Annons:

Alternativa livet som förälder

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Re: Alternativa livet som förälder

Inläggav Annette » 09 mar 2010, 05:12

Kul tråd att läsa... Jag är så oalternativ som man kan vara till mitt yttre. Jobbar förvisso som jurist så det finns inte jättemycket utrymme för rosa hår och pircingar. Jag var däremot rätt alternativ som tonåring. Jag hade piercingar och tre stora tatueringar, en stor av Tor och getter på ryggen... Dessa har jag lasrat bort nu för att de inte passade mig längre. Det gör typ så ont att man tror att man ska dö...När jag hade dem gillade jag dem men sen kändes de inte rätt längre. Jag trivdes med livet då och jag trivs med livet nu.
Ett barn blir absolut inte rädd för sin mamma om hon ser "alternativ" ut. Barnet vet ju inget annat. I barnets ögon så är rosa hår och stora tatueringar ett typiskt mamma-utseende precis som jag tycker att mörkt hår och storblommiga tantkjolar är ett typiskt mamma-utseende och min bebis kommer tycka att blont hår och miss Business är en typisk mamma. Ja, ni fattar...
Om du tycker du är fin så är du fin.
Användarvisningsbild
Annette
Alltid online

BF: 110914
Bor: Washington DC

Inläggav Jag » 24 mar 2010, 20:00

Kan inte annat än att hålla me Aurora här.
Tyvärr är alternativt inte norme i vårt samhälle ch då får man tyvärr ta att folk kommenterar och har åsikter, även om det inte är så det ska vara.
Det ni som har alternativa stilar får lära er äratt hitta ett bra svar och sedan lära er att ta kommentarerna på ett sätt som inte får er att känna er dåliga.
Även detta med att redan innan tro att folk ser på en på ett visst sätt är dåligt då man ofta speglar av sig den känslan och då överför man detta på dem.
Hur var det aurora skrev? Självförverkligad profetia.

Jag är inte alternativ på så sätt som många andra verkar vara här.
MEn i dagens sammhälle så är ju faktiskt både tatueringar och piercings fullt "godkänt" av folk överlag.
Det enda jag klär mig annorlunda på så vis är att jag älskar långkjolar, vida breda långkjolar och jag har aldrig fått annat än positiva kommentarer om detta.

Min personliga syn på det hela är väl egentligen att alternativa stilar är ett sätta att bryta sig loss i tonåren och inget man orkar med när man blir äldre, därmed inte sagt att jag tycker att folk inte passar som föräldrar för det.
Till en viss del tycker jag det är bra att en norm finns, medans på andra sätt så är det trist.
MEn välj istället ut ett trevligt svar som lyckas få dem tysta och välj sedan hur du själv orkar ta kometntarerna
Om du inte orkar med dem, vifta bort dem då.
Annars slösar du energi på något som får dig att må dåligt och vem orkar egentligen det när man har rara barn att busa med.
Så länge de gillar en så är väl det huvudsaken.

Jag är inte troende för fem öre, men: vänd andra kinden till...
Användarvisningsbild
Jag
Alltid online

Inläggav Darkie » 24 mar 2010, 20:54

Ditt barn är ditt barn, du är ditt barns mamma det kan ingen ta ifrån dig. : )
Jag har en del piercingar och färgat mitt hår i olika färger under åren som gått.
Har också haft olika stil på kläder, smink m.m. Har dock ALDRIG hört nån säga att jag borde ändra stil. Min son har alltid tyckt att mina piercingar bara är roliga att titta på. : ) Och som sagt, det är du som är ditt barns mamma...skit i vad alla andra säger. : )
Bild
BildBildBildBild
Användarvisningsbild
Darkie
Alltid online

Föregående

Återgå till Barn 0-2 år
Annons: