Annons:

Aprilbarn 2016

Här följer du andra i samma vecka med beräknad födelse i samma månad och andra gravida nära dig.

Re: Aprilbarn 2016

Inläggav Hera » 15 nov 2015, 13:19

RUL i torsdags och jösses vad jag var nervös innan! Var så rädd att det skulle visa sig vara dött därinne eller något allvarligt fel... Istället fick vi (enligt mig ;-) ) se världens vackraste lilla filur därinne. Blev alldeles tårögd. Vi som kämpat så länge för att bli gravida och nu fick vi se ett sprattlande, vinkande, gapande litet knytt i magen. Trodde aldrig jag skulle få uppleva det! Som du säger boktjuven, man hade lätt kunnat ligga i all evighet och titta på detta. :-) Vi blev tidigarelagda en vecka också, så nu har vi BF 3/4 istället för 10/4. Tjänade in en vecka bara så där och är alltså i vecka 20 då. Nu kanske man kan våga slappna av, för stunden i alla fall, och kanske våga köpa på sig lite bebissaker.

Fortfarande ont i bäcken och ländrygg, men betydligt bättre än för en vecka sedan. Ska till sjukgymnast nästa vecka och kolla upp det hela. Hade väl inte önskat att bli så orörlig så här tidigt i graviditeten. Men det får det vara värt. Det bor ju ett barn i mig! :D Hoppas det går bra för dig myggananna. Verkligen inte roligt att ha så ont...
Hera
Alltid online

Inläggav Barahanna » 15 nov 2015, 17:34

Hera: åh va roligt för er! Och skönt att ha de gjort och veta att allt är okej. Jag längtar jättemycket inför mitt RUL som är i morgon så blir en smutta avundsjuk när du berättar om erat :D
Barahanna
Stammis

BF: 160418

Inläggav myggananna » 15 nov 2015, 19:57

Hera: Vad roligt för er med ul. Längtar såå mycket till vårat ul som vi har om 2 veckor. Rekommenderar till dig om du har ont att köpa/låna ett stödbälte/gravidbälte. Har hjälpt mig mycket de 2 senaste dagarna.

Är glad att jag iaf hittills kan jobba halvtid med att servera frukostbrickor / lunch/cafeteria. Hoppas att det kommer gå tills jag tänkt gå på havandeskaps penning i slutet av februari. Kommer få jobba lite administrativt också så hoppas det går vägen.
Blir lite jobbigt när snön kommer har 20 min promenad till busshållsplatsen, inget körkort och just nu cyklar jag. Det är bästa färdmedlet för mig till bussen :)

Hoppas att alla andra mår bra o all lycka :)
myggananna
Stammis

BF: 131018
Bor: stockholm

Inläggav Barahanna » 17 nov 2015, 14:26

Va på RUL igår och allt såg bra ut och vi fick reda på att de va en liten tjej :)
Sån sjukt häftig upplevelse! Bf blev flyttat från 14 till 18de. Haha va helt säker på att de skulle flyttas till typ 10nde så blev jätteshockad. Men men, går in i vecka 19 idag igen.
Barahanna
Stammis

BF: 160418

Inläggav Hera » 17 nov 2015, 17:29

Å vad roligt Barahanna! :D Visst var det fantastiskt att få se?! Som världens bästa film! :)

Usch, låter väldigt jobbigt myggananna. Det får nog bli bälte för mig också om det inte ger med sig. Jag tycker nästan det är jobbigast på nätterna nu. Har så ont i höfterna att jag har svårt att sova. Trots att jag har kuddar både under och mellan benen... Någon mer som känner så? Jaja, bara lillskrutten mår bra så är jag nöjd!
Hera
Alltid online

Inläggav myggananna » 17 nov 2015, 20:49

Barahanna: Vad roligt för er. :D Längtar till nästa vecka då är det vår tur.

Hera: Låter jobbigt att ha ont på nätterna med. Så illa har inte jag ännu. Bara på dagen än så länge och hoppas att det kommer vara så. Vad jobbar du med?
myggananna
Stammis

Inläggav Jelan » 20 nov 2015, 17:30

I onsdags var vi på RUL, det är verkligen en liten människa där inne! Jag har varit på två ul tidigare men nu kunde man ju verkligen urskilja allting vilket var väldigt fascinerande. Min kille tycker att man "dissikerar" barnet när man kollar upp allt, men jag känner tvärtom att jag vill veta ALLT. Längtar verkligen efter april nu.
Jag har känt bebisen sparka i snart en månad, kände rörelser väldigt tidigt. Men det jag trott har varit sparkar är snarare knytnävar haha, huvud och händer ligger neråt (mot urinblåsan... så inte så konstigt att jag måste springa stup i kvarten). Så skönt också att magen verkligen är en gravidmage nu, det gör på något sätt att jag faktiskt känner mig gravid nu och inte bara som en uppblåst panda. Fast trots det är det ingen på jobbet eller så som vågar fråga. ;) Vecka 20 imorgon och bara hälften kvar! :D
Jelan
Nykomling

Inläggav myggananna » 25 nov 2015, 23:23

Jelan: Vad roligt för dig. Visst är det spännande när man får se lilla underverket och när man börja känna att det verkligen finns en liten bebis i magen.

Själv vet jag inte vad jag ska göra. Jobbar halvtid men känns som heltid. Helt slut om dagarna när jag kommer hem. Och smärtan den är ju så hemsk ibland. Vet inte vad jag ska göra. Blir så ledsen när det gör så ont.
Min lilla 2 åring blir drabbad av smärtan. Jag kan inte lyfta honom och springa med honom. Tur att man får gosa extra mycket istället ^^,
Det är bara 5 månader kvar, sen förhoppningsvis så försvinner smärtan och våran lilla bebis kommer ut välbehållen <3 Längtar så till fredag när vi ska på ultraljud ska bli så härligt och se att det verkligen finns något där :D Längtar sååååå!

Hur mår ni alla andra? Är lite tyst härinne ibland. :)
myggananna
Stammis

Inläggav Hera » 26 nov 2015, 11:36

Å vad roligt med ultraljudet Jelan och att du har känt sparkar (eller knytnävar...) så länge! Själv har jag börjat känna ordentligt först denna vecka (vecka 21+3) men nu är det full fart istället. Till och med maken kunde känna rörelserna utanpå magen igår kväll och det var häftigt även för honom. Jag tycker att det är en så otroligt mäktig upplevelse och sitter bara med ett fånigt flin hela tiden, helt ofokuserad på mitt arbete. ;-) Lite tryggare också att faktiskt få bekräftelse på att liten därinne lever. Så tacksam att jag får vara med om detta och stormtrivs med att vara gravid! :)

Väldigt tråkigt att du ska ha så ont myggananna... Hade du varit till sjukgymnast? Jag har varit det och fått lite tips på övningar som jag kan göra hemma och så vidare, vilket kändes bra. Ska försöka få tag i en motionscykel i helgen och börja träna på det sättet istället, för jag fixar inte att bara vara stilla. Jag har fortfarande ont, men det är acceptabelt om jag bara tänker mig för. Förstår dock att det är svårare om man redan har en liten hemma... Underbart med ultraljud imorgon i alla fall! Då har du något att se fram emot! :)
Hera
Alltid online

Inläggav myggananna » 26 nov 2015, 12:36

Hera: Jo jag har varit hos en sjukgymnast men fick inga direkt övningar att göra. Han sa bara vilka motionsmaskiner som är bra. Cyklar gör jag lite grann 2 /dag till bussen/hem :D Jag tycker inte heller om att vara stilla så mycket men börjar vänja mig nu, när man har så ont. Min bästa vän är soffan.
Har känt av Lill rackaren till o från men inga riktiga sparkar och slag. Så det blir roligt i morgon o få se att lillen verkligen finns <3
myggananna
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Vänta barn - medlemsgrupper
Annons: