är jag gravid?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

är jag gravid?

Inläggav bunnysis » 19 dec 2012, 14:25

Hej alla! Jag vet inte riktigt vart mina funderingar passar in i detta forumet men behöver få prata med ngn. Jag fick ingen mens denna månaden, idag är den 11 dagar sen! Detta händer aldrig mig vanligtvis. Inte nog med det så har jag ömma bröst, är brun runt bröstvårtorna, mår illa hela tidenn och är galet trött på eftermiddagarna! Jag vågar inte testa mig..tänk om d är negativt. Dessutom passar detta inte in i mitt liv just nu så det är lite blandade känslor...men jag hoppas endå! Har läst att det kan visa negativt ifall man testar för tidigt. Men iaf så vaknar jag tidigt på morgnarna och är jätte hungrig och illamående på samma gång. Humörsvängningar och lättirriterad! Hela jag känns annorlunda och konstig. Vet inte riktigt vad jag vill ha för svar här lr ens vad jag vill fråga men behövde få skriva av mig lite...
bunnysis
Nykomling

Re: är jag gravid?

Inläggav smulan_88 » 19 dec 2012, 14:48

Det enda du kan göra är ju att testa så du får det svart på vitt. :wink:
Skulle det visa sig att du är gravid så finns det i regel folk att prata med på din centrala barnmorskemottagning. Önskar dig lycka till och håller tummarna att du får det svar du vill ha!! Kramkram
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Inläggav bunnysis » 20 dec 2012, 00:05

Jag hade en jätte liten blödning precis ngn dag innan min mens skulle komma..vad kan d ha varit? Det var definitivt inte mens o d varade bara i en halv minut. Och innan dess var jag svullen i underlivet vilket jag aldrig har varit förr :S
bunnysis
Nykomling

Inläggav bunnysis » 20 dec 2012, 00:05

Jag hade en jätte liten blödning precis ngn dag innan min mens skulle komma..vad kan d ha varit? Det var definitivt inte mens o d varade bara i en halv minut. Och innan dess var jag svullen i underlivet vilket jag aldrig har varit förr :S
bunnysis
Nykomling

Inläggav jonnaf » 08 jan 2013, 21:43

Hejsan! Jag är otroligt orolig över att jag kan va gravid!kan börja med att jag hade samlag några dagar innan nyår och sen har jag suttit här på "minbebis" i flera dagar och funderat... har molande värk i nedre delen av magen hela tiden och ibland riktigt ont, ibland hugger de tillomed till ,kissar hela tiden som jag inte har behövt annars men de svider INTE .. och så otroligt sugen på saker man kan äta men kan också bli illamående av mat som jag tidigare har älskat! känner att mina bröst har blivit lite ömma men inte just mitten utan lite mer runt runt mitten, och blodådrorna syns ganska klart också.. såg en liten bristning också men jag vet inte:o igår kom de blod och min mens ska egentligen komma om 1-2 veckor, de va ganska ljust! SNÄLLA SVARA:(
jonnaf
Nykomling

Inläggav Lizz_85 » 08 jan 2013, 22:53

När hade du din senaste mens? Känns lite tidigt för en massa symtom!?
Äl sker i mitten av en mencykel! En normal brukar ligga på 28 dagar mellan första dagen på mensen och det betyder att Äl sker ca 14 dagar efter mensens första dag!
Svårt att förklara enda sättet att ta reda på är ju att testa!

Ingen här kan tyvärr säga om du är eller inte är gravid!

Lycka till!
Bild
Bild
Bild

Mf 26/1-13 v12+5 dött sedan Vecka 8
Lizz_85
Alltid online

Status: 3 barns mor <3

Inläggav jonnaf » 08 jan 2013, 23:02

Lizz_85 skrev:När hade du din senaste mens? Känns lite tidigt för en massa symtom!?
Äl sker i mitten av en mencykel! En normal brukar ligga på 28 dagar mellan första dagen på mensen och det betyder att Äl sker ca 14 dagar efter mensens första dag!
Svårt att förklara enda sättet att ta reda på är ju att testa!

Ingen här kan tyvärr säga om du är eller inte är gravid!

Lycka till!

Min mens va några dagar innan jul..
jonnaf
Nykomling

Inläggav Lizz_85 » 08 jan 2013, 23:19

Okej då är det bara räkna då!? 14 dagar ca efter din mens första dag!
Så Äl borde ha skett rum nån gång i slutet av denna vecka!?
Bild
Bild
Bild

Mf 26/1-13 v12+5 dött sedan Vecka 8
Lizz_85
Alltid online

Status: 3 barns mor <3

Inläggav jonnaf » 09 jan 2013, 00:49

Lizz_85 skrev:Okej då är det bara räkna då!? 14 dagar ca efter din mens första dag!
Så Äl borde ha skett rum nån gång i slutet av denna vecka!?

ja precis!
jonnaf
Nykomling

Inläggav jonnaf » 09 jan 2013, 15:20

men är de någon ide att gå o testa sig eller är de helt uteslutet att jag kan va gravid?
jonnaf
Nykomling

Nästa

Återgå till Bli gravid
Annons: