förälskelsen tror jag inte många orkar.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
spader10
Alltid online

Inläggav erikha » 17 nov 2010, 11:22

spader10 jag håller med dig..
efter ett tag så blir det något så mycket starkare.
Min man blev jätte arg på mig här om dagen när jag frågade bara
Älskar du mig? han vart vansinne och sa att det ska du inte ens behöva fråga eftersom han älskar mig mer än någonting annat på denna jord!
Bild

MF- 100315 V 7+3
Användarvisningsbild
erikha
Alltid online

Inläggav spader10 » 17 nov 2010, 11:45

erikha skrev:spader10 jag håller med dig..
efter ett tag så blir det något så mycket starkare.
Min man blev jätte arg på mig här om dagen när jag frågade bara
Älskar du mig? han vart vansinne och sa att det ska du inte ens behöva fråga eftersom han älskar mig mer än någonting annat på denna jord!

och min svarar…..”Jag säger till om det blir någon förändring” :D

/Anki
Bild

Bild
Användarvisningsbild
spader10
Alltid online

Inläggav Creadiem » 17 nov 2010, 12:32

Niominame:
Jag instämmer med tjejerna här ovan, men jag förstår också din oro. Jag känner igen mig själv (för ca 7 år sedan) i det du skriver. Jag ska berätta min lilla story till dig. Jag var tillsammans med en kille som jag litade på till en början, men sen visade sig att han var otrogen. När jag väl kom på honom och ville göra slut så ångrade han sig så djupt och bad och bönade om min förlåtelse. Så jag förlät honom, men sen var han otrogen igen. Till slut gick vi skillda vägar, men detta satte spår i mig.

När jag blev tillsammans med min nuvarande sambo så var jag helt galen (rent utsagt). Jag var tvungen att veta hela tiden vad han gjorde, vem han var med, jag kollade på gps via mobil var han var och jag behövde hela tiden få bekräftelse på att han verkligen ville vara med mig. Jag vågade inte slappna av och dela mina känslor. Men jag höll på att förstöra vårt förhållande med det. Som tur är så hade han tålamod och efter drygt ett år så började jag lita på honom och vågade släppa loss. SÅ jag förstår din oro.

MEN kom ihåg en sak du får inte slänga över din oro (som är helt obegrundad) på din partner. Du måste bearbeta dina känslor själv och visst kan han vara till hjälp där. Säg till honom hur du känner och varför du känner så och se vad han kan hjälpa dig med. Min nuvarande underbara sambo sa att han alltid skulle försöka vara tillgänglig på mobilen för mig (vilket han vanligtvis inte var). Detta hjälpte mig oerhört mycket till en början. Nu har vi varit tillsammans i 6 år och idag behöver jag absolut inte veta vad han är och jag vet att han älskar mig. Men det tar sin lilla tid. Dina dåliga erfarenheter får du inte koppla ihop med din nuvarande pojkvän och det viktigaste av allt är att du måste prata med din pojkvän också, han måste förstå hur du känner.

Sen skriver du att du hade gjort allt för din nuvarande pojkvän, men det bör du också fundera lite kring. Man ska ställa upp för varandra, MEN det finns gränser också. Min förre detta behandlade mig som skit (utöver otrohet) och jag hade ett förhållande med honom i ett par år innan jag väl gjorde slut. Var inte rädd att förlora en kille som kanske är en idiot. Det finns massor med fina killar där ute. :) Och du kommer med tiden att lära dig att separera mellan olika känslor...

Ta hand om dig.
MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Creadiem
Alltid online

Nästa

Återgå till Relationen & samlivet