Är jag gravid eller beror det på amningen?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Är jag gravid eller beror det på amningen?

Inläggav LilaGrace » 29 dec 2012, 22:21

Hej,

Frågan i ämnesraden är ju egentligen ganska fånig för ingen av er kan ju svara på om jag är gravid, men jag skulle bara vilja skriva av mig och höra om någon varit med om något liknande.

Jag har en dotter på 1,5 år och jag och min man har inte haft några planer ännu på barn nr 2, men runt lucia vet jag att vi slarvade EN gång då vi hade sex. Vi har vanligtvis kondom men denna gången blev det att vi helt enkelt slarvade... Nu är min mens sen 4 dagar. Jag gick tillbaks och tittade i min kalender och såg att slarvet skedde just någon dag före min beräknade ägglossning.

Jag har gjort 3 grav-test. Det senaste gjorde jag idag och alla har visat minus. Borde det inte vid 4 dagar efter beräknad mens visa plus om jag nu är med barn? Jag har inga direkta symtom mer än att det molar lite i underlivsregionen och har gjort ca 1 vecka nu.

Saken är också den att jag ammar min dotter fortfarande, morgon, kväll och natt och dom senaste nätterna har hon ammat ganska mycket. Kan den sena alt. uteblivna mensen ha med amningen att göra? Vad tror ni om det här?

Tacksam för synpunkter!
~Lila-Grace~
Användarvisningsbild
LilaGrace
Stammis

Re: Är jag gravid eller beror det på amningen?

Inläggav Mysmonstret » 29 dec 2012, 23:31

Som sagt svår fråga :P Men det kan ta mensen flera månader att bli regelbunden efter ett uppehåll (piller, graviditet), ibland kanske mer än ett år. Dessutom är det vanligt att ägglossningen kan hoppa över en månad, utan någon orsak som man kan hitta. I genomsnitt har man 10-11 ägglossningar/år, så det kan ju strula ibland.
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

Re: Är jag gravid eller beror det på amningen?

Inläggav LilaGrace » 03 jan 2013, 12:11

Tack för svaret. Mensen kom senare på kvällen så nästa bebis får snällt vänta ett år till. :-)
~Lila-Grace~
Användarvisningsbild
LilaGrace
Stammis

Återgå till Bli gravid
Annons: