Äntligen checkade liten ut. . !

Skriv din egen förlossningsberättelse och läs andras berättelser!

Äntligen checkade liten ut. . !

Inläggav Bäbiz » 12 aug 2009, 14:54

Natten till den 11 vaknade jag med otrolig smärta i magen och direkt viste jag att nu e det på gång! gick sen med värkar hela dagen, kvällen kom och inte mycket hade hänt med värkarna, de var inte starkare och kom väldigt oregelbundet. gick och la oss och fick inte mycket sömn. den 12/7 kom och jag var uppe långt innan solen och bara gick och vankade. min mor och far kom på besök på eftermiddagen och tyckte vi skulle ringa och åka in för kontroll men jag tyckte det var onödigt då det fortfarande inte var starkare eller tätare mellan värkarna. kvällen kom och jag rigde förlostningen för att förvarna dem att jag har värkar men väntar lite till tills vi kommer. vi gick och la oss... jag vaknade tre den natten och fast att värkarna fortfarande inte var starkare eller kom tätare så var det nått inom mig som sa att NU! Måste ni åka! Väckte sambon och ringde att nu e vi på väg in.
kommer in på förlosstningen och får ett mycket trevligt motagande. gör jynundersöking och bm säger jag e öppen 1.5 cm! Blev så j*vla besviken. och sa du menar att jag har haft värkar i två dygn och e öppen 1.5 cm?!
kollade efterdet hjärtljuden på fisen osom gick ner vid varje värk. en läkare blir ditkallad och det blir ul då hon frågar om vattnet har gått? som det inte har. men fostervattennivår var låg och barnet låg i säte. Tittar på sambon och mig och säger att de rekomenderar akut-kejsarsnitt. jag tittar på sambon och sen på läkaren och säger jag skiter i hur ni får ut den, gör det ni behöver för att den ska klara sig!
Då gick det fort från ul till duschen ner på operation och bedövning och slanagar och nålar och syrgas och 15 personer som stog runt oss ett team för mig och ett för knodden. så var det hutt hej så var lilla Lovisa ute 3360gram och 51 cm lång kl. 05.54. när hon kom ut så sa de fort som attan då ser vi vad det e. visade oss. det e en tjej och sen sprang de iväg med henne. för kontroller och grejer. men allt gick bra och nu fyra veckor senare ligger hon här hemma på min mage och sover medans jag skriver detta och är underbarare än någonsin. .
Bäbiz
Stammis

Re: Äntligen checkade liten ut. . !

Inläggav L.Holm » 12 aug 2009, 15:34

Stort grattis till er lilla tjej...skönt att allt gick bra trots att de vart akut snitt...!! nu är de bara att njuta av de lilla livet...=)
BildBild
L.Holm
Alltid online

BF: 090916
Bor: Karlholmsbruk

Inläggav Soofia » 12 aug 2009, 16:06

GRATTIS! Vad skönt att allt gick bra, med er båda!!!
Soofia
Stammis

Inläggav ewa.c » 13 aug 2009, 15:08

grattis till lilltjejen :D
BildBild

BildBild
ewa.c
Alltid online

BF: 130314

Inläggav Cayenne87 » 13 aug 2009, 17:00