Annons:

Är det värt att åka till GEKÅS???

Är det värt att åka till GEKÅS???

Inläggav Kimulf » 30 maj 2009, 13:46

Jag har verkligen inte haft råd att shoppa klart allt. Får återbäringen (rätt mycket) före midsommar och funderar nu på om jag ska åka från stockholm och handla allting på gekås.... Är det så billigt å bra som alla säger? Samtidigt som man får en helg med sambon....

Berätta lite vad dom har vart priserna ligger osv..... tänker på allt nu från spjälskydd till bebi kläder...
Tycker faktiskt att ikea har rätt trista bebi grejjer.
Tycker ni tjejer att det e värt resan? mvh Kim
Kimulf
Alltid online

BF: 110209

Re: Är det värt att åka till GEKÅS???

Inläggav Tira » 30 maj 2009, 14:04

Det kan ju vara kul o åka så ihop med sambon...men om de e värt de får du avgöra själv.

Jag shoppade ALLT där..

Spjälskydd ligger runt 129:-, finns lite olika varianter som kan variera i pris. Sängkläder kommer jag inte riktigt ihåg pris på. Men det e bra priser på allt till bebisar tycker jag. Barnkläderna e billiga men jag tycker jag ofta kan hitta finare o lika billiga på rea inne i stan.

Usch jag brukar ha bra koll på priserna där för jag e där så ofta men nu står de still i huvudet.

Där finns iaf typ allt:
plastad frotté (både till vagn/vagga o spjälsäng) tror den dyraste kostar 49:-
täcke o kudde (både till vagn/vagga o spjälsäng)
badbaljor med ställ o badhjälp för allt ca 230:-
bärselé (billig för 250 tror ja och även fischerprice för 400)
spjälsäng ca 800 ionte såå billigt
mobil till spjälsäng
leksaker
babysitter
babygym
skötväskor 200-250:-
hoppgunga 150:-
babycape 40:-
lakan (vagga, spjälsäng o vagn) runt 40 :-
nappar
nappflaskor finns ju olika märken (från 17-50 :-)
napphållare 30:-
haklappar
skedar 15:-
termometrar napptermometer ca 50:-
bröstpump
filtar
Tvättlappar 20:-
salvor, oljor de flesta runt 20:-
amningsinlägg
skötbädd
skötbord
Kläder runt 40-70:-

Ja Massor så nog tycker jag de e värt att åka dit och absolut KUL!! Dock inte lika kul för plånboken...blir ju mycket pengar absolut eftersom man köper ALLT på en gång då man e där. Men det e betydligt billigare än att köpa allt detta i stan.
Användarvisningsbild
Tira
Alltid online

Inläggav Kimulf » 30 maj 2009, 14:22

Tack tira fick ett litet humm nu av vad som finns. Är det bara nallar å ugglor på spjälskydd eller finns det lite enfärgade saker å sånt?
Det e synd det inte går att se pån deras hemsida.
det är rätt sköt att få handla allt på ett ställe åxå när man e lite framtung och inte orkar så mycket:)

Tira: har du några bilder på nåt du köpt? bara så man får se typ....haha fy nu känner jag mig jobbig :oops:

Men å andra sidan skulle det vara mysigt att komma iväg på tu man hand innan det e dags att kläcka..(om man han nu inte har för bråttom)
Kimulf
Alltid online

BF: 110209

Inläggav Tira » 30 maj 2009, 17:38

he jag tror inte där finns med nallar o ugglor...jag har bara sett enfärgade. Svart, beige, vit...hello kitty finns vet jag.

Jag tycker ni ska åka dit som sagt..kul grej ihop med sambon. Sen visst e de en bit från stockholm. Men du e ändå i v.35 så de e ju dags att shoppa saker nu o varför inte allt på en gång då så de e klart. :)

Jag ska försöka ta lite bilder sen på de jag köpt så får du se :)
Användarvisningsbild
Tira
Alltid online

Inläggav Takili » 30 maj 2009, 18:10

Det fanns nallepuh spjälskydd också. dom kostar 139kr tror jag det var eller om det var dom som kostade 129kr. jag köpte ett spjälskydd i beige för 109kr. sedan vitt finns för 99kr osv. Dom har allt där känns det som när man är där. Hjulskydd till vagnen, bilbarnstolar. Bilbarnstol som du kan ha från födseln upp till 13kg för 649kr tror jag det var om jag inte minns helt fel. Musikmobiler till spjälsäng. nässug, manikyrset osv. Är så mycket så man kommer inte ihåg allt. Men jag tycker absolut det är värt att åka dit. Min syster köpte madrass där till spjälsängen igår och allt sådant hon åkte hem med mycket saker och betalade ca 3000kr för allt. madrassen kostar 139kr.
BildBild
Användarvisningsbild
Takili
Alltid online

BF: 090925
BIM: 090119
Status: Mamma till Emilia

Inläggav Aurora » 30 maj 2009, 18:22

Tira; köpte du alla de där grejerna?? Behöver man allt? Jag har typ inte köpt nånting och vet inte vad man ska köpa heller. Tänker att det kanske ger sig liksom, sambon får åka o shoppa de första dagarna. Vi har iaf vagn och vagga :oops:

Kimulf; mycket måste ju gå att hitta beg också och då ännu billigare, tänker på typ spjälsängen och babysitter och sånt. Textilier vill man ju kanske ha nytt, men annars så tror jag att det kanske är mer värt att få en liten miniweekend med killen än att ni kommer att spara så mycket pengar. Som sagt det kostar ju lite att åka också...
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Aurora
Alltid online

BF: 121102

Inläggav Elinor » 30 maj 2009, 19:32

Jag var där för första gången förra sommaren, tittade ju inte så mycket på bebiskläder men... Jag fick känslan av att man ska ha TUR. När vi var där så var kläder och dylikt inte så värsta jättebilligt kanske, däremot elektronik och sånt var ju billigt, men frågan är om man verkligen sparar något på det. Det kostar ju en del att åka ner också.
Användarvisningsbild
Elinor
Alltid online

BF: 090924

Inläggav Tira » 30 maj 2009, 20:06

Nej nej...jag köpte inte alla de sakerna, vet bara att de finns. Madrass till vagga/spjälsäng, lakan, plastad frotté till sängen o även vagn. Nappar, nappflaskor, napphållare. Sen köpte vi badbalja plus ställ och badhjälp. Men de väljer man ju själv va man vill ha, går ju köpa allt separat. Har man badkar räcker de ju med badhjälpen i baljan. Badcape, spjälskydd, sängkläder, napptermometer, tvättlappar, salvor, oljor, amingsinlägg. Skötväska köpte jag där med. Filt, kudde, täcke...aaa, det e ju en del man behöver. Inte köpt några kläder där för jag tyckte inte de va värt de.

Sen om man vill handla mer efter hand de väljer man ju va man tror e bekvämast o passar en bäst. Jag tycker de e skönt o ha allt klart, min sambo hade nog inte vetat riktigt va han skulle handla så jag har velat göra den shoppingen. Han tycker inte alls om att handla så heller...bara dyra tekniska prylar hehe.

Jag tycker inte heller bebbekläderna e så jättebilliga, men saker man behöver tycker jag e värt att shoppa där.

Här e några saker jag shoppat där iaf...
Bilagor
dsc05609_40302596.jpg
(10.75 KiB) Nerladdad 5443 gånger
DSC05610.JPG
(37.92 KiB) Nerladdad 5443 gånger
DSC05615.JPG
(42.93 KiB) Nerladdad 5450 gånger
Användarvisningsbild
Tira
Alltid online

Inläggav Jag » 30 maj 2009, 20:07

Jag handlade oxå nästan allt där.
Säng, skötbord, babysitter är inte köpt där dock.
Men jag köpte. (och nu skriver jag av mitt kvitto avrundar dock priset)
Babyolja 20:-
Idominsalva 24:-
Natusan Amningskupor 50 pack 35:-
Bomullspinnar baby 10:-
Tvättservetter 9:- (köpte massor!)
Pläd 70:-
Amningskudde 129:-
Babyfilt med huva 60:-
Hjulskydd 4 pack 25:-
babycape 3 dal 50:-
Underlakan vagn 20:-
Påslakan säng 2 delat 99:-
dra-på lakan 25:-
Gallerfilt 30:-
babykudde vagn 13:-
plastadfrotte säng 70:-
plastad frotte vagn 20:-
Kudde säng 30:-
Täcke, säng 80:-
Spjälskydd, vitt 99:-
Babybody 30:-
Sockar 2 pack 17:-

Jag köpte inte alltid det billigaste alternativet heller.
Sedan köpte jag en hel del kläder till mig och massa annat oxå, så som ett nytt täcke till mig mm.
Jag tyckte det var värt det, Mycket värt det oxå.
Men jag har närmre än vad ni har, från stockholm är ju verkligen en bit att åka, men som andra säger så kan det ju vara värt det just för helgen med din kille!
Se det som en minisemester där ni kan passa på att handla aningen billigare dessutom när ni ändå är där.
Användarvisningsbild
Jag
Alltid online

Inläggav Tira » 30 maj 2009, 20:07

vanlig svart skötväska med...men dom har även brios märke nu o parrasoll till vagnen.
Bilagor
DSC05612.JPG
(42.97 KiB) Nerladdad 5433 gånger
Användarvisningsbild
Tira
Alltid online

Nästa

Återgå till Barnartiklar
Annons: