Annons:

Är jag gravid eller inbillning?

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Är jag gravid eller inbillning?

Inläggav AmiiAmela » 15 feb 2014, 01:40

Hejsan.
Det är såhär att jag hade oskyddat sex med min kille den 30december och min mens kom 7januari. Efter en vecka så började jag må illa och blev rädd att jag kanske var gravid trots att jag hade haft min mens så jag tog ett test och den visade negativt.

Fortsatte ta massa tester kanske 5-6 stycken fram tills min andra mens kom som var den 5 februari och alla testerna visade negativt men denna mens var lite konstig när jag va inne på tredje dagen så stannade den upp en timme och sen kom den som vanligt igen och började rinna tänkte det kanske är normalt men var fortfarande orolig och tanken TÄNK OM satt i mitt huvud hela tiden.

Tog ett digitalt test som skulle visa även hur många veckor som det hade gått sen man vart befruktad och detta test tog jag 11februari och även på detta test så stod det inte gravid. Glömde nämna att jag äter dåligt och det började när jag väl kände att jag började må illa.

Är det en chans att jag är gravid trots alla negativa svar eller inbillar jag mig bara för att jag är rädd?
AmiiAmela
Nykomling

Re: Är jag gravid eller inbillning?

Inläggav RosaHulken » 15 feb 2014, 09:43

Tror de e inbillning, kroppen spelar en gärna massa spratt! Efter alla negativa test och 2 ggr mens så tror jag du kan va lugn, slappna av o släpp tankarna så ska du se att de försvinner :)
Bild

Bild
RosaHulken
Alltid online

Status: Mamma till Elvira <3

Inläggav Jenny91 » 15 feb 2014, 15:33

Om man får negativa tester kan det vara fel om det är för tidigt man testat, men iomed att det är över en månad sen ni hade sex och du har testat sent så ska testet stämma :) Mensen är ju bara ännu ett tecken på att du inte är gravid, trots att vissa kan få det ändå. Mensen kan bete sig lite som den vill ibland om man tänker mycket på det :)
Bild

Bild
Jenny91
Alltid online

BF: 200814

Inläggav AmiiAmela » 20 feb 2014, 20:09

Gjorde ett till test i måndags bara för att jag skulle vara säker hur hela situationen ligger till och även denna test har visat starkt negativt. Men jag kan inte låta bli att inte sluta tänka på det, sitter går runt med det dag och kväll tänker tänk om alla testerna verkligen var fel men nu vet jag som sagt själv att ALLA kan inte vara fel.
AmiiAmela
Nykomling

Återgå till Gravid forum
Annons: