Alla 35+

Forum för alla blivande mammor över 35 år.

Re: Alla 35+

Inläggav kat73 » 17 apr 2012, 13:20

PiperH: Hej och välkommen!! Vi är några som försöker få liv i den här tråden som har funnits ett tag. Känner igen lite av vad du skriver om ang de andra mammagrupperna. Den jag var med i när jag väntade min minsta var iofs trevlig men jag kände mig ändå som en gammeltacka ibland vilket jag inte gör i vanliga livet...Ibland känner jag mig helt främmande inför att jag faktiskt skall fylla 39 i sommar...Hur gick det till liksom? :roll: Håller med att det också kan vara lite ytligt och självinriktat, så kan jag tycka även bland många av bloggarna som bedrivs här...men jag är för gammal för att förstå. Tråkigt att du inte fått respons och hoppas det blir bättre i den här gruppen istället :).

Jag är inte gravid men försöker lite smått med att tillverka sladdis nr 2. Fick tillbaka min mens nu den 30 mars men har ej fått några utslag på ältesten fast jag testat sen den 9 april :( Har infertilitet och ivf bakom mig men sista var en bebis spontant och överraskande nog tillverkad av kärlek...Hoppas att det ska gå igen men utebliven äl drar ner hoppet en del. Visserligen ammar jag mycket ännu så kanske inverkar det också... :)
Användarvisningsbild
kat73
Alltid online

Inläggav PiperH » 18 apr 2012, 08:52

God Morgon!

Tack tjejer! <3 Känns redan bättre i denna tråd än min mammatråd liksom! 8) Gissar att en del av besvikelsen bottnar i att den mammatråd jag hängde i när jag väntade min son var helt fantastikt bra... :lol: verkligen raka motsatsen till den jag hamnade i nu! :roll:

Xenia - haha å vad sött att du blev rörd över det! Japp, gissar på lite gravid/amnings/mammahormoner som spökar :lol:

AochL - ÅH Öland är så vackert och mysigt!! Förstår om ni hänger där så mycket ni kan på somrarna! :lol:

kat73 - Bra ide att blåsa liv i denna tråd - ingen är gladare än jag, kan jag lova! :lol: Men visst är det märkligt hur gammal man faktiskt kan känna sig på nätet men att man inte alls gör det i verkliga livet?! Fast IRL omger man sig väl kanske med likasinnade oftast och kan ju lite "välja" sitt umgänge - det är ju inte alltid så lätt på nätet :roll:
Jag håller med om att jag har svårt att fatta - 38 fyllda...men alltså NÄR hände det liksom?! :shock: Känner mig inte en dag över 35 8) (som jag FORTFARANDE kan vara på väg att säga när folk frågar om min ålder :oops: )
Vilken härlig historia om er sladdis!! <3 Inte är jag någon expert, men om "hormoner" i minipiller (där det finns så lite) kan påverka ÄL, så är det nog med största sannolikhet samma sak med ammningen gissar jag! Vad lustigt att du fått tillbaks din mens redan fast du ammar än!? :o Har du trappat ner ammningen eller kom den tillbaks ändå?! :)
Håller mina tummar för att ÄL kommer tillbaks snart och att ni kan köra igång igen! :lol: Förresten - brukar det inte kunna vara så (särskilt när man blir lite "äldre" 8) ) att ÄL hoppar över någon gång då och då utan att det för det är något konstigt?! tror jag läste det någonstans när jag höll på att ÄL-testa sist. Hade en väääääääldigt lång testperiod vid ett tillfälle faktiskt (tror jag började testa på dag 9, men fick inte utslag förrän dag 15 i cykeln) :shock: men hade ändå samma cykellängd...skuuumt iaf!

Kan som sagt andas ut liten nu efter KUB, och längtar efter att få börja känna av liten nu! :lol: Har känt lite fladder ganska långt ner till vänster i magen och känner mig ganska säker på att jag känner igen det som bebis, men längtar tills jag kan känna mig säker! Kommer nog bli mer och mer officiell med graviditeten nu i dagarna - det börjar blir svårt att dölja magen nu :oops: Märker ni andra som också väntar andra barnet (eller 3, 4 etc) att magen blir större snabbare?! :lol:

Nu ska jag jobba lite - snor arbetstid här nu!! :oops:

Ha det gott allihop!
Kramen
Användarvisningsbild
PiperH
Alltid online

BF: 121015
Status: Mamma till finaste Emil och väntar syskon!

Inläggav hallon75 » 18 apr 2012, 08:58

Hej Piper :D
Jag fyllde 37 förra veckan men kan inte heller fatta det :D
Jag kan säga att min mage känns ENORM fastän det är så tidigt...på kvällarna ser den ut som en ballong och på eftermiddagarna blir jag tvungen att knäppa upp jeansen lite i smyg på jobb för att kunna andas en stund... Så var det definitivt INTE när jag väntade ettan :D
Bild

BildMake a pregnancy ticker
mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

BF: 121201
Status: Decembermamma 2010 och snart 2012 också :D

Inläggav andypandy » 18 apr 2012, 09:08

Hej PiperH!
Kul att du hittat hit. Vi har även en till tråd för oss gravida "gamlingar" nämligen denna:
finns-det-fler-35-som-ska-foeda-42061.html
SKRATT - ja visst kan man känna sig gammal i vissa trådar ibland. Jag är 41 år :shock: (säger som er andra - hur gick det till?) men har inte så stor åldersnoja - fast jag fick det när jag gick i 13 månader och väntade på ett plus. Grät över och ångrade att jag börjat hela bebisverkstaden "för sent" - fick första dottern vid 38 år. Då började vi fundera på IVF och då var jag JÄTTERÄDD att bli "åldersdiskriminerad" för att jag var 41 år. Hade ett samtal med dem en fredag och de var hur trevliga och tillmötesgående som helst och peppade oss att börja genast. Dagen efter samtalet plussade jag :D . Helt fantastiskt!
Det som jag är nojig över är att min ålder ska orsaka att barnet är skadat på något sätt. Men fick 1/2002 på KUB:en så jag är relativt lugn. Nu ser jag fram emot RUL den 2 maj.
Kram till er alla - andypandy
Bild Bild
Användarvisningsbild
andypandy
Alltid online

Inläggav PiperH » 19 apr 2012, 08:58

God Morgon tjejer!

Hoppas allt är bra med er!

Såg ni Grey's Anatomy i går?! FAN vad bra det är!! :lol:

hallon75 och andypandy - GÖTT att se er här inne också! Ska bli kul att få följas åt!! :lol:

Jahapp - då har man blivit "officiell" med gravditeten då! 8)

Jag har resonerat lite så här innan "Oj ja nu har jag fått mage!! MEN det GÅR ju att dölja lite om man vill...har mammabyxor, med lite småbylsiga tröjor över och en lång vid sjal som hänger ner och döljer magen...En del skulle nog bara gissa på att jag är lite lönnfet om det inte känner mig (som ingen gör här på nya jobbet)..." MEN så fel jag hade!!! HAHAHAHAHA. :lol: I dag kom en av TYSKARNA in här (som jag inte pratat med innan) och sa: "Du, jag kan ju inte undgå att se att du är gravid. Min fru är också gravid och hon kommer hit från Tysklad och bosätter sig här med mig snart och jag undrar om du kan hjälpa mig med telefonnummer till Barnmorskan och så!"

HAHAHA - och här gick jag omkring och trodde jag var så "hemlig" :oops: SÅ jaaa, jag får väl se mig besegrad och bli offentlig nu... Börjar bli segt med kläder nu ändå, så det kommer bli så skönt att få ha snygga mammakläder och slippa FÖRSÖKA dölja magen (som jag ändå inte lyckas så vidare värst bra med uppenbarligen) :oops: 8)

Går in i vecka 15 i morgon och gläds åt att jag faktiskt ÄNTLIGEN börjar "piggna till" nu! Skönt att orka "finnas till" hela dagen och kvällen"! 8) Har varit SÅ trött LÄNGE denna gång. Fick instruktioner per post från min BM om att järnvärdet var på väg ner sist, så det blir järntablettstillskott från och med v 20.

När jag var hos BM sist så sa hon att vi ska ha en "extra" träff i vecka 20 redan (annars är nästa träff först i v 25 för omföderskor). Känns skönt och det är lite på min begäran sedan innan att jag kanske kan komma att vilja ha möjligheten till extra träffar om jag känner lite oro/panik etc pga mitt MA i nov. Men det var kanske mer i början jag tänkte mig, men jag är SÅ glad att få komma en extra gång nu ändå - får säkert lyssna på lilla hjärtat då!!! :lol:

Känner mig rätt lugn nu faktisk och ser mer otålighet och glädje fram emot RUL 29 maj. Jag är dessutom relativt säker på att jag känner bebisrörelser till och från (har gjort ett par veckor nu). Inga sparkar förstås, men ni vet "fisksprattel", "daggmaskslingrande" då och då!! MYS! Dumflinar i smyg för mig själv här titt som tätt! :oops:

Är det någon som har "känsla" för vad som ligger i magen?! 8) Eller som vet? Tänker ni ta reda på kön eller hur tänker ni kring det?! :lol:

Ha en fin dag allihop!
Kramen
Användarvisningsbild
PiperH
Alltid online

Inläggav kat73 » 19 apr 2012, 09:19

Hej!

Hinner ej se på tv när mina stora barn är hemma, dagarna går åt till lilleman och kvällarna till läxläsning och medling mellan tvillingarna som skulle ha ihjäl varandra annars ;)

Min mage kom direkt då jag väntade Dante. Innan jag visste att han fanns därinne hade jag redan börjat samla vatten för jag minns att jag skulle ut en kväll och klänningen jag hade haft bara 2 v innan satt åt så hemskt och jag beklagade mig över att jag ätit och druckit för mycket gott på sistone :roll:
V 12 var det inte en tvekan över att jag var gravid.

Kul med fina mammakläder det finns ju såna men synd att de är så dyra.

Jag har testat med älstickor sen den 9e men inget utslag. Har en sticka kvar sen ger jag upp. KOstar för mycket. Blir billigare sort nästa månad.
Har fortfarande molvärk och idag kom en lite blödning när jag reste mig upp i sängen (?) så vi får se om min äl är här men då är den då väldigt sen....Har känt mig lite trött och hängig så sexat har vi inte gjort sen i lördags så jag har inga förhoppningar alls att det blir en bebbe på försök nr 1. Och det är ju ingen fara alls, det enda som oroar är ju om äl fortsätter utebli.

Mysigt med bebissprattel och UL att se fram emot. Bra med lite datum att se fram emot på vägen tyckte jag :).

Ha en fin dag!
Användarvisningsbild
kat73
Alltid online

Inläggav hallon75 » 19 apr 2012, 09:52

Grey's är grymt bra :D
Hade myskväll för mig själv i lugn och ro igår då mannen var ute och sprang och lilleman sov gott :D
Bara jag och Grey's och några mums mums :oops:

Jag tror inte att några kommer att bli chockade när jag berättar om magen heller...längtar efter att ta fram mammabrallorna, men jag får försöka hålla ut till efter KUB då vi har tänkt berätta för alla om det ser bra ut...

Nu har vi kommit någon dag längre än vid MFet i nov. Inbillar mig att jag har mer symptom nu än vad jag hade då, men man kan ju bara hålla tummarna att det går vägen.

Nästa milstolpe är det tidiga UL i nästa vecka...
Bild

mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

Inläggav PiperH » 19 apr 2012, 10:00

JA VISST ÄR det BRA hallon75!! :lol:
Ja vi ville också vänta till efter KUB (som vi var på i måndags) så nu känns det ok tycker jag! :lol:

Skönt att ha passerat MF-datumet nu!!! Kände detsamma när v.13 var över och v 14 började! Håller mina tummar för dig denna gång. Klart det går bra - varför skulle det inte liksom! :wink: 8) :lol:

Det låter som du har fullt upp kat73 :lol: förstår att det är svårt att hinna med tv!!!

Som tur var har jag kvar en del mammakläder sedan sonen (FY vad DYRT det är ja!!! :evil: ), har köpt några sommarplagg bra som komplettering (Var ju mest gravid höst och vinter med E så jag behövde lite tunnare töjor etc.) :lol:

Jag ska kolla hemma för jag köpte ett jättelass med ÄL-test (från billigatester.se) sist och jag tror jag har några kvar. De kan du få köpa billigt (måste först kolla vad jag har) så skickar jag dem på posten...om du vill! :lol:

Nu ska vi se om jag kan jobba lite igen - snor arbetstid som vanligt :oops:

Ha det gott
Kramen
Användarvisningsbild
PiperH
Alltid online

Inläggav hallon75 » 19 apr 2012, 10:05

Jag lyckades ju pricka in att denna knodd är väntad i månadsskiftet nov/dec...och sonen föddes ju på Lucia så det blir ju exakt samma säsonger för mammakläderna (är dock lite orolig att de ska vara för små så utgångsvikten denna gång tyvärr är ett par kilo mer än sist... :S
Bild

mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

Inläggav hallon75 » 19 apr 2012, 10:25

Glömde kommentera det här med att ta reda på vad det är... :D
Med sonen ville jag veta men inte sambon, men jag lyckades övertala honom. Lovade honom också att om det blev fler barn så fick han bestämma om vi skulle ta reda på det eller ej.

På något sätt kändes det viktigare för mig förra gången att få reda på vad det var där inne :D Kanske för att verkligen förstå vad som var på G... Denna gången känner jag verkligen att det spelar ju ingen roll. Vi har ju redan alla babygrejer så blir det en tjej så får hon ha lite blå kläder ändå :D För lillemans skull kanske det hade varit roligast med en lillebror (och då har vi ju verkligen allt som behövs i klädväg) och för vår skull hade det såklart varit spännande att ha en av var...men som sagt - bara det blir en frisk bebis så är jag mer än nöjd :D

Har sagt till mannen att det är upp till honom om vi ska ta reda på det denna gången och då verkade det nästan som att han vill veta ändå... Så vi får väl se - det är låååååångt till RUL :D
Bild

mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till 35+ mammorna