Är jag gravid eller är det önsketänkande??

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Är jag gravid eller är det önsketänkande??

Inläggav amorvincitomnia » 16 mar 2009, 11:07

Hej!
Är inte så inne i det här med att skaffa barn och så, så ni får ursäkta om jag verkar newbee...
Jag har sen någon vecka tillbaka känt flera graviditetssymptom: illamående, humörförändringar, yrsel, tillfällig ömhet i bröst och bröstvårtor och denna ooootroliga tröttheten!
Jag är 22 år, jag o min sambo känner oss redo för barn och tycker det vore såå kul, men vi är lite skraja för att försöka "på riktigt", då jag känner att jag kanske är lite ung?? Men hur som helst så kör vi oftast med kondom, eftersom jag inte kan äta p-piller, men någon gång har vi kört avbrutet.
Min mens kan vara lite oregelbunden, men förra första mensdagen var 16 februari, vilket betyder att min mens borde kommit (den är ofta för tidig). I helgen hade jag dock en skum blödning, vad jag skulle kunna tänka mig är en sådandär nidblödning? Första gången jag gick på toa var det lite lite svagt brun flytning, som nästa gång jag gick på toa var svagt röd. Det var mycket lite och tredje gången jag gick på toa så var det bara pyttelite brunt kvar. Allt var så lite så det inte ens behövdes skydd... Kom mest på pappret.
Blev först lite besviken då jag trodde det va min mens, men det stämde inte heller. Jag har väldiga problem med min mens för att den är så riklig och pga min mensverk som lamslår mig när den slår till! Den brukar bara komma pang bom och har vara otroligt mkt blod första dagen för att sedan ta av mer och mer under veckan...
Hade min första mensdag 16 februari sist och eftersom jag oftast brukar få min mens lite tidigare än jag tror så borde jag nästan fått den nu. Tog ett gravtest i morse, men det visade negativt.

Är det någon som känner igen sig eller tror sig veta vad det kan vara?
Vilket som blir nog bra, men tror jag blir lite besviken om det är falskt alarm.. 8)
amorvincitomnia
Stammis

BF: 251012
Status: Håll i dejj pyret!

Re: Är jag gravid eller är det önsketänkande??

Inläggav emeliehjaertajonas » 16 mar 2009, 11:11

Vänta ca en vecka eller två. Det kan vara att du har haft en sen ägglossning och då är det tyvärr för tidigt att testa.
Hoppas att ni snart får ert plus :)
Du och jag sen den 8 augusti 2005
Bild
Bild
http://emeliehjaertajonas.blogg.se
Användarvisningsbild
emeliehjaertajonas
Alltid online

BF: 111225
Status: Gift, mamma och gravid

Inläggav amorvincitomnia » 16 mar 2009, 11:26

Har ont när jag har ägglossning, svårt att komma ihåg precis när det var, men det var några veckor sedan iaf... Så tror inte den var sen, men möjligt att du har rätt..
Får testa igen och igen..
amorvincitomnia
Stammis

BF: 251012
Status: Håll i dejj pyret!

Inläggav emeliehjaertajonas » 16 mar 2009, 11:28

Du känner ju din kropp bäst :)
Men försök vänta några dagar, Hcg-nivån kanske är tillräckligt hög än för att visa ett resultat
Håller tummarna :)
Du och jag sen den 8 augusti 2005
Bild
Bild
http://emeliehjaertajonas.blogg.se
Användarvisningsbild
emeliehjaertajonas
Alltid online

BF: 111225
Status: Gift, mamma och gravid

Återgå till Bli gravid