Annons:

Äntligen.

Allmänna trådar om barn från 2 år och uppåt.

Äntligen.

Inläggav Ninni82 » 12 feb 2012, 21:06

Äntligen börjar det ge resultat med att min son börjar gå på toa. Snart slipper vi blöjjorna. Har länge känt att han är sen med att andvända blöjja men han har vägrat pottan/Toan :roll: Men i dag har han vart utan blöjjan hela dagen och gått på toa och pinkat. Blir så himla glad :D Ser hur glad han skälv blir att han pinkar på toan.

Fins det nån fler här som har barn som vart sen med att sluta med blöjjan?
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Ninni82
Alltid online

Re: Äntligen.

Inläggav trollan80 » 12 feb 2012, 21:32

Hej!

Min andra som som idag är 4,5 år, tog de ca ett halv år för innan han var helt torr på dagen vi hade provat när han var två men de lyckades inte. Visst han var glad för att ha fått kallingar, men kissade lika bra i dem som i blöjan... Så i maj förra året tyckte jag att nu måste de bara gå och visst de gjorde de, men bakslag till och från så i november lyckades vi helt. Å nu har han varit blöjfri sedan dess, dock ej på nätterna. Men vår underbara bvc sköterska har sagt att de är helt normalt och att de är många barn som har blivit senare men att de är helt ok. Har även vänner vars barn har varit blöjfria tills de börjat förskoleklass. Så varför stressa fram de, alla barn är olika. Min dotter var blöjfri innan 2 år, min äldsta son var blöjfri vi 3 år... Hoppas att de går bra för din son :D
trollan80
Stammis

BF: 120915

Re: Äntligen.

Inläggav mia85 » 12 feb 2012, 21:36

Vår son är 3,5 och vägrar pottan/toan. Ska ge det hele en ny chans i sommar. Om han mot förmodan inte slutar innan dess. Känner både för och nackdelar med att han har blöja än. Han börjar bli för lång för skötplatsen (han är ju närmare 110cm lång nu :) ) men å andra sidan är det skönt att det inte behöver panik springas till toan än :wink:
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
mia85
Alltid online

Status: Nybliven trebarnsmamma =)

Återgå till Allmänna trådar barn från 2 år
Annons: