Angående personen som har trollat här!

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Re: Angående personen som har trollat här!

Inläggav MalinM » 11 dec 2009, 14:05

Jag håller med om att hon "bara" är 16 år och kanske inte vet vad hon gör fel, som jag skrivit innan. Men att skylla på hennes ålder känns inte okej, för min del.
Visst har jag gjort dumma saker när jag var 16, men inget i sån här omfattning. (men visst, allt är ju relativt.) Det som stör mig mest är inte att hon ljugit, för alla gör fel, men att hon inte verkar ha någon som helst ånger eller dåligt samvete för vad hon gjort. 16 år eller inte, så borde man ha medkänsla. Det har till och med små små barn.

Alla har vi gjort fel och saker som vi skäms över idag, att göra fel är naturligt.
Det sas en bra sak i en film en gång "jag dömer inte människor för sina misstag,
men jag ber dom dock betala för dom". Och det tycker jag passar in här...
Okej att hon har gjort detta för någon anledning vi inte vet om,
men hon verkar inte ångra sig. Inte än i allafall. Förhoppningsvis går ett ljus upp för henne nu och inser att hon inte kan fortsätta hålla på såhär.
För ett par år sen var det en kille som stal en bild på mig inne på kamrat.se och låtsades vara min pojkvän. Det var grymt obehagligt för mig!
Tänk då ifall någon snor en bild på ens älskade barn!

Nej, jag förstår att hon gjort detta (hoppas jag) utan att veta om att det är fel.
Men hon borde få betala för det hon gjort, annars lär hon sig aldrig...
MalinM
Alltid online

Bor: Trelleborg
Status: Lyckligt Gift :)

Inläggav Ailenroc » 11 dec 2009, 14:09

Jag tycker verkligen inte att det går att försvara henne genom att säga att hon är 16 år. Dem 16-åringar jag känner kan självklart göra fel och dumma saker, men skillnaden är att dem ofta vet om att dem gör fel när akten görs. 16-åringar kan skilja på rätt och fel, det är inte en 3-åring vi pratar om här.
Den här tjejen verkar ha en personlighetsstörning, typ borderline eller något annat. Det kommer inte gå att prata henne tillrätta för även om hon tas fast så lever hon i sin fantasivärld och trivs där, hon kanske faktiskt är så pass sjuk så att hon tror på det hon själv skriver och verkligen lever sig in så starkt. Hmm, ja, detta är ju bara ren spekulation.
Men jag håller med er alla att det är fruktansvärt obehagligt med sådana här människor och tyvärr finns dem ju överallt. Man får vara försiktig med bilder man lägger upp och märka dom ordentligt.
Vi får hoppas att den här människan på något sätt stoppas och får den hjälp hon verkar behöva.
Bild
Ailenroc
Alltid online

BF: 100128
Status: Nybliven mamma

Inläggav Mjstiger » 11 dec 2009, 20:13

Att man är 16 år och vet mycket väl att man inte tar andras bilder, och spelar en annan ID.

Jag har gjort hyss, bus,varit förjävlig, men inte gjort något olagligt.

Och är fullkomligt medveten om att det finns "trasiga människor" som behöver hjälp, för att få den hjälpen så måste man bli påkommen, och någon gör detta så det inte blir värre eller fler incedenter.

Just i detta fall tycker jag att man ska lägga sig i och det har funnits någon som har ringt till föräldrarna. Det finns folk som kan bry sig.
Bild

Bild
Mjstiger
Alltid online

Inläggav Jag » 11 dec 2009, 22:03

Alienroc - Var försiktig med att slänga ur sig olika störningar så som borderline.
Jag känner ett par som har borderline och om man inte vet om det så skulle folk inte heller gissa på det.
Borderline är inte en sjukdom som gör att man skapar fantasivärldar och ljuger osv osv.
Det är oftast snarare väldigt jobbigt för dem att leva med sig själva.
Vill inte vara otrevlig, bara påpeka att man ska akta sig för att slänga sig med olika sjukdomar om människor.
Att något inte stämmer är vi nog alla överens om, men vad, är en omöjlighet för oss att svara på.
Användarvisningsbild
Jag
Alltid online

Inläggav Gotland » 11 dec 2009, 22:17

De fakta vi har är att hon är straffmyndig och har begått ett brott! Det räcker så. Ålder och psykisk status är inte relevant.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav Ailenroc » 11 dec 2009, 22:28

Ja, absolut, det var klumpigt sagt av mig. Det jag menade var att den här flickan troligtvis har någon sorts psykisk åkomma, självklart ska jag inte kasta ur mig olika personlighetsstörningar när jag inte känner människan.
Bild
Ailenroc
Alltid online

BF: 100128
Status: Nybliven mamma

Inläggav MinisMamma » 11 dec 2009, 22:38

Jag tycker inte heller att man ska ställa diagnoser på personer man inte känner. Allt har en anledning och vad som ligger bakom detta är det ingen av oss som vet.

Det som Sweet Honey Pie skriver är väldigt bra tycker jag.

Som jag tidigare nämnde så har jag haft mailkontakt med den här tjejens släkt. Och nu är det upp till dom att ta hand om sitt barn, syskonbarn och barnbarn. Upp till dom att ta reda på varför hon låtsades ha dessa olika "personligheter". Jag tror att hon har lärt sig en läxa, att allt man gör (speciellt på nätet) har sina konsekvenser.
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online

Inläggav anna_lindberg » 12 dec 2009, 00:20

På vimedbarn finns en samma tråd och där har hennes faster har svarat:

Angående personen som har trollat här! av fastermia fre dec 11, 2009 23:27

Hej på er alla! Vill tacka er för att ha gjort oss uppmärksamma på detta som Jenny skapat med sin egen fantasi. Vi som är nära har pratat med henne och vi har läst allt nu som finns här på nätet. Jag tänker inte gå in på orsaker till att det blivit såhär eller vad som är sant eller falskt utan det här är en sak som inte angår någon annan.
Det finns givetvis gränser och man får inte lägga ut bilder hur som helst.
När det gäller bilderna så tycker jag att den som vill ska göra en polisanmälan så att man får reda ut det ordentligt. Att tjafsa om det på nätet ger inget. Alla vet att på nätet kan man inte lita på att något är varken sant eller falskt. Det är lätt att gömma sig bakom dataskärmen och olika användarnamn. Är man då extra känslig som tex i tonåren så vet alla som har tonåringar att nästan vad som helst ska hända, i fantasin förhoppningsvis men att det också kan vara en signal på att något är fel. Man får ta allt man läser på nätet med en nypa salt.se
Vill ännu en gång tacka er för att ha visat att det inte är ok att hitta på vad som helst, att få upp ögonen även om det bara var en lek. Det är inte ok!
Sist av allt vill jag berätta att jag tycker om dig Jenny. Du är en smart tjej och jag önskar att du lär dig känna ditt eget värde. Jag bryr mig om dig och finns här om du behöver! Kram från faster Mia.
anna_lindberg
Alltid online

BF: 161007
Status: Stolt mamma till två underbara barn

Inläggav Danem » 13 dec 2009, 22:36

Nu vet föräldrarna om det och förhoppningsvis tar tag i detta, hon kan få hjälp om hon behöver det och kanske slutar upp med detta!

Anledningen till att jag startade den här tråden var först och främst för att se om någon annan än jag kände igen bilderna för jag tycker det är helt fel att ta någon annans bilder!
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav MariaTheres » 13 dec 2009, 22:59

Ja det är det verkligen..! Har du fått något svar på den frågan?
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Status: Mamma till två gosfisar!

FöregåendeNästa

Återgå till Min bebis föräldragrupper