Angående blöjor..

Diskutera om allt möjligt i allmänna trådar om barn

Angående blöjor..

Inläggav Piillaan » 23 mar 2010, 21:49

Hej.
Nu vet jag inte om jag skriver i rätt tråd, men det får väl bli som det blir :)

Tänkte kolla lite med er angående blöjor till nyfödda. Har BF på söndag och nu är det verkligen läge att köpa blöjor så man har hemma. Det jag undrar är om ni har något tips på vad det ska vara för blöjor? Några speciella som är bra att använda i början kanske? Eller något speciellt märke?
Kom gärna med tips om vad ni har tyckt angående olika märken :)
Alla barn är ju olika och självklart får man ju prova sig lite fram. Men skulle vara skönt om ni har något att rekommendera? =)

Kram
BildMake a pregnancy ticker

BF: 280310

Re: Angående blöjor..

Inläggav sandrahallon » 23 mar 2010, 22:09

Hej!

Vi har prövat de flesta märkena men gilla libro allra bäst! tycker dom håller inne allt och sitter överlägset bäst på våran dotter. nu är hon väldigt långsmal så det är ju olika från barn till barn. vet att några bekanta som har rundare barn gillar pampers och tycker dom sitter bäst. vi kan dock inte använda pampers då dottern får utslag, tror det är lotion i pampers blöjor.

när vi fick dotter och folk skulle komma på besök tipsade vi dom om att hellre köpa ett paket blöjor än en blomma.... :D väldigt bra ide! och då kanske ni får lite olika sorter att prova.

lycka till och hoppas bebisen kommer snart! kram
sandrahallon
Alltid online

Inläggav Piillaan » 23 mar 2010, 22:20

Tack för ditt svar =)
Bra idé det där med att gäster får köpa med sig blöjor hehe :D

Inläggav Karin Jo » 23 mar 2010, 22:29

Hej!

For min son funkade inte libero alls bra. Pampers var okej men absolut bast for honom var Huggies. De satt jattebra och lackte aldrig! Men som Sandrahallon skrev sa ar det ju sa olika fran barn till barn. Kop sma paket med olika och testa er fram. Lycka till med forlossningen!
kram
Karin Jo
Stammis

Inläggav Piillaan » 23 mar 2010, 22:37

Karin Jo: Du har nog rätt där. Är nog kanske inte så smart att köpa något större blöjpaket till en början, utan man får köpa mindre paket och testa sig fram =) Man märker nog inom kort vilka som känns bäst =)

Inläggav Strumpan » 23 mar 2010, 22:45

Och här är en som gillade Pampers bäst :) . Fast det var när min dotter var nyfödd. När hon blev äldre gick vi över till Libero och dom är klart bäst nuförtiden.

Jag har köpt ett litet paket pampers att börja med, så får vi se vad som passar lillasysters lilla stjärt bäst när hon behagar att titta ut.
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Inläggav Ida86an » 24 mar 2010, 10:06

Jag tycker libero är bäst, du har inte hämtat paketet som man får gratis??det går ju hämta på babyproffsen så får man en blöjhink och där i är det 12 blöjor tror jag det var, pampers om jag minns rätt.
Sen fick man även en väska från libero där det fanns blöjor m.m, vet inte om alla får denna väskan.

Jag tycker även att huggies var bra men de har ju bara små paket på sina blöjor o man tjänar mer på att köpa stora paket blöjor, men som sagt får du test dig fram :D
Ida86an
Alltid online

Inläggav anna_lindberg » 24 mar 2010, 10:11

Huggies har inte bara småpaket, storlekarna efter 3 är stora paket.
Huggies har jag kört på. Väldigt bra och billigast.
Man får jämföra vad en blöja kostar styck. Huggies ligger ca 30-40 öre billigare per blöja än vad libero och pampers gör.

Men sen funkar libero, pampers, lidls och icas precis lika bra.
jag har inte haft några problem med några märken. Tycker mest att det är priset som är skillnaden.
anna_lindberg
Alltid online

BF: 161007
Status: Stolt mamma till två underbara barn

Inläggav Camilla87 » 24 mar 2010, 11:19

Jag har köpt 2 paket pampers (minsta stl) för ett par veckor sen. På hemköp hade de köp 2 pkt få 50 kr rabatt, så jag köpte 2 st á pris 39,90. Då fick jag betala 29,90 för båda. Så även om de inte passar så har jag köpt 2 pkt för mindre än ett. Nu i veckan har de 20 eller 50 kr rabatt på två pkt libero, så därför tänker jag köpa det.
Självklart har jag även hämtat ut paketet på babyproffsen. Ska även fråga efter Liberos paket på BB. Har de inte det där så ska man kunna kontakta Libero och få det hemskickat.
Men sen när jag vet vilka som passar bäst så ska jag nog göra som sandrahallon skrev och be om blöjor och liknande istället för blommor. Jättebra ide!
Användarvisningsbild
Camilla87
Alltid online

BF: 110808
Bor: Floby
Status: Då var det dags igen :-)

Inläggav Emma&Tobias » 24 mar 2010, 16:28

Här gillar vi inte alls Libero, Den är väldigt pappersaktig och har haft problem med att tejpremsorna inte håller ens i paketet. och håller inte tätt kring låren :?
Har frälst oss i pampers new born, mjuka och absorberar kanon.
Den sista tiden här på ica har dom haft 30 kr rabetter på valfri pempers så paketen har bara kostat 10 kr st :P Hur nöjd som hellst!!!
Bild
Emma&Tobias
Alltid online

Återgå till Allmänna trådar barn 0-2 år