Är jag gravid eller inte?!

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Är jag gravid eller inte?!

Inläggav Myzelon » 03 jul 2012, 23:57

Hej, min mens är försenad och jag har nästan gått och små fisigt och har rapat väldigt mycket idag och ha vart dålig i magen i några dagar nu och har även känt mig lite trött. Har haft även små värkar som om jag skulle ha haft mens värk ibland. Jag känner även ett stort sug efter nånting att dricka hela tiden, får ont i huvudet och känner mig ibland svimfärdig när jag står i en butik. men huvudvärken brukar komma mest på kvällarna innan man ska gå och sova. får även ont i mina fötter/ben när jag ska sova. satt och funderade idag om jag skulle gå in och köpa ett test eller om jag ska vänta några dagar till och se om min mens kommer eller inte. Är så uppspelt och hoppas på att jag äntligen är gravid nu!

vad tror ni kan jag vara gravid? :)
Myzelon
Nykomling

Re: Är jag gravid eller inte?!

Inläggav hoppetossen » 04 jul 2012, 00:17

Låter ju lite som att du är det, men å andra sidan vet jag av egna erfarenheter att menssymptom och gravidsymptom kan vara rätt lika, speciellt om man hoppas på graviditet. Det är också väldigt lätt att man börjar "inbilla" sig symptom.

Hur sen är mensen?
Köp ett gravtest, tycker jag! Att "vänta några dagar" kommer ändå kännas som en evighet. Vad har du att förlora liksom? En hundring? Håller tummarna för ett plus!
BildBildBildBildBild

http://sannajylo.blogg.se

Bild

Bild
Användarvisningsbild
hoppetossen
Alltid online

Inläggav Myzelon » 04 jul 2012, 00:25

min mens är försenad i 1 vecka nu, eller som du säger jag kanske bara börjar inbilla mig för jag vill så gärna bli gravid. får gå och köpa mig ett test i morgon och hoppas på ett plus! :) tack för att du skrev! :)
Myzelon
Nykomling

Inläggav hoppetossen » 04 jul 2012, 07:55

En vecka! Om du inte brukar vara så sen, kan jag nästan sätta min ena fot på att du är gravid! Skriv gärna här sen, vad det blev för resultat. Är nyfiken! :) Lycka till!
BildBildBildBildBild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
hoppetossen
Alltid online

Inläggav BeeBii » 04 jul 2012, 07:56

En veckas försening brukar ju kunna vara ett riktigt gott tecken!! :-) de andra symptomen kan ju tyvärr vara tecken på mens oxå el bara på ren vilja! Hoppas iaf du får ett vackert plus idag! Själv testade jag positivt samma dag som BIM efter att ha vaknat super kissnödig! ;-)
Bild

Bild
Användarvisningsbild
BeeBii
Alltid online

BF: 121118
BIM: 120310
Status: Mamma till 2 <3 <3

Inläggav Myzelon » 04 jul 2012, 16:41

Bara tråkiga nyheter :( ett stort och stark minus å inget plus, men ändå har jag inte fått min mens å den ska egentligen ska vara slut nu. aja jag får väl vänta några dagar och se om mensen kommer eller så får jag väl göra ett nytt test.

men jag kanske skulle ha väntat och gjort testet på morgonen ist?
Myzelon
Nykomling

Inläggav Myzelon » 04 jul 2012, 22:49

Tänkte göra ett nytt test om några dagar igen och ska då ta testet på morgonen och hoppas på det bästa! :) men kan det ha varit så att testet visade minus för att jag hade druckit mycket vatten precis innan jag tog testet?
Myzelon
Nykomling

Inläggav hoppetossen » 05 jul 2012, 00:25

Vad tråkigt! :(
Jag skulle också gjort som du. Väntat på mensen några dagar till och göra ett nytt test sen. Lycka till!
BildBildBildBildBild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
hoppetossen
Alltid online

Inläggav Myzelon » 05 jul 2012, 00:34

Ja det var inge kul men jag skulle nog ha väntat med att göra testet, skulle inte ha druckit så mycket vatten och det innan :/
Men jag skulle ha fått min men början av vecka 26 genom min beräkning och det har gått halva vecka 27 nu så. men väntar tills på fredag och gör ett nytt test på morgonen och hoppas på det bästa igen!

Kram! :)
Myzelon
Nykomling

Inläggav Emmmit » 05 jul 2012, 22:56

Var precis i din situation för några veckor sedan, har aldrig haft sen mens och tyckte jag hade samma symptom som
du. Talade med barnmorskan som sa att det inte alls var ovanligt att
Mensen hoppa över en månad någon gång i livet, så 2 dagar efter jag pratated bm så kom mensen. Men men nu e de bara att försöka igen. Jag var 14 dagar sen med mensen. Men hoppas verkligen att du är gravid :) håller tummarna för dig :)
Emmmit
Nykomling

Nästa

Återgå till Bli gravid