Alla dessa "nivåer" och symtom samt neg test!

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Alla dessa "nivåer" och symtom samt neg test!

Inläggav Baralillajag83 » 15 apr 2017, 16:40

Planerar första barnet. Jag har beräknad mens (helst icke) den 22/4 (om 7 dagar). Har haft detta som alla pratar om molande de senaste 3 dagarna. De sticker och de har sig. Idag har jag i omgångar varit lite loj. . Mått halvdåligt men inte spyfärdig. Dum som jag är tar jag ett gravtest å de va ju blankt. Min fråga är egentligen hur de är med alla dessa nivåer. Hcg, proges. M.m.
Kan man ens känna symtomer? Och borde de då inte visat ett plus OM symtomen hade med graviditet att göra. Eller har inte nivårens som skapar symtom med nivåerna som påvisar graviditet med varandra att göra.
Känner mig inte stressad på något vis utan känner mig mest bara nyfiken och vill veta hur de fungerar. Vi har bara försökt i 2 månader.
Tacksam för svar från er som som kanske redan har plussat.
Baralillajag83
Nykomling

Re: Alla dessa "nivåer" och symtom samt neg test!

Inläggav NJCM » 15 apr 2017, 21:49

Visst kan man få tidiga symtom på graviditet redan en vecka efter ägglossning. I mina fall kände jag mig väldigt gravid redan en vecka efter äl med mitt första barn. andra barnet kände jag ingenting alls, mådde fantastiskt bra! Min man sa jag skulle ta ett test och jag var ju gravid ;) men som med alla människor så är de individuellt med hur mycket hormoner man har i kroppen, kan ta en vecka till innan de visar positivt om du nu är gravid :) vissa är låghormonare :) testa snart igen :) kram
NJCM
Stammis

Inläggav Baralillajag83 » 15 apr 2017, 22:50

Hej
Tack för svar :)
Men vet du va de har med att göra? Att man kan ha symtom men ändå visar neg på test (om en person skulle VA gravid menar jag då) vet du om det är ETT ämne som orsakar symtom och ett annat (hcg) som utsöndras för att visa plus? För annars verkar de liksom inte logistik (om man är gravid) att ett test visar neg när man har symtom. Då borde de liksom va ett säkert kort att testa. Vid graviditet vill säga.
(Nu menar jag allmänt och inte för just specifikt min del, slutade med piller för 3 månader sen så jag förväntar mig inte att de ska få så fort egentligen)
Baralillajag83
Nykomling

Inläggav NJCM » 11 jun 2017, 11:54

Hur har de gått? Baralillajag83? :D
NJCM
Stammis

Inläggav Baralillajag83 » 11 jun 2017, 12:23

Hej
Den gången va de falskt alarm. Även denna månad märkte jag idag så de e nog min pms som spökar. Lite nytt för mig med pms efter jag käkat cerazette i över 10 år haha. Alltid lär man sig nå nytt :)
Baralillajag83
Nykomling

Inläggav lillamee » 19 sep 2017, 08:20

Ja PMS och grav kan ge exakt samma symtom så helt opålitligt för t ex mig. Hoppas att det har gått bra för dig baralillajag83
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Inläggav Baralillajag83 » 20 sep 2017, 08:29

lillamee skrev:Ja PMS och grav kan ge exakt samma symtom så helt opålitligt för t ex mig. Hoppas att det har gått bra för dig baralillajag83

Hej. Började med ÄL stickor i Juli så nu i September vad det min tredje månad med dom. Stegring har fungerat perfekt och det har varit regelbunden på klockan varje månad, dock ingen bebis ännu. Vet inte om det är någonting som är fel eller om det bara är jag som är ivrig.
Har däremot förstått att min lutealfas är 10-11 dagar och där är jag kluven. VIssa säger att det helt omöjligt at bli gravid då samtidigt så man läser i andra trådar om folk som har både 1 och 4 barn trots lutealfas på 9 eller 10 dagar. Vet inte vad man ska tro..... jag tänker väl som de flesta gör, typ "kan jag inte få barn?" :roll:
Baralillajag83
Nykomling

Inläggav lillamee » 20 sep 2017, 12:05

Det där kanske är en fråga som du kan få hjälp med? Det är ju en ganska så rak fråga "Gör min lutealfas att jag har svårare att bli gravid?" Det känns ju fruktansvärt om man ska behöva prova ett år så kanske det finns nåt jättesimpelt som hjälper (ska inte kasta sten i glashus här, självklart finns det inget som är JÄTTESIMPELT när det gäller barnalstrande men du fattar vad jag menar förhoppningsvis ;) )

Skönt att det funkar med stickorna! Jag tyckte det var svårt och fick nästan aldrig tydliga utslag på dessa.
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Återgå till Vill bli med barn