Amning och ersättning

Allt om den nyfödda bebisen, först tiden hemma, amning & flaskmatning.

Amning och ersättning

Inläggav tildaochkristin » 12 aug 2014, 12:54

Om jobbig amning och att komplettera med ersättning:

http://tildaochkristin.wordpress.com/20 ... gen-del-1/
tildaochkristin
Stammis

Re: Amning och ersättning

Inläggav smulan_88 » 12 aug 2014, 13:09

Jättebra att detta uppmärksammas! Alla förstagångs gravida mammor borde läsa detta. Amningen är verkligen ingen dans på rosor, och det är en konst att få amningen att fungera!!

för oss krånglade det lite i början så på sjukhuset fick vi pumpa ur för att få igång produktionen då dottern fick diabetes, detta resulterade i enorm överproduktion, hårda och spända tuttar. På kvällarna var dett ett pass att inte dränka henne :oops: innan produktionen minskade, så vi fick pumpa och ge i flaska första veckorna.

kan säga att det inte var någon som informerade vilket "helvete" de första anmnigsveckorna skulle vara. Sen vände det och resulterade i 8 månaders amning.

så det är olika, och informationen är bristfällig. Bra att du delade med dig :lol:
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Re: Amning och ersättning

Inläggav tildaochkristin » 12 aug 2014, 13:20

Jag önskar att man fått mer information på MVC, inte bara att man skulle "kämpa på"- Jag kände att det saknades mycket information när jag kämpade mig igenom första tiden!
Ville publicera min historia då jag hoppas någon kan känna igen sig och veta att den inte är ensam med att ha det jobbigt med amningen!
tildaochkristin
Stammis

Återgå till Nyfödd, amning & flaskmatning