ÄR JAG GRAVID ???

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

ÄR JAG GRAVID ???

Inläggav chevrolet » 09 feb 2011, 20:21

HEJSAN

jag åt provera tror jag dom heter i tio dagar för att få gång min mens. har haft oregelbunden mens sedan jag fick den för första gången!! och inte alltid haft ägglossning. men nu efter jag gick på dom tabletterna så hade jag mens i 1,5 vecka å dagen efter det hade slutat så tror jag att jag fick min ägglossning. konstigt att det kom så tidigt!!!! min fick sådana täcken på det!!!

men iallafall nu efter 5 dagar efter jag trodde jag hade ägglossning så har jag kännt mig anderlunda. jag har haft svaga å staraka stikningar å lite pirr mellan revbenen i mitten av magen. har kännt lite runt omkring också men inte mycket. jag har fått ömma bröst å har haft lite illamående!!!

så kan jag vara gravid?????????. för jag tror juh lite det. men kan min hjärna spela spratt med mej eller vad är detta????????????

snälla någon svara mig!!!!!!! :P
chevrolet
Stammis

Re: ÄR JAG GRAVID ???

Inläggav soffilina » 09 feb 2011, 21:12

den enda som kan svara är ett grav-test! vänta till BIM å ta ett test :)
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav Ebba82 » 09 feb 2011, 21:17

jag tror risken är också att man "känner efter" för mycket. Att man känner av och övertolkar vissa saker, just för att man går och undrar om man är gravid.

Men om du tror att du hade ägglossning för 5 dagar sen så får du vänta ett tag och sen ta ett graviditetstest.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Ebba82
Stammis

BF: 170524
Bor: Tyresö
Status: Gift och mamma till två små pojkar :)

Inläggav chevrolet » 09 feb 2011, 22:22

tack för era svar=)

tror också att man känner av mer för man går å tänker på det hela tiden!!

men men ska ändåså till gyn på måndag så får se om han kan se nått eller inte. jag hoppas så in i norden att det är ett litet mirakel där inne :D

men ska inte hoppas för mycket nu :roll:
chevrolet
Stammis

Inläggav förstagångare » 10 feb 2011, 13:15

Det är alledeles för tidigt att se något ännu hos gynekologen. I vecka 4 kan man, om man har tur, se en hinnsäck med hjälp av ultraljud, men före det är det gott som omöjligt att se något.
Det är vänta och testa som gäller tyvärr, tråkigt men...
Bild
Bild

MA 7+5 (maj 2010)
MA vecka 7 (mars 2013)
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

Återgå till Vill bli med barn