Alla 35+

Forum för alla blivande mammor över 35 år.

Re: Alla 35+

Inläggav kat73 » 19 apr 2012, 22:13

Hej på er...glada gubben kom idag...några tim efter det uppgivna inlägget idag :) Efter att ha testat med 14 st stickor så fick jag idag överraskande nog äntligen min gubbe...Trodde jag inte.

21 dar efter mensens första dag!!...har läst på lite och det är så för en del. Kort lutealfas eller nåt sånt men betyder inte att det inverkar på fertiliteten som jag trott.

Som tur var blev det spontanmys idag...man får passa på när lillen sover o storingarna är i skolan :oops: En timme senare fick jag glada gubben.
Så molvärken som var extremt kraftig idag och den lilla blödningen betydde alltså det jag var inne på imorse...Nu myser vi ett par dar till sen får vi hoppas :)
Användarvisningsbild
kat73
Alltid online

Inläggav hallon75 » 20 apr 2012, 09:22

kat73: heja heja heja!!! :D Gött att den dök upp till sist!!
Bild

BildMake a pregnancy ticker
mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

BF: 121201
Status: Decembermamma 2010 och snart 2012 också :D

Inläggav JennieP » 20 apr 2012, 09:53

Hej alla härliga 35+ mammor!! :lol: Här vankas det ägglossning under morgondagens dygn....tror jag iaf. Jag känner av mina ägglossningar väldigt tydligt!! Och värre har det blivit efter graviditeten med första barnet (Liam) som kom i maj 2011. Jag är 35 och fyller 36 i dec. Vår son födde jag när jag var 34 ½ :D
Min stoooooora rädsla är nu att bli lika sjuk & dålig som jag var under de första 4 månaderna av graviditeten. Mitt liv fullständigt försvann och jag var helt upptagen av att härda ut dagen med mitt fruktansvärda illamående som jag hade från det att jag vaknade på morgonen till det att jag somnade på kvällen. Jag spydde varje dag!!!!! :cry: Gahh va hemskt det vart!
Vi vill ju så gärna ha ett barn till och ett syskon till Liam....Är det någon som sluppit sitt illamående med graviditet nr 2...? Snälla skriv och berätta så jag slipper vara så himla rädd för att bli dålig och sjukskriven igen... :roll:
BildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
JennieP
Alltid online

Bor: Stockholm
Status: Mamma till finaste Liam & Love.

Inläggav Xenia » 20 apr 2012, 10:00

Hejja kat73 :D
JennieP: Jag hade illamående med äldsta dottern men mycket mindre med yngsta...pojkarna däremot inget illamående alls, inget nämnvärt iaf. Kan ju bli helt annorlunda denna gången :D
Ska läsa igenom de andra lite noggrannare när jag hinner,när det nu blir :shock:
Ha en fin helg allihop
Bild Bild
Xenia
Alltid online

Inläggav JennieP » 20 apr 2012, 10:12

Xenia: Tack!! :D
Bild
Bild
Användarvisningsbild
JennieP
Alltid online

Inläggav kat73 » 20 apr 2012, 11:23

JennieP: Hej och välkommen. Här är det älas det också så jag håller tummarna för oss bägge då :)

Det finns ju bra mediciner mot illamåendet, har en kompis som hade det som dig och hon blev hjälpt av dem. Minns inte vad det var nu men inget ovanligt. Även vanliga åksjuketabletter kan hjälpa.

Lycka till med bebisverkstan :D
Användarvisningsbild
kat73
Alltid online

Inläggav JennieP » 21 apr 2012, 09:52

kat73: Jag provade ALLA typer av läkemedel!! Inget hjälpte. Fick starka receptbelagda mediciner oxå, men allt var verkligen helt meningslöst!!!! :(
Jag låg till sängs i hur många veckor som helst. Mådde t.o.m illa när jag (ursäkta infon) satt på kissade på toan. Fick då spy i badkaret bara för att jag tyckte att det var så himla äckligt med toabesök!! :roll: Sen mådde jag illa av alla typer av schampoo, balsam , duschcremer etc... AH fy , jag önskar ingen detta som jag gick igenom.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
JennieP
Alltid online

Inläggav andypandy » 22 apr 2012, 19:11

Appropå Grey's - här har ni en till fantast, men.... jag har inte Kanal5 utan har tittat på DVD. Det började med att jag fick låna säsong 1-3 av en kompis som fått barn ca ett år före mig. Hon sa - Här har du lite och kolla på när du ammar.... det kan ju ta ett tag...! Och sedan var jag fast. Sedan har vi växelköpt dvd-säsongerna och lånat av varandra. Och jag får VÄRLDENS flashback när jag har signaturen till sommaren 2009 när jag sitter i amningsfotöljen med min gosebäbis i famnen. Nu är det säsong 7 som jag ska köpa härnäst, och jag hade en löjlig tanke när jag gick månad efter månad och INTE blev gravid och det var att jag tänkte INTE köpa säsong 7 förens jag var gravid igen. Jag SKULLE ha den som "amningsfilm". SKRATT! Så nu FÅR jag köpa den, men tänker vänta lite tills det närmar sig amningsdags, så jag inte hinner komma klart på hela säsongen innan det är dags för amningsfotöljen igen.
Ha det gott tjejer! Kram andypandy
Ps. Funderar på syskonvagn och vet inte om jag ska slå till på en gammal Emmaljunga som jag just hittat på Blocket för 500 kr... Ds.
Bild Bild
Användarvisningsbild
andypandy
Alltid online

Inläggav kat73 » 22 apr 2012, 20:41

JennieP: Oh fy så jobbigt. Jag mådde illa med lilleman, värre än med twinsen och under längre tid. Det blev värre runt v 10 och höll i sig 5 veckor eller nåt...man glömmer fort :roll:

Men mitt var mest förknippat med att jag mådde illa när jag åt spelade liksom ingen roll vad.

Men kanske så slipper du att må lika dåligt som förra gången, graviditeterna brukar ju kunna vara olika.
Användarvisningsbild
kat73
Alltid online

Inläggav hallon75 » 03 maj 2012, 14:03

Men satan i gatan vad trött jag är!! Sitter på jobbet och håller VERKLIGEN på att somna. Fattar inte hur jag ska kunna hålla ögonen öppna två timmar till...

Annars mår jag hyfsat - magen fortfarande uppsvälld som en ballong - speciellt på kvällarna, ser verkligen gravid ut...! Fattar inte hur vi ska kunna hålla det hemligt 3.5 vecka till tills efter KUB-testet... Har faktiskt sagt det till två st som frågat rakt ut och då har jag inte velat ljuga. Men annars är det bara att försöka hålla in magen när vi umgås med folk... LÄNGTAR efter mina mammajeans!!! Måste nog köpa ett par till efter KUB...

Hur är det med er andra..?
Bild

BildMake a pregnancy ticker
mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

BF: 121201
Status: Decembermamma 2010 och snart 2012 också :D

FöregåendeNästa

Återgå till 35+ mammorna