allt känns skit o jag känner mig totalt ensam

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

allt känns skit o jag känner mig totalt ensam

Inläggav darude » 12 apr 2010, 20:36

När vi gjorde grav.testet o det visade sig pluss..vart vi skitglada, så att det faktiskt kom en liten glädje tår..

Men nu e jag i v7, livet känns piss, jag vet inte ens om jag älskar min man längre, eller om jag vill ha barnet :oops: :oops: :oops:
Jag känner mig så jäkla ensam, visst..har tyvärr inga kompisar kvar här i byn längre så lite ensam e jag.. men måste jag känna så här`?

Vill inte göra nåt, samtidigt som jag vill göra nåt..
Mår kronsikt illa o har nästan sängläge dygnet runt - jättejobbigt..

Oj vilket gnäll brev.. men jag spricker om jag inte får ventliera mina tankar med någon..
hoppas någon orkar läsa detta o kanske har nåt tips..vad som sker om jag har fått nåt horomonknäpp bara.. hihi..
darude
Stammis

Re: allt känns skit o jag känner mig totalt ensam

Inläggav Jea » 13 apr 2010, 12:36

Hej.

Jobbigt du verkar ha det. Men jag skulle inte lita på dina känslor just nu. Du är full av hormoner som kan ställa till det i dom mest säkra tankar. Tänk på hur du kände det innan du blev gravid. Vad du ville innan. Det behöver inte vara så här hela graviditeten och illamåendet brukar gå över efter 12 veckor för dom flesta.
Mina hormoner har varit värst på slutet av denna grav. Mitt humör är inte att leka med:) Men det kommer bli bättre jag vet det!

Kämpa på!
Bild

Bild

Bild
Jea
Stammis

Inläggav Lotta72 » 13 apr 2010, 13:47

Men Vännen!! Usch för att behöva känna som du gör! Du skriver att du känner dig ensam, men finns det någon du kan prata med irl? Det låter som att du verkligen skulle behöva det. Även om vi är många här som kan stötta så blir det inte riktigt samma sak. Ett förslag är att du kontaktar mvc och ber att få kontakt med deras psykolog. Sedan tror jag visserligen att det ligger mycket i det Jea skriver, att det är mycket hormoner i omlopp (men vad hjälper det...). Hur mådde du under dina tidigare graviditeter? Strykekramar till dig!
Lotta72
Alltid online

Status: En efterlängtad 2:a på väg!

Inläggav darude » 13 apr 2010, 13:56

tack vad gulliga ni är som svarar..

i mina tidigare graviditeter så har jag inte mått bra psykiskt pga en missbrukande sambo... idag har jag en bra sambo...

kroniskt illamående hade jag till första barnet precis som nu...o då höll det i sig hela graviditeten..

e väl hormonerna som spökar kanske, känns jättekonstigt att må och känna såhär som jag gör just nu.

psykolog det har vi bara på vårat sjukhus 12mil härifrån och där är det ca 1års väntetider...tyvärr..
darude
Stammis

Inläggav Lotta72 » 13 apr 2010, 14:06

Jag trodde att alla mvc hade en psykolog, eller åtminstone en kurator bundna till sig... Det är ju skit om de inte har det!!! Misstänker att du inte har varit på inskrivning än, men har du funderat på att prata med en bm och höra om de kan hjälpa dig med en snabbare samtalskontakt?

Hur tror du dina upplevelser från dina tidigare grviditeter påverkar dig nu, rent känslomässigt menar jag? En missbrukande sambo får mig att tänka på en massa olika (mindre positiva) scenarion som skulle kunna ha färgat tidigare graviditeter (som kanske inte alls stämmer) och det vore inte konstigt om de erfarenheterna kom upp till ytan nu.

Var bor du någonstans? Ale finns visst på många ställen.
Lotta72
Alltid online

Inläggav darude » 13 apr 2010, 15:38

Lotta72 skrev:Jag trodde att alla mvc hade en psykolog, eller åtminstone en kurator bundna till sig... Det är ju skit om de inte har det!!! Misstänker att du inte har varit på inskrivning än, men har du funderat på att prata med en bm och höra om de kan hjälpa dig med en snabbare samtalskontakt?

Hur tror du dina upplevelser från dina tidigare grviditeter påverkar dig nu, rent känslomässigt menar jag? En missbrukande sambo får mig att tänka på en massa olika (mindre positiva) scenarion som skulle kunna ha färgat tidigare graviditeter (som kanske inte alls stämmer) och det vore inte konstigt om de erfarenheterna kom upp till ytan nu.

Var bor du någonstans? Ale finns visst på många ställen.

Hej en kurator finns här som e väldigt dålig , går inte o prata med henne, har faktiskt testat henne förut men de gick inte...

jo e mkt ifrån bagaget som kom upp nu som jag inte trodde skulle kännas och sånt jag trodde jag bearbetat bort..men tyvärr så spökar det fortfarande... :cry:

vad är Ale ?
darude
Stammis

Inläggav Lotta72 » 14 apr 2010, 20:53

darude skrev:Hej en kurator finns här som e väldigt dålig , går inte o prata med henne, har faktiskt testat henne förut men de gick inte...

jo e mkt ifrån bagaget som kom upp nu som jag inte trodde skulle kännas och sånt jag trodde jag bearbetat bort..men tyvärr så spökar det fortfarande... :cry:

vad är Ale ?

Jag förstår att du inte vill gå till den kuratorn då. Det är ju så otroligt viktigt att personkemin stämmer med någon som man ska prata med om sitt allra innersta. Men (med risk för att verka tjatig) kanske kan du prata med en barnmorska istället. Åtminstone i första läget. Bm har säkert varit med om både det ena och det andra och kanske är en bättre samtalspartner än kuratorn. Hon kanske kan hjälpa dig på ett eller annat sätt.

Hur mycket har du kunnat prata med din sambo om dina tidigare graviditeter och mannen du levde med då?

Det står under din avatar i dina inlägg att du bor i Ale...
Lotta72
Alltid online

Återgå till Min bebis föräldragrupper
Annons: