Är Gravid i V5

Diskutera graviditetens 40 veckor berätta om dina veckor.

Är Gravid i V5

Inläggav Mammazon » 22 okt 2012, 19:26

Hejhopp...

Fick i Fredags reda på att jag är gravid, tidigt dock, V5
Är överlycklig och det är en planerad graviditet.
Har två barn sedan tidigare men dom är så stora nu så det är 8 år sedan jag var gravid och man glömmer bort alla symptom...

Det jag grubblar över är att jag ömmar på vänster sida kan tänka mig det är äggledaren, det är ingen kraftig smärta, men det ömmar när jag trycker å ibland hugger det till.
Är det nån mer som haft så??
Har förövrigt inga stora besvär, bara väldigt trött å ömmande bröstvårtor, lite illamående då å då...
Behöver ja oroa mig, vill ju så gärna detta ska gå vägen :?
/ Jessica
Mammazon
Nykomling

BF: 130629
BIM: 121019
Bor: Älgå
Status: Idag visa det plus både hemma och hos BM

Re: Är Gravid i V5

Inläggav Barbamamma83 » 28 mar 2013, 19:28

jag har likadant! vaknade med det imorse. Blir lite orolig.Förut har jag bara haft som mensvärk... men idag har det gjort ont i sidan av magen o svidigt lite i magen med. Minns inte om det var så här mina förra graviditeter. Är i v. 7 nu :)
Barbamamma83
Nykomling

Re: Är Gravid i V5

Inläggav MsLi » 02 jun 2013, 09:20

Jag har haft utomkvedshavandeskap och hade då under hela graviditeten ont på ena sidan. Jag svullnade mer på den sidan också. Hade inte jätte jätte ont men ändå en hel del värk där. Blödde aldrig något men kommer ihåg att när jag tex gick på hundpromenader i skogen att jag ofta tänkte att om jag får mer ont och inte kan ta mig hem hur förklarar jag för sos vart jag är. Så här i efterhand kanske jag ändå hade ganska ont. Men det är det jag minns bäst. Just att om det blir värre vad gör jag då.
Är inte i vanliga fall nojig över saker.
Mitt råd är att sök vård om du är orolig. Och stå på dig om de säger att det är heeelt normalt. Jag fick det svaret på akuten när jag kom in. Åkte in med blåljus veckan efter för att äggledaren brast. Bättre att kolla up det en gång för mycket än en gång för lite!

Hoppas värken försvinner och den lill* mår fin fint i magen!
MsLi
Alltid online

Återgå till Gravid vecka för vecka