Amningskläder?

Tipsa om nyheter, en bra bok, en film, pyssel & knåp!

Amningskläder?

Inläggav Liiiiten » 26 jul 2010, 17:33

Jag behöver verkligen hjälp med att hitta schyssta amningskläder som inte kostar skjortan!
Äger ett par billiga linnen från H&M och en sladdrig halvdan amningsBH, men skulle behöva lite "ordentliga" kläder att vistas ute bland folk i. Några tips?

Allt är så dyrt överallt :roll:
Liiiiten
Alltid online

BF: 100730
Bor: Västerhaninge
Status: Vill ha en till..

Re: Amningskläder?

Inläggav *nea » 26 jul 2010, 18:19

Bh:ar beror mycket på vad du har för storlek. Funkar vanliga (A-C/D) kan du kolla på Lindex, de har ett ganska ok utbud och bra priser.
Vad gäller amningskläder hade jag satsat på ett gäng billiga linnen till och sedan några snygga koftor, skjortor eller blusar med knäppning. Kanske någon tröja eller klänning i omlott-modell. Det är bra plagg som går fin-fint att amma i och som finns i alla prisklasser. (Kanske har du någon i garderoben redan?) Och dessutom funkar de bra att ha även efter amningsperioden. Även om du inte tror det just nu så kommer det bli glesare mellan amningarna och så småningom tar även amningsperioden slut ;)

Själv köpte jag en snygg kjol när jag ammade och hoppades att ingen skulle kolla på mina mjölkfläckar...

Men, ska du satsa på EN amningströja - köp en boob! Det är väldigt bra kvalité på dem och man kan sälja dem på tradera när man ammat klart (eller köp en där vettja!) och då är investeringen inte så stor ändå.
Bild
Bild
MF 7 juli -07
MA 25 maj -07, v.12
Användarvisningsbild
*nea
Alltid online

Återgå till Tips